بنز 190 چهل ساله شد؛ خودرویی برای خروج بنز از انحصار ثروتمندان

به گزارش وبلاگ نصیراباد، خودرویی که بنز را از انحصار طبقه ثروتمند خارج کرد، چهل ساله شده است. بنز 190 یکی از مهمترین مدل های این خودروساز آلمانی چگونه وارد دنیای خودرو شد؟

بنز 190 چهل ساله شد؛ خودرویی برای خروج بنز از انحصار ثروتمندان

وبلاگ نصیراباد - مرسدس بنز این هفته چهل سالگی ساخت یکی از مهم ترین مدل هایش را جشن می گیرد. مدل 190 که در سال 1982 به بازار آمد اولین خودرو کوچکی بود که بنز به بازار عرضه کرد و بنز با آن محصولاتش را علاوه بر ثروتمندان به طبقه تازه ای از مشتریان عرضه کرد.

فیلم تولد مرسدس بنز در یوتیوب:

بنز از دهه چهل میلادی ایده ساخت یک خودرو کوچک را در نظر داشت، اما کوشش های مختلف برای ساخت این مدل به نتیجه نرسید. مهم ترین نگرانی مدیران کارخانه این بود که با عرضه یک مدل کوچک، اعتبار بنز به عنوان یک خودروساز لوکس خراب گردد.

طراحی مدل 190 از اواسط دهه هفتاد میلادی شروع شد

شوک نفتی سال 1973 بنز را برای ساخت خودرو مصمم کرد. در پی این بحران قیمت بنزین گران شد و خودروسازان به ساخت خودروهای کوچک رو آورند. از طرف دیگر کنگره آمریکا قانونی برای حفظ محیط زیست تصویب نموده بود که خودروسازان را مجبور می کرد میانگین مصرف سوخت محصولات شان را کاهش دهند.

بنز در این بستر پروژه ای را با کد W201 و نام بچه بنز شروع کرد. مدیران به مهندسان و طراحان گفته بودند که خودرو از نظر حس و حال، ایمنی و رانندگی نباید با بنزهای بزرگ تر فرق داشته باشد.

در نتیجه خودرویی ساخته شد که اگرچه ظاهرش با مدل های دیگر متفاوت بود، اما صندلی های بسیار راحتی داشت و به همه امکانات روز مجهز بود.

بنز مدل 190 را در دسامبر 1982 به بازار عرضه کرد. استقبال از خودرو به حدی زیاد بود که بنز در دهه هشتاد مدل های مختلفی از خودرو را به بازار عرضه کرد. بنز دو سال بعد یک مدل بزرگ تر براساس دانش فنی 190 ساخت که با نام 230 به بازار عرضه شد.

فراوری 190 یازده سال ادامه داشت و بنز حدود یک میلیون و 870 هزار دستگاه از آن فراوری کرد. 190 در سال 1993 جای خود را به بنز کلاس C داد. موفقیت 190 باعث شد بنز با ایجاد کلاس A و B به بازار خودروهای کوچک تر هم وارد گردد.

لیموزین های تاریخی در ایران؛ از زیر پای قجرها تا موزه خودرو در تهران
مرسدس بنز استاد شجریان / همراه مشخصات فنی و تاریخچه
مرسدس بنز تشریفات در آزادی + مشخصات و قیمت
منبع: بیت ران

به "بنز 190 چهل ساله شد؛ خودرویی برای خروج بنز از انحصار ثروتمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنز 190 چهل ساله شد؛ خودرویی برای خروج بنز از انحصار ثروتمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید