حمله هکر گسترده به اکانت های توییتری چهره های مشهور

به گزارش وبلاگ نصیراباد، باورکردنی نیست، اما هکر ها با حملاتی گسترده اکانت های توییتری مشاهیر و شرکت های مختلف از جمله شرکت اپل، باراک اوباما، جو بایدن، ایلان ماسک و بسیاری دیگر را هک نموده و سعی دارند به وسیله این حساب ها کلاهبرداری نمایند.

حمله هکر گسترده به اکانت های توییتری چهره های مشهور

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تعدادی از اکانت های معروف توییتر روز چهارشنبه به شکل همزمان توسط حمله هجومی هکر ها تحت فشار نهاده شدند. بعضی از این حساب ها میلیون ها دنبال نماینده داشتند.

بیشتر بدانید:

5 علامت احتمالی که تلفن شما جاسوسی می گردد

چگونه 5 سپر محافظ برابر هکر های تلفن همراه بسازید؟

چگونه در توییتر پیغام های صوتی را ارسال کنیم؟

شاید برایتان سوال باشد که این هکر ها چگونه از کاربران اخاذی می نمایند. روش کار ساده، اما زیرکانه است. تمامی حساب های هک شده در پیغام هایی نسبتا مشابه کاربران را تشویق می نمایند که با صرف هزینه ای در بیت کوین (نوعی ارز دیجیتال) درامدی دوبرابری کسب نمایند. این تکنیک نسبتا شناخته شده ای برای اخاذی از کاربران محسوب می گردد.

جالب است بدانید مشاهیر زیادی درگیر این هک گسترده شده اند و از کیم کارداشیان و همسرش تا جف بزوس و بیل گیتس نیز درگیر این موضوع شده اند. درواقع اکانت های رسمی توییتری این افراد در حال نشر تبلیغاتی برای بیت کوین است که اساسا صاحبان واقعی اکانت هیچ نقشی در نشر تبلیغات نداشته اند.

روش کار هکر ها بسیار سریع و هوشمندانه بود. آن ها به سرعت و پیش از تعیین شدن ابعاد نقشه خود حساب های متمرکزی را برای رمزپردازی پرداخت هدف قرار داند و در یک موج اولیه ارسال نوشتند: ما با CryptoForHealth همکاری نموده ایم و 5000 بیت کوین را به شما باز می گردانیم، در ادامه به وب سایت مراجعه کنید..

اما وب سایت پیوند شده به سرعت آفلاین شد. با ادامه این حادثه، حساب های هک شده به اشتراک گذاری چندین آدرس کیف پول بیت کوین تغییر مکان دادند و ردیابی اوضاع دشوارتر شد. توییتر اوضاع خطرناک را در ساعت 2:45 بعد از ظهر به وقت محلی ایالات متحده تشخیص داد و از این شوک هکر ها به عنوان یک حادثه امنیتی یاد کرد.

توییتر در بیانیه ای نوشت: ما از یک حادثه امنیتی که روی حساب های کاربری شناخته شده در توییتر تاثیر می گذارد مطلع هستیم ما در حال آنالیز و اقداماتی برای برطرف مشکل هستیم. ما به زودی همه حساب های آسیب دیده را به روز خواهیم کرد. در ابتدا، به نظر می رسید که بعضی از حساب های هک شده تحت کنترل صاحبان خود نهاده شده اند، زیرا توییت ها به سرعت حذف شدند. اما پس از حذف توئیت های اولیه با کلاهبرداری، حساب ایلان ماسک دوباره دچار مسائلی شد.

کاربران توییتر با مشاهده شرایط عجیب پیغام ها به توییتر گزارش کردند که شرایط عادی نیست. با ادامه این مسائل، بسیاری از کاربران توییتر نیز بیان کردند که قادر به فعالیت در توییتر نیستند. حوالی ساعت 3:15 بعد از ظهر به وقت محلی، حساب رسمی پشتیبانی توییتر تأیید کرد که ممکن است بعضی کاربران قادر به توییت یا بازنشانی رمز عبور خود در هنگام آنالیز و رسیدگی به این واقعه نباشند.

تا ساعات پایانی شب گذشته توییتر بیان کرد که بیشتر حساب ها باید به حالت عادی برگردند، اما عملکرد ممکن است مسائلی داشته باشد و توییتر به زودی همه مسائل را حل می نماید. یکی از شرکت هایی که در این حمله هکری مورد هجوم نهاده شد و به نوعی مغلوب شد، شرکت اپل بود، شرکتی معروف به امنیت قوی که از پس هکر ها بر نیامد.

هکر ها همچنین به سرمایه گذار افسانه ای ایالات متحده وارن بافت نیز رحم نکردند و سعی کردند از حساب وی سوء استفاده نمایند. این در حالی است که وی از منتقدان سرسخت بیت کوین است. در حالی که دامنه هک توییتر در این ابعاد بی سابقه است، اما این نوع کلاهبرداری به وسیله بیت کوین بار ها اتفاق افتاده است. کلاهبرداران با استفاده از گذرواژه های نقض شده یا به بیرون درز نموده پیغام هایی را ارسال می نمایند که کاربران را ترغیب می نماید تا وجوه رمزگذاری شده خود را به آدرس خاصی ارسال نمایند با این وعده که سرمایه گذاری خود را دو برابر می نمایند. در واقعیت، این سرقت ساده است، اما کلاهبرداری اصلی به وسیله برنامه نویسی در پشت صحنه کار می نماید.

آدرس اصلی blockchain که در سایت کلاهبرداری استفاده شده بود، مباغ قابل توجهی بیت کوین جمع آوری نموده است که برابر است با حدود 116000 دلار آمریکا. تعیین نیست که چگونه هک حساب ها اجرا شده است. با این حال محققان امنیتی دریافتند که مهاجمان حساب های قربانیان را به طور کامل در دست گرفته اند و همچنین آدرس ایمیل مرتبط با این حساب را تغییر داده اند تا دسترسی کاربر واقعی را سخت تر نمایند.

منبع: انتخاب

به "حمله هکر گسترده به اکانت های توییتری چهره های مشهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله هکر گسترده به اکانت های توییتری چهره های مشهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید