زیباترین آبفشان های دنیا

به گزارش وبلاگ نصیراباد، بدون شک سفر به آبفشان های مختلف در جهان می تواند ایده بسیار خوبی باشد. اما قبل از آغاز بهتر است که با ساختار آبفشان ها بیشتر آشنا شوید. آبفشان ها اغلب در چشمه های آب گرم به وجود می آیند و نوعی چشمه طبیعی و آبگرم هستند که در این نواحی، زمین دارای سوراخ هایی نظیر سینک ظرفشویی است و به صورت متناوب آب و گاهی بخار از درون آن ها خارج می گردد که البته ظاهر بسیار زیبایی دارد. این نوع آبفشان ها در حقیقت ساختاری شبیه به آخرین مرحله آتشفشان دارند که در ابتدا اقداماتی نظیر فرآیند مورد احتیاج برای انجام آتشفشان صورت می گیرد و بعد از آن فوران رخ می دهد. به طور حتم آبفشان ها یکی از مقاصد اسرار آمیز طبیعت هستند و گدازه های این نوع از آتشفشان نیز از بخار و آب تشکیل شده است. با خبرنگاران همراه باشید.

زیباترین آبفشان های دنیا

در ادامه بهترین آبفشان های دنیا قرار گرفته اند. همراه وبلاگ نصیراباد باشید.

پارک ملی Yellowstone

در پارک ملی Yellowstone یکی از بزرگترین آبفشان های فعال زمین وجود دارد که در شمال غربی ایالت وایومینگ (Wyoming) واقع شده است. این مکان دارای 6 آبفشان است که در واقع 60 درصد آبفشان های دنیا را تشکیل می دهد. آبفشان Steamboat یا همان کشتی بخار که در Norris Basin واقع شده است، بلندترین آبفشان دنیا به حساب می آید و طول پرتاب آب در آن حدود 120 متر است. در کل این پارک ملی دارای 10 هزار چشمه آب گرم و آبفشان است که به صورت روزانه 390 تن آب و سنگ را به بیرون راهنمایی می نماید.

دره آبفشان ها

دره آبفشان ها یکی دیگر از آبفشان های بزرگ دنیا است که در Kronotsky و شبه جزیره Kamchatka در سیبری واقع شده است. این آبفشان در قرن بیستم توسط یک زمین شناس به نام Kronotsky کشف شده که توانست بسیار سریع تبدیل به جاذبه ای گردشگری برای توریست ها گردد. در این منطقه حدود 200 آبفشان وجود دارد که در شیب تند دره های آن قرار گرفته اند که در این بین می توان به آبفشان های Velikan (غول پیکر)، Zhemchuzhny (مروارید وار) و Sakharny اشاره نمود. بعضی از این آبفشان ها می توانند در هر 10 تا 12 ثانیه 4 بار فوران نمایند و این در حالی است که آبفشان های دیگر تنها در هر 4 یا 5 ساعت یک بار، فوران می نمایند. گردشگران در زمانی هم که تا چند ساعت هیچ فورانی در کار نیست می توانند به تماشای این چشمه های آب گرم که آب در آن ها می جوشد و رنگ های بسیار جالبی نیز اطراف آن ها را فراگرفته است بپردازند.

ایسلند

ایسلند یک منطقه فعال ژئوترمال است که در گوشه شمالی زمین های پست جنوبی واقع شده است و تعدادی بساری از چشمه های آب گرم و آبفشان ها در این منطقه حضور دارند. پارک ملی Geysir که در Haukadalur واقع شده است یک مکان بسیار عالی برای تماشا آبفشان های مختلف به حساب می آید که طول این آبفشان ها گاهی به 61 متر نیز می رسد. از سایر آبفشان ها و چشمه های آب گرم این منطقه می توان به چشمه های موجود در Beowawe، نوادا، جزیره شمالی در نیوزلند، جزیره Umnak، آلاسکا و El Tation در Chile اشاره نمود. در ادامه نیز می توانید با جذاب ترین آبفشان های دنیا آشنا شوید:

Old Faithful

Old Faithful یکی از معروف ترین آبفشان های دنیا است که در پارک ملی Yellowstone از آمریکا واقع شده است. آبفشان مذکور تا به امروز بیش از 1 میلیون بار فوران نموده است و همین موضوع نیز باعث شده که Yellowstone اولین پارک ملی دنیا باشد. لازم به ذکر است که آب این آبفشان از عمیق ترین بخش زمین فوران می نماید. فوران این آبفشان هر 65 تا 90 دقیقه صورت می گیرد و در هر بار نیز حدود 32 هزار لیتر آب در یک ستون زیبا خارج می گردد. دمای این آب در داخل زمین حدود 244 درجه فارنهایت است که به همراه بخار، دمای آن به 350 درجه فارنهایت نیز می رسد. آبفشان Old Faithful بعد از تاریک شدن هوا، بسیار زیباتر دیده می گردد و نور پروژکتورها ظاهری زیبا و رنگی به آن می بخشند و همین موضوع باعث می گردد که میلیون ها دلار سود به سمت این پارک ملی جاری گردد.

The Fly Geyser

اگر به دنبال یک آبفشان بسیار عجیب می شد، بدون شک The Fly Geyser در ایالت نوادای آمریکا، بهترین و البته عجیب ترین آبفشانی است که می توانید پیدا کنید. متاسفانه آبفشان مذکور فعلا برای بسیاری از مردم ناشناخته است. این آبفشان دارای ترکیبات مواد معدنی بسیار پیچیده ای است که شامل گوگرد و دی اکسید می گردد و همین امر باعث شده اطراف آن، رنگ های بسیار عجیبی داشته باشند. The Fly Geyser در واقع همان چیزی است که می تواند بسیاری از گردشگران را شگفت زده کند.

چشمه آب گرم Strokkur، ایسلند

نام این چشمه از واژه ایسلندی به معنای ساختاری کُره ای مانند گرفته شده است. آبفشان مذکور برای اولین بار در سال 1789 فعالیت کرد و یکی از برترین آبفشان های فعال در دنیا به حساب می آید که در دره Haukadular واقع شده است. فوران این آبفشان هر 5 تا 10 دقیقه صورت می گیرد و در جریان آن نیز ارتفاع آب فوران شده به 30 متر می رسد. دمای این آب نیز 97 درجه سانتی گراد است و تمام این ویژگی ها دلایلی هستند که گردشگران از سرتاسر دنیا به این محل سفر می نمایند. قوی ترین آبفشان زمین نیز Waimangu نامیده می شد که در نیوزلند قرار داشت و تنها از سال 1899 تا 1904 به مدت 5 سال فعالیت کرد و بعد از آن بدلیل کاهش سطح آب دریاچه های اطراف، غیرفعال شد. این آبفشان در هر بار فوران خود حدود 800 تُن آب را به بیرون پرت می کرد. منبع: Travelviviمنبع: کجارو

به "زیباترین آبفشان های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین آبفشان های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید