تعطیلی فرودگاه صنعاء بدنبال حملات ائتلاف سعودی

به گزارش وبلاگ نصیراباد، دولت نجات ملی یمن از تعطیلی فرودگاه بین المللی صنعاء در پی حملات جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد.

تعطیلی فرودگاه صنعاء بدنبال حملات ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نصیراباد، رائد جبل معاون رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یمن گفت که جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی در چند نوبت به طور مستقیم فرودگاه بین المللی صنعاء را بمباران کردند.

جبل در مصاحبه با خبرگزاری یمن (سبأ) گفت که پس از این حملات فرودگاه صنعاء از فعالیت خارج و پرواز های آن متوقف شده است.

وی افزود که فرودگاه صنعاء مطابق با استاندارد های بین المللی معمول در فرودگاه های جهان ارائه خدمات هوانوردی به هواپیما های سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی را بر عهده داشت.

او شرح داد که ائتلاف سعودی با هدف قرار دادن فرودگاه صنعاء در پی مانع تراشی در برابر ارسال کمک های انساندوستانه به ملت یمن و کارشکنی در پرواز های سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی است.

معاون رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یمن همچنین گفت که ائتلاف سعودی با هدف قرار دادن فرودگاه صنعاء تمامی معاهدات و توافقنامه های بین المللی از جمله توافقنامه شیکاگو را که حمله به فرودگاه های غیرنظامی را جرم می داند، نادیده گرفته است.

جبل تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی از روز نخست فرودگاه بین المللی صنعاء را هدف قرار داده و از ورود دستگاه ها و سامانه های ارتباطی ویژه به این فرودگاه ممانعت کرد و اکنون نیز به طور مستقیم آن را هدف قرار داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تعطیلی فرودگاه صنعاء بدنبال حملات ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی فرودگاه صنعاء بدنبال حملات ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید