جزئیات Mass Effect: Legendary Edition و تاریخ انتشار بازی تعیین شد

به گزارش وبلاگ نصیراباد، مس افکت، آن طور که ما به عنوان هواداران مجموعه می پسندیم و انتظار داریم، بازگشته است. بسته بازسازی سه گانه اصلی مس افکت قرار است تا دو سه ماه دیگر عرضه گردد و استودیوی بازی سازی بایوویر، جزئیات این بازسازی را معین نموده است. همان طور که پیش بینی می کردیم با بازسازی عظیم و کامل هر سه قسمت اصلی مس افکت طرف نیستیم، ولی پیشرفت های متعددی در هر قسمت اعمال شده است تا با یک تجربه حدودا یکپارچه در هر سه بازی روبه رو شویم.

جزئیات Mass Effect: Legendary Edition و تاریخ انتشار بازی تعیین شد

همین که الکترونیک آرتز و استودیوی بایوویر تصمیم به عرضه بازسازی سه گانه اصلی مس افکت گرفته اند، به خودی خود نکته مثبتی است. بازی کردن سه قسمت اصلی مس افکت روی کنسول های مدرن که ممکن نیست و راه اندازی هر سه بازی و محتوای دانلودی آن ها روی کامپیوتر هم دنگ و فنگ های متعددی دارد. بالاخره و پس از نزدیک به یک دهه درخواست از سوی هواداران، بایوویر تصمیم گرفته تا سه گانه مس افکت را در قالب یک بسته و به صورت بازسازی شده ارائه دهد.

می دانیم که بایوویر همچنین مراحل پیش فراوری و ایده پردازی برای مس افکت بعدی را آغاز نموده است؛ یعنی هم می دانیم که مس افکت بعدی ساخته خواهد شد و هم مطمئن هستیم که به این زودی ها چیزی از آن نخواهیم دید. در این فاصله زمانی طولانی که منتظر قسمت بعدی نشسته ایم، به لطف بازسازی مس افکت که با نام Mass Effect: Legendary Edition منتشر می گردد، به دور از مجموعه نخواهیم بود؛ به خصوص که این بازسازی سه قسمت اصلی مس افکت را با کیفیتی بسیار بالاتر از قبل در مقابل هواداران می گذارد.

بسته Mass Effect: Legendary Edition روی کامپیوتر می تواند با وضوح تصویر 4K، سرعت اجرای 60 فریم در ثانیه و قابلیت گرافیکی HDR اجرا گردد. این سه قابلیت روی پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس هم وجود دارند. البته روی پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس از بین وضوح تصویر بالا و سرعت اجرای بیشتر، فقط یکی را می توانیم انتخاب کنیم. روی کامپیوتر می توان هم چنین بازی را با وضوح تصویر فوق کشیده یا 21:9 هم تجربه کرد.

همان طور که انتظار داشتیم، تمام محتوای دانلودی آفلاین مس افکت 1 و 2 و 3 در این بسته وجود خواهند داشت. البته که فقط مس افکت 3 یک بخش آنلاین و چند نفره داشت که آن را هم کاملا از بسته Mass Effect: Legendary Edition حذف نموده اند.

مس افکت 1 به عنوان قدیمی ترین قسمت مجموعه، بیشترین پیشرفت را نموده است. مشخصا محیط های مس افکت 1 تغییرات زیادی به خود دیده اند؛ البته با حفظ سبک ظاهری نسخه اصلی و بدون اینکه به سبک هنری اصلی بازی دست زده گردد. سیاره های عظیم و زیبای مس افکت 1 مثل ایدن پرایم، فروس یا ایلوس همگی محیطی تازه پیدا نموده اند. کم و بیش می توان گفت استودیوی بایوویر به اندازه یک بازسازی عظیم روی مس افکت 1 کار نموده است.

برای طراحی دوباره محیط های مس افکت 1، استودیوی بایوویر سراغ کارگردان هنری این بازی رفته و او را دوباره به استودیو برگردانده است. درک واتس (Derek Watts) روی طراحی های مفهومی اصلی خود برای مس افکت 1، دوباره نقاشی نموده و جزؤیات بیشتری به طرح های اصلی خود اضافه نموده است. سپس اعضای بایوویر، این تغییرات و جزئیات بیشتر را روی مس افکت 1 اعمال نموده اند.

پیشرفت های مس افکت 1 فقط هم به گرافیک بازی محدود نمی شوند. خودروی فرمانده شپرد، یعنی در واقع وسیله نقلیه اصلی بازی در مس افکت 1، به شکل بازنگری شده در بازی قرار گرفته است. هواداران مس افکت 1 از همان ابتدا با این خودرو مشکل داشتند و چه از سرعت و چه از نحوه کنترل آن، ایراد می دریافتد. بایوویر کوشش نموده تا تمام این مسائل را در بازسازی مس افکت 1 رفع کند. البته که سازندگان بازی تأکید نموده اند که هیچ چیز در بازسازی حذف نشده تا تجربه بازی اصلی حدودا حفظ گردد.

در راستای بهبود گیم پلی مس افکت 1، کوشش شده است تا با بالانس کردن دوباره سلاح ها، قدرت و نحوه کاربردشان مثل مس افکت 2 و 3 گردد. هم چنین بایوویر می گوید که هوش مصنوعی همراهان فرمانده شپرد را بسیار بهتر نموده اند. سنگرگیری در محیط های مس افکت 1 را هم بهتر نموده اند تا مثل گذشته، به هنگام سنگر دریافت با محیط کلنجار نرویم. اعداد و ارقام مربوط به مهارت ها هم همگی تغییر پیدا نموده اند تا جریان مبارزات بهتر گردد. برای مثال، سرعت شارژ قابلیت پر کردن سلامتی بیشتر شده و میزان امتیاز تجربه مربوط به هر بخش بازی هم تغییر نموده است. دیگر برای رسیدن به بالاترین تراز، نیازی به دو بار بازی کردن مس افکت 1 نیست.

به غیر از تغییرات مخصوص مس افکت 1، هر سه بازی بسته Mass Effect: Legendary Edition شاهد پیشرفت هایی عظیم بوده اند. در این بسته، هر سه بازی از یک ویرایشگر برای ساخت شخصیت استفاده می نمایند. انتخاب های ساخت شخصیت، اعم از مدل موها و رنگ ها و آرایش های مختلف، همگی بیشتر شده اند. مثل گذشته، بازی نماینده ها می توانند در همان مس افکت 1 یک شخصیت برای خود بسازند، آن هم با کیفیت بالاتر و انتخاب هایی بیشتر، و از همان شخصیت تا سرانجام مس افکت 3 استفاده نمایند.

بایوویر می گوید که در مجموع ده ها هزار بافت مختلف را در بازی تغییر داده اند تا کیفیت کلی محیط بیشتر گردد. مدل شخصیت ها در هر سه بازی باکیفیت تر شده است، افکت های بصری پیشرفت نموده اند و نورپردازی بخش هایی از بازی هم تغییر نموده است. یک قابلیت گرافیکی کاملا جدید هم برای به تصویر کشیدن عمق میدان بهتر به سه بازی افزوده شده است.

تصور می کردیم که بایوویر هر سه بازی را به یک موتور پایه واحد منتقل نموده و این تغییرات را روی آن اعمال کند، ولی چنین اتفاقی نیافتاده است. بایوویر می گوید که آن ها با اپیک گیمز تماس دریافتد تا به یاری آن ها، مس افکت 1 و 2 و 3 را کاملا به آنریل انجین 4 منتقل نمایند، اما چنین حرکتی نیازمند تغییرات بسیار عظیمی بوده است؛ طوری که بسیاری از سیستم هایی که برای بازی نوشته شده اند، روی آنریل انجین 4 کار نمی نمایند. در نهایت بایوویر مجبور شده است تا روی هر بازی به صورت جداگانه کار کند.

توسعه Mass Effect: Legendary Edition هم به عنوان یک بازسازی معمولی که کیفیت بافت ها را بیشتر می نماید و وضوح تصویر را بالاتر می برد، بسیار بیشتر طول کشیده است. بایوویر می گوید که با بازگشت کیسی هادسن به بایوویر به عنوان مدیر این استودیو، او همان ابتدا و در پی درخواست اعضای بایوویر، دستور ساخت بازسازی مس افکت را صادر کرد. کیسی هادسن که سال ها پیش به عنوان کارگردان سه گانه مس افکت و بازی های قبلی بایوویر در این استودیو فعالیت نموده بود، ماه گذشته کناره گیری کرد و به طور کلی از بایوویر و الکترونیک آرتز خارج شد.

  • همه آنچه از Mass Effect 4 می دانیم

پس از دریافت چراغ سبز ساخت بازسازی سه گانه مس افکت، ساخت آن از اوایل 2019 در بایوویر آغاز می گردد؛ طوری که دو سال است گروهی در بایوویر روی این پروژه مشغول به کار بوده اند.

طبق گفته بایوویر، آن ها در اجرای این بازسازی روی کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به اندازه کافی با چالش های مختلف دست و پنجه نرم نموده اند و فعلا هیچ برنامه ای برای عرضه Mass Effect: Legendary Edition روی سوییچ ندارند. با این حال، در آینده شرایط اجرای بازی روی سوییچ را هم آنالیز خواهند کرد.

بسته Mass Effect: Legendary Edition در روز 14 می (24 اردیبهشت 1400) روی پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوتر عرضه خواهد شد.

می توانید در ادامه تریلر جدید این بازی و تصاویری از آن را ببینید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "جزئیات Mass Effect: Legendary Edition و تاریخ انتشار بازی تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات Mass Effect: Legendary Edition و تاریخ انتشار بازی تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید