راه چاره فوری برای حل مشکل برق در عراق وجود ندارد

به گزارش وبلاگ نصیراباد به نقل از بغداد الیوم، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گفت: تروریست ها و حامیان آنها به تلاش های خود برای مختل کردن زندگی طبیعی در عراق ادامه می دهند به خصوص پس از آنکه در مقابله با نیروهای مسلح عراق عاجز مانده اند و اکنون دست به حمله مستمر به خطوط و دکل های انتقال برق زده اند.

راه چاره فوری برای حل مشکل برق در عراق وجود ندارد

وی ادامه داد: تلاش ما برای توسعه بخش انرژی دچار وقفه نخواهد شد و به تلاش خود در زمینه طرح راهبردی انرژی بر اساس پژوهش های واقعی برای تداوم خدمات رسانی به شهروندان در حوزه انرژی ادامه خواهیم داد.

الکاظمی درخصوص راهکار حل بحران برق تاکید کرد: راهکارهای ما در زمینه انرژی برق بر تنوع بخشی به منابع انرژی و خودکفایی در تولید گاز و دیگر سوخت ها برای راه اندازی و تامین انرژی نیروگاه های تولید برق پایدار است.

وی گفت: هیچ گونه راهکار فوری برای مشکل برق وجود ندارد اما ما راهکارها و اقداماتی با سریع ترین عملکرد ممکن را در پیش گرفته ایم و همه توان خود در زمینه تولید و توزیع خود را برای این منظور به کار گرفته ایم تا شهروندان نتایج مثبت آن را احساس کنند. حملات مستمر به بخش عراق در راستای تلاش برای ممانعت از ثبات در سیستم برق رسانی است.

وی شرح داد: عراق از سال 2003 میلادی تا به امروز نزدیک به 80 میلیارد دلار در بخش برق هزینه کرده اما فساد بزرگترین مانع پیش روی تامین انرژی پایدار برای مردم بوده، کسانی تلاش میکنند تا دولت کنونی را مسئول اوضاع نابسامان برق کشور معرفی کنند باید حافظه تاریخی خود را بازبینی کنند، خرابی و فساد در همه زمینه ها همراه هم بوده و سهم بخش انرژی در این زمینه از همه بیشتر بوده است.

الکاظمی افزود: راهکاری وصله پینه دار و موقتی هیچ سودی ندارد و دولت باید به تدوین راهکارهای ریشه ای، عملی و درست برای مسائل حوزه برق عراق اقدام کند..

منبع: خبرگزاری مهر

به "راه چاره فوری برای حل مشکل برق در عراق وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره فوری برای حل مشکل برق در عراق وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید