اخبار مجلس

دلایل و تبعات کسری بودجه؛ پیدا کنید مقصر را؟

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون مالی مجلس، از کسری 400 هزار میلیارد تومانی بودجه خبر داده و گفته است: انتظار داریم تا در بودجه سال جاری دولت احکام خوبی در نظر بگیرد تا 400 کسری بودجه را مدیریت کنیم.

23 دی 1401

بودجه بدون رانت چند ده هزار میلیارد تومانی پتروشیمی ها بسته می گردد؟

موضوع خوراک پتروشیمی، یکی از موضوعات مهم در زمینه یارانه پنهان انرژی است، زیرا مشخص قیمت سوخت صنایع متناسب با درصدی از خوراک پتروشیمی است و اگر رانتی به خوراک پتروشیمی اختصاص یابد، به سوخت با درصد بیشتری این رانت انتقال می یابد.

20 آذر 1401

128 گونه جانوری و مهره دار کشور در معرض خطر انقراض

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به از بین رفتن زیستگاه مناسب گونه های جانوری در کشور گفت: امروزه، چون زیستگاهی برای ما باقی نمانده است، کوشش ها برای پیشگیری از انقراض یوز به نتیجه نرسیده است.

14 تیر 1401

واکنش رگولاتوری پیرامون افزایش قیمت اینترنت: مصوبه ای برای افزایش قیمت ها نداشتیم ولی شرکت ها با هماهنگی ما گران نمایند

پایان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به شرکت ها در چند روز اخیر واکنش نشان داده و اطلاعیه ای صادر کرد.

20 خرداد 1401

رئیسی: حقوق و عیدی کارکنان و بازنشستگان را سریعا پرداخت کنید

رئیس جمهور، وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی را ملزم کرد مراقبت های لازم را برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا های مصرفی و اقلام خوراکی در ماه پایانی امسال به عمل آورند و اجازه هیچ گونه افزایش قیمت کالا ها را ندهند.

14 خرداد 1401

دولت لایحه حذف ارز ترجیحی را از مجلس پس گرفته است؟

به گزارش خبرنگاران، در واکنش به انتشار اخباری درباره درخواست دولت از مجلس برای پس گرفتن لایحه حذف ارز ترجیحی گفت: تا کنون دولت به صورت رسمی نامه ای به مجلس مبنی بر استرداد لایحه حذف ارز ترجیحی نداده است.

12 دی 1400

مجلس تبدیل شرایط نیروهای شرکتی، قراردادی و حجمی را با جدیت دنبال می نماید

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید نمود: مقرر شده تا دولت ظرف یک ماه آینده لایحه ای در مورد تبدیل شرایط نیروهای قراردادی، شرکتی و حجمی به نیروهای رسمی ارائه کند و در غیر این صورت مجلس با فوریت طرح خود را در این زمینه دنبال...

4 آذر 1400

احزاب به دلیل تعارض منافع اقدام قانونی برای برگزاری تجمعات مردمی نمی نمایند

نایب ریس کمیسون امور داخلی کشور و شورا های مجلس شورای اسلامی گفت: احزاب به دلیل تعارض منافع و ترس از ابطال مجوز اقدام قانونی برای برگزاری تجمعات مردمی نمی نمایند.

8 تیر 1400

حمایت دولت انگلیس از سرکوب اعتراضات بریستول

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، وزیر کشور و نخست وزیر انگلیس با شرم آور توصیف کردن اعتراضات روزهای اخیر، حمایت مطلق خود را از نیروهای پلیس اعلام کردند.

23 فروردین 1400

امیرآبادی: حقوق های تا 10 میلیون تومان در سال آینده 25 درصد افزایش می یابد خبرنگاران

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، حقوق های بالای 10 میلیون تومان بعد از افزایش 25 درصدی نباید بیشتر از 2.5 میلیون تومان به آن ها اضافه شود.

19 فروردین 1400

2300 نیروی گارد ملی تا 2 ماه دیگر در کنگره می مانند

در پی افزایش نگرانی ها از شورش و آشوب هواداران دونالد ترامپ در پایتخت آمریکا، پنتاگون بیان کرد که دست کم 2300 نیروی گارد ملی آمریکا تا سوم خرداد1400 به حالت آماده باش در کنگره خواهند ماند.

16 فروردین 1400

ملاقات سفیر ایران در باکو با رئیس مجلس جمهوری آذربایجان

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان امروز با رئیس مجلس ملی این کشور ملاقات و در مورد روابط ممتاز دو کشور و توسعه همکاری ها در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی با وی بحث و گفتگو کرد.

1 فروردین 1400

خبرنگاران قالیباف: با همکاری دولت مسائل مردم را حل خواهیم کرد

تهران- خبرنگاران- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش خواهیم کرد تا با ریل گذاری و هدایت گری صحیح و با هماهنگی و همکاری دولت، کشور را به سمت حل مسائل مردم سوق دهیم.

3 بهمن 1399

خبرنگاران بودجه نظامی 740 میلیارد دلاری آمریکا در مجلس سنا تصویب شد

تهران- خبرنگاران- سنای آمریکا با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور لایحه بودجه نظامی این کشور موسوم به قانون ملی اختیارات دفاعی را تصویب کرد.

17 دی 1399

خبرنگاران سید عمارحکیم رئیس ائتلاف عراقیون شد

بغداد - خبرنگاران - سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق روز دوشنبه به عنوان رئیس ائتلاف تازه تاسیس عراقیون انتخاب شد.

31 شهریور 1399

جومونگ: کمرم شکست!

پیشنهاد یک نماینده مجلس در پاسخ به بلوکه شدن پول های ایران در کره جنوبی با واکنش طنزپرداز روزنامه شهروند روبه رو شده است:

26 شهریور 1399

خبرنگاران کرونا 25 درصد پسماندهای پزشکی همدان را افزایش داد

همدان- خبرنگاران- رییس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا پسماندهای پزشکی این استان حدود 25 درصد افزایش یافت.

25 شهریور 1399

سیاست های حمایت از صادرات جایگزین رویکرد پلیسی گردد

سیدمهدی طبیب زاده، در نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان با نمایندگان مردم استان در مجلس ضمن انتقاد از اجرای کمتر از 30 درصد از قانون بهبود محیط کسب وکار بیان نمود: هم اکنون رتبه ایران در محیط کسب وکار جهان، 127 است و استان کرمان نیز در این زمینه رتبه...

6 شهریور 1399

شورای نگهبان دوباره به لایحه تجارت ایراد گرفت

شورای نگهبان لایحه تجارت را مغایر با شرع و قانون اساسی اعلام نمود.

24 مرداد 1399

افزایش حقوق بازنشستگان در واریزی خردادماه اعمال می گردد

به گزارش خبرنگاران، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در نشست با نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی اصفهان اضافه کرد: هدف گذاری سازمان در حوزه بازنشستگان در سال 99 متناسب سازی حقوق مستمری بگیران است.

9 مرداد 1399
تعداد: (23)