فراوری ماسک هایی که در 5 دقیقه ویروس کرونا را نابود می نماید

به گزارش وبلاگ نصیراباد، یک شرکت مستقر در شیلی با استفاده از نانوذرات مس، ماسک هایی فراوری نموده که قادر است در مدت کوتاهی درصد بالایی از ویروس کرونا را از بین ببرد.

فراوری ماسک هایی که در 5 دقیقه ویروس کرونا را نابود می نماید

به گزارش گروه دانش و فناوری وبلاگ نصیراباد، پژوهشگران دانشگاه برن سوئیس تحقیقی که در انتها ماه اکتبر سال گذشته میلادی را انجام دادند که ثابت کرد ماسک های دارای نانوذرات مس که توسط شرکت کوپر در شیلی فراوری می شوند، 85 درصد ویروس کرونا را در 5 دقیقه از بین می برد و در مدت 2 ساعت تا 95 درصد ویروس ها نابود می شوند.

تا به امروز آنچه در خصوص مس شناخته شده این بود که این ماده دارای خواص ضدباکتری است که به مس اجازه می دهد باکتری ها، کنه ها و قارچ ها را غیرفعال کند. هیچ کس به طور کامل از اثربخشی آن در مبارزه با ویروس مطمئن نبود، تا این که ویروس کرونا در دنیا شیوع پیدا کرد. در این زمان بود که شرکت کوپر، فراوریکننده منسوجات نشان داد که ماسک های تقویت شده با نانوذرات مس در از بین بردن ویروس کرونا موثر هستند؛ این دستاورد، شرکت کوپر را به یکی از منابع دنیای در ایجاد ماسک و منسوجات برای مبارزه با بیماری کرونا تبدیل کرد.

طبق تحقیقات اخیر صورت گرفته توسط آزمایشگاه موسسه بیماری های عفونی دانشکده پزشکی دانشگاه برن، پارچه ای که با نانوذرات مس ساخته شده فعالیت ضد ویروس کرونا را داراست. این آزمایشگاه نشان داد که پس از 2 ساعت تماس ویروس با این پارچه، 95 درصد از ویروس ها از بین می فرایند.

برای درک چگونگی دستیابی به این درجه از اثربخشی، ضروری است آنچه از منظر علمی اتفاق می افتد را آنالیز کنید. عملکرد مس روی نخ های بافتی به وسیله تبادل یونی، غشای پلاسمایی ویروس کرونا را از هم می پاشد، که این فروپاشی دیواره ها از فراوریمثل ویروس جلوگیری می نماید. پارچه ساخته شده در شرکت کوپر شیلی حاوی نانوذرات مس است، از آنجایی که ابعاد این نانوذرات بسیار کوچک هستند، اثر آن از نظر ضد ویروسی بیشتر می گردد.

لوز بریسائو بنیانگذار شرکت کوپر می گوید که منسوجات این شرکت شیلیایی اولین نمونه هایی هستند که توسط آزمایشگاه سوئیسی در برابر سویه کرونا مورد آنالیز قرار می گیرند. در این مطالعه، آزمایشگاه برن، اثربخشی مس در منسوجات برای مبارزه با ویروس را نشان می دهد.

اگرچه در مقالات علمی گفته شده بود که مس به کاهش فعالیت ضد ویروسی بعضی از سویه های ویروس کرونا، سارس یا آنفلوانزا یاری می نماید، اما به طور خاص با سویه ووهان، که امروزه موجب بیماری کرونا در سراسر دنیا شده، هیچ تست خاصی انجام نشده بود، به همین دلیل است این مطالعه انجام شد.

شرکت کوپر پارچه های اختصاصی خود را که توسط اتحادیه اروپا به عنوان یک محصول قابل استفاده در پزشکی اثبات شده دارد که همچنین دارای گواهینامه CE است. ماسک های فراوری شده با این فناوری، قابل استفاده مجدد هستند. این ماسک ها بعد از 50 بار شستشو، اثر مس تنها 1 درصد کاهش می یابد.

محصولات این شرکت مانند ماسک و وسایل پزشکی و همچنین ملحفه، بالش و حوله برای هتل ها و مصارف خانگی در حال حاضر در بیش از 15 کشور مانند امارات، ژاپن، پرو، فرانسه، آلمان، ترکیه و شیلی به وسیله وب سایت آن فروخته می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراوری ماسک هایی که در 5 دقیقه ویروس کرونا را نابود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ماسک هایی که در 5 دقیقه ویروس کرونا را نابود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید