فعالیت سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی درحوزه کرونا

به گزارش وبلاگ نصیراباد، شرکتهای دانش بنیان در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در زمینه مقابله با کرونا محصولاتی را به فراوری رسانده آمد.

فعالیت سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی درحوزه کرونا

به گزارش خبرگزاری مالی ایرانبه نقل از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، دکتر علیرضا اردکانی رئیس مرکز رشد واحدهای فناور سازمان پژوهش های علمی و صنعتی رابطه با فعالیت های حوزه کرونا گفت: خوشبختانه در مرکز رشد در زمینه پیشگیری شیوع بیماری کرونا، مواد ضد عفونی کننده، محلول های آنتی باکتریال نانو، ماسک های سه لایه قابل شستشو، ماسک صنعتی ارتقاء یافته با نانوالیاف، ماسک های ایمنی نانویی N95 و FFP2 در حال فراوری است.

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه تست بیماری کرونا یکی از واحدهای فناور توانایی فراوری کیت های تشخیصی به روش الایزا برای سنجش آنتی بادی علیه SARS-COV-2-Ab، SARS-COV-2-IgM و کیت رپید SARS-COV-2-Ab را داراست که با استفاده از این تست می توان در زمان حدود 15 دقیقه از وجود و یا عدم وجود آنتی بادی علیه ویروس کرونا اطلاع یافت.

وی ادامه داد: در این مرکز تعدادی شرکت اقدام به ساخت تجهیزات فناورانه جهت پیش گیری بیماری کرونا نظیر دستگاه قلم پلاسمایی، دستگاه ضدعفونی کننده پلاسمایی، سیستم های هواساز، دستگاه تصفیه هوایی مبتنی بر فناوری پلاسمای سرد، دستگاه ازن ژنراتور، دستگاه اکسیژن ساز و کاتالیست ازن نموده اند.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور سازمان عنوان داشت: در زمینه کالیبراسیون تب سنج غیر تماسی پزشکی که از اهمیت بالایی برخوردار است، یکی از شرکت های مستقر اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده و قادر است که انواع تب سنج ها را با دقت ℃0.3 به طور رایگان کالیبره کند.

وی اضافه کرد: تعدادی از شرکت های مستقر در مرکز اقدام به طراحی و ساخت، دستکش های نانویی یک بار مصرف نیتریل ضد باکتری و ویروس، گاگل ایمنی نانویی، الکل 76 و 96 درصد و پارچه های سه لایه مناسب برای لباس کادردرمانی، دستگاه ونتیلاتور ICU، گیت تردد فردی ضد عفونی کننده تمامی بدن، گیت ترددخودرویی ضدعفونی کننده که بسیاری از موارد در آینده نزدیک جهت مقابله با بیماری کرونا به بازار ارائه می شود.

مرکز رشد واحدهای فناور سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در راستای رسالت خود در توسعه کسب و کار دانش بنیان، در مجموعه خود حدود 131 شرکت را مستقر نموده که در قالب شرکت های دانش بنیان و فناور مشغول فعالیت هستند.

منبع: اقتصاد ایران

به "فعالیت سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی درحوزه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی درحوزه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید