سه کتاب از سه نویسنده در اردبیل رونمایی شد

به گزارش وبلاگ نصیراباد، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اردبیل، آیین رونمایی از سه کتاب قصه و قصه گویی در کتابخانه نوشته محمد سیمزاری، فولکلور آذربایجان تألیف زعفر احدزاده و ایران نوشت ها اثر وحید ضیائی در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار گردید.

سه کتاب از سه نویسنده در اردبیل رونمایی شد

امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل در این آئین اظهار کرد: در هر جامعه ارزش منابع انسانی بسیار بالاتر از منابع معدنی و... بوده و به هیچ عنوان نمی توان آنها را با هم مقایسه کرد.

وی افزود: متأسفانه در استان اردبیل منابع انسانی مورد توجه قرار نگرفته و از این رو، استان، آسیب های مختلفی را متحمل شده است.

رجبی ادامه داد: آقایان ضیائی، احدزاده و سیمزاری از سرمایه های فرهنگی، ادبی و اجتماعی استان اردبیل محسوب می شوند که در سالیان اخیر اقدامات بسیار موثر و مثبتی در راستای پیشرفت فرهنگ و ادب استان انجام داده اند.

وی افزود: وحید ضیائی در حوزه های گوناگون فرهنگی و هنری اعم از بچه ها، نوجوانان، ترجمه کتاب، منتقد و محقق هنری فعالیت داشته است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل توضیح داد: زعفر احدزاده نیز از معدود مدیران اجرایی است که در بخش پژوهش و تحقیقات حوزه فرهنگ و هنر، فعالیت های پیروز و موثری در استان اردبیل دارد.

وی ادامه داد: احدزاده در حوزه فولکلور آذربایجان تحقیقات و پژوهش های گسترده انجام داده و توجه به این بخش بسیار مهم و ارزشمند است چرا که با گذشت سال های نسبتا طولانی، آداب و رسوم و فرهنگ در زمان های مختلف فراموش می گردد ولی با انجام اقدامات پژوهشی و چاپ کتاب، می توان این آداب و رسوم را برای چندین نسل زنده نگه داشت و منتقل کرد.

رجبی گفت: محمد سیمزاری نیز یکی از فعالان و دلسوزان واقعی تئاتر استان اردبیل بوده و در حوزه ادبیات کودک نیز از جمله صاحب نظران در سطح کشوری است.

احدزاده نیز اظهار کرد: کتاب فولکلور آذربایجان به چهار بخش اصلی تقسیم شده که بخش اول مربوط به معنی و پیدایش واژه فولکلور در کشورمان بوده و بخش دوم در رابطه با قصه های آذربایجان است.

نویسنده کتاب فولکلور آذربایجان توضیح داد: بخش دوم کتاب در رابطه با سوره ها و سوزها می باشد و بازی های بومی و محلی در بخش چهارم کتاب متمرکز شده است.

وحید ضیائی نیز گفت: 17 ساله بودم که به دعوت معلم پرورشی خود، سردبیری نشریه ای را به عهده گرفتم؛ اما سال ها بعد به این نتیجه رسیدم که نوشتن کار سختی است و نمی دانستم چه مسئولیتی را به گردن گرفته ام.

وی افزود: نوشتن یک تعهد است و من به خطرناک ترین کار دست زده بودم. امروز در 40 سالگی که در حوزه های مختلف کار نموده ام و زانوی تلمذ زده ام در پیشگاه شما، رسیده ا به این نکته که بهترین کار، پژوهش و تحقیق بدون حاشیه و پرداختن به فرهنگ و ادبیات بدون بدون سیاست است.

شاعر و نویسنده اردبیلی افزود: اگر زمان و مکان مناسب می بود و بر می گشتم به آن دوران، دوباره می نوشتم، اما این بار به جای پرداختن به مطالب زودگذر، از چیزهایی می نوشتم که این سرزمین به آن احتیاج دارد و با ادبیات میخ های آن را محکم می کردم.

بنا به این گزارش، این جلسه که به شکل کاملاً محدود برگزار گردید، با شعرخوانی میلاد نیکفال، دکلمه ماریا شفاعی و اجرای موسیقی محمدعلی پارسا و امیرحسین احدزاده همراه بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "سه کتاب از سه نویسنده در اردبیل رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه کتاب از سه نویسنده در اردبیل رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید