دیزنی از نت فلیکس تبلیغات نمی گیرد

به گزارش وبلاگ نصیراباد، دیزنی در حالی پذیرش تبلیغات نت فلیکس را متوقف می نماید که رسانه ها و کمپانی های سرگرمی به این دلیل که فضای رسانه ای به سرعت در حال تغییر است رقبا را دوباره ارزیابی می نمایند.

دیزنی از نت فلیکس تبلیغات نمی گیرد

دیزنی دیگر تبلیغات نت فلیکس، غول جهانی اینترنت را در شبکه های سرگرمی خود نخواهد پذیرفت و سیاست تبلیغاتی خود را با فشار عمده ای که نت فلیکس بر فضای مجازی وارد نموده، تغییر می دهد.

تا همین چند سال پیش، کمپانی هایی چون دیزنی نخبه ترین بازاریاب های جهان را برای دریافت و جذب تبلیغات نت فلیکس به خدمت می دریافتد و رقابتی شدید بین شبکه های تلویزیونی کابلی برای دریافت تبلیغات از اینچنین رسانه هایی بود که در جهانی جدید مجازی فعالیت می کردند. اما حالا ورق برگشته و با عظیم تر شدن هر روزه و شاید هر ثانیه ای شبکه های اینترنتی چون نت فلیکس و آمازون که این روزها بیشتر با پیش وند غول از آن ها یاد می شود، شرکت ها و شبکه ها در تعاملات کاری خود تجدید نظر می نمایند.

بخصوص با ورود این غول ها به حوزه فراوری محتوا و خلق فیلم های سینمایی و سریال های بسیار پیروز در سراسر جهان که مشترکان امثال نت فلیکس را به رقم 100 میلیون در سال 2019 در 190 کشور جهان رسانده و صاحب درآمدهای چند میلیارد دلاری نموده، ترس کمپانی های سنتی ازین ها بیشتر شده است.

نت فلیکس، یک شرکت جهانی رسانه سیال و فراورینماینده مجموعه های تلویزیونی است که تا شروع سال 2016 بیش از 75 میلیون مشترک داشت. این شرکت فعالیت اش را از سال 1998 با ارسال پستی دی وی دی شروع کرد و در سال 2007 سرویس رسانه سیال را ارائه کرد. در سال 2010 حوزه فعالیت اش را به کانادا گسترش داد و هم اکنون با 100 میلیون مشترک در 190 کشور جهان خدماتش را ارائه می دهد. نت فلیکس اولین سریال خود، خانه پوشالی را در سال 2013 ارائه کرد و هم اکنون صدها ساعت برنامه فراوری می نماید.

شرکت های فیلم سازی، چنانچه پروژه و طرحی قابل قبول داشته باشند، با نتفلیکس مذاکره نموده و طرح های خود را در این شبکه مطرح نمایند. در صورتی که فیلم و برنامه مورد نظر و طرح فیلم جذاب باشد، نت فلیکس قطعا روی آن سرمایه گذاری خواهد نمود.

درآمد جهانی تبلیغات اینترنتی در سال 2014 میلادی 135 میلیارد و 420 میلیون دلار بوده و پیش بینی می شود در سال 2019 به 239 میلیارد و 870 میلیون دلار برسد. از سال 2017 تبلیغات اینترنتی تبلیغات تلویزیونی را پشت سر گذاشت و از همان زمان زنگ خطر برای شبکه های تلویزیونی و شرکت های فیلمسازی به صدا درآمد.

با این حال دیزنی تمام درآمد تبلیغاتی از نت فلیکس را رها نمی نماید. این شرکت همچنان به پذیرش تبلیغات از ESPN ادامه خواهد داد. نت فلیکس هیچ برنامه ورزشی زنده ای ندارد بنابراین ممکن است به عنوان رقیب مستقیم آن کانال دیده نشود.

شبکه های دیزنی مانند ABC و Freeform تحت تأثیر این تغییر قرار خواهند گرفت، در حالی که کانال هایی مانند FX حتی قبل از این تبلیغات از نتفلیکس را نمی پذیرفتند. اولین بار وال استریت ژورنال این تصمیم دیزنی را گزارش داد.

سال هاست که شبکه های تلویزیونی تبلیغات و آگهی رقبای همتای خود را نمی پذیرند و محدودیت هایی برای تبلیغات کانل های تلویزیونی کابلی اعمال نموده اند. به همین ترتیب، اغلب کانال های کابلی از پذیرش آگهی و تبلیغات رقبای مستقیم شان امتناع می ورزند.

با این حال، بیشتر شبکه های تلویزیونی با وجود تبلیغات در شبکه های تلویزیونی برای پذیرش تبلیغات از طرف نت فلیکس حتی برای تبلیغ فیلم های تلویزیونی مصرف نمایندگان، مسئله ای نداشتند و همچون اچ بی اُ او را رقیبی واقعی محسوب نمی کردند.

نت فلیکس به سرعت به یکی از عظیمترین خریداران تبلیغات در صنعت سرگرمی تبدیل شده است و در سال 2018 مبلغ هنگفت یک میلیارد و 800 میلیون دلار هزینه نموده است و طبق گزارش های اقتصادی سه ماهه خود، سال جاری در صدر بالاترین هزینه نمایندگان برای آگهی و تبلیغات قرار گرفته است.

نت فلیکس همچنین در زمینه رویدادهایی مانند سوپر باول و جوایز اسکار آگهی دهنده اصلی بوده است. شبکه تلویزیونی اِی بی سی که مراسم اسکار را پوشش می دهد و همین باعث تاثیر بر توانایی شرکت های اینترنتی جهت خرید تبلیغات و آگهی مراسم جوایز اسکار می شود.

منبع: انتخاب

به "دیزنی از نت فلیکس تبلیغات نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیزنی از نت فلیکس تبلیغات نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید