انتقاد آکسفام از عدم پایبندی کشورهای صنعتی به وعده یاری های آب و هوایی برای کشورهای فقیر

به گزارش وبلاگ نصیراباد، سازمان بین المللی آکسفام انتقاد شدیدی به عمل نکردن کشورهای صنعتی به وعده های خود برای یاری های اقتصادی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی در کشورهای فقیر وارد کرد.

انتقاد آکسفام از عدم پایبندی کشورهای صنعتی به وعده یاری های آب و هوایی برای کشورهای فقیر

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نصیراباد به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، سازمان بین المللی آکسفام (Oxfam) که هدف اصلی خود را مبارزه با فقر و گرسنگی در جهان اعلام نموده این انتقاد را به کشورهای صنعتی وارد کرد که به وعده های مالی خود و یاری ها برای بهبود تغیرات آب و هوایی به کشورهای فقیر عمل ننموده اند.

این سازمان بین المللی این انتقاد را وارد کرد که کشورهای صنعتی به وعده یاری 100 میلیارد دلاری خود در هر سال به این کشورها برای این منظور عمل ننموده اند.

بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر سازمان آکسفام کشورهای صنعتی به وعده خود برای یاری به کشورهای ضعیف با 100 میلیارد دلار در سال برای مبارزه با بحران آب و هوا تا سال 2025 عمل ننموده اند. بر این اساس در طول دوره بین 2020 تا 2025 کشورهای دریافت نماینده این یاری ها بین 68 و 75 میلیارد دلار از این حمایت ها را دریافت نخواهند کرد.

این نهاد بین المللی ارقام فعلی را به مناسبت مذاکرات غیر رسمی آب و هوایی سران کشورها در چارچوب مجمع عمومی سازمان ملل در روز دوشنبه منتشر نموده است.

آکسفام خواستارتلاش بیشتر برای تحقق وعده ای شد که ابتدا در سال 2009 تدوین شده و در اجلاس آب و هوایی پاریس در سال 2015 تا سال 2025 تمدید شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس درباره امکان تحقق این یاری ها در امسال میلادی ابراز خوش بینی ننموده است. جانسون در راه سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: از هر 10 تا 6 شانس وجود دارد که جامعه بین المللی بتواند این هدف را محقق کند. وی تحقق این هدف را سخت و البته دارای اهمیتی حیاتی برای جهان خواند. لندن اخیرا هم از شکست جامعه بین المللی در تامین مالی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی سخن گفته بود.

آکسفام اظهار داشت: تامین مالی آب و هوایی یکی از ارکان اساسی توافق آب و هوای پاریس است و بری مقابله با بحران آب و هوا اهمیت حیاتی دارد. بسیاری از کشورهای ضعیف به حمایت های مالی برای تجهیز بهتر در مقابل تغییرات آب و هوایی احتیاج دارند.

یک کارشناس آب و هوایی آکسفام هم از کشورهای مرفه جهان خواست به وعده های یاری های مالی خود به کشورهای ضعیف عمل نمایند.

این نهاد بین المللی بعلاوه اظهار داشت که بحران آب و هوا می تواند خسارت مالی که دو برابر خسارات ناشی از بحران کرونا است ایجاد کند. با این حال هزینه ها کاملا فرق دارد. بر اساس ارزیابی آکسفام در ساال 2020 اتحادیه اروپا، انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا و ژاپن بیش از 14 تریلون دلار برای بسته های مالی کرونایی هزینه کردند که 143 برابر هدف تامین مالی برای تحققق اهداف آب و هوایی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "انتقاد آکسفام از عدم پایبندی کشورهای صنعتی به وعده یاری های آب و هوایی برای کشورهای فقیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد آکسفام از عدم پایبندی کشورهای صنعتی به وعده یاری های آب و هوایی برای کشورهای فقیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید