آخرین پرواز جمعی از نخبگان ایرانی

به گزارش وبلاگ نصیراباد، امروز حادثه ای تلخ بار دیگر جامعه علمی ایران را عزادار کرد و چندین دانشجو و دانش آموخته کشورمان در سقوط صبح امروز هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی جان خود را از دست دادند.

آخرین پرواز جمعی از نخبگان ایرانی

به گزارش وبلاگ نصیراباد، حوالی ساعت 6:30 دقیقه صبح بود که خبر سقوط هواپیمایی از خطوط هواپیمایی اوکراین در نزدیکی شهریار منتشر شد. چندی بعد تعیین شد این هواپیما که بوئینگ 737 بوده فقط 6 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار سانحه شده است. حوالی ساعت 9 صبح رئیس اورژانس کشور از جان باختن تمامی سرنشینان این هواپیمای اوکراینی خبر داد.

ساعتی پس از اعلام سقوط این هواپیما زمزمه هایی مبنی بر حضور دانشجویان ایرانی ای که در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل می کردند و برای تعطیلات سال نو میلادی به ایران بازگشته بودند در فضای مجازی شنیده می شد. در توئیتر و اینستاگرام تعدادی از دانشجویان دانشگاه های شریف با پست عکس های دوستانشان در صفحات شخصی خود از درگذشت آن ها ابراز ناراحتی کردند.

ظهر امروز، مشاور عالی وزیر بهداشت و همچنین رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با انتشار پیام هایی جداگانه درگذشت فرزندان دکتر محسن اسدی لاری مدیر کل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت را تسلیت گفتند. لحظاتی بعد نیز مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم در گفت وگو با وبلاگ نصیراباد جان باختن سه تن از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف را تایید کرد و از احتمال افزایش این آمار خبر داد. عبداللهی نژاد گفت: مقصد این دانشجویان کانادا بوده است.

دانشگاه صنعتی شریف نیز با ارسال پیام تسلیتی درگذشت 13 نفر از دانش آموختگان این دانشگاه را تایید و بیان نمود که لیست اسامی جانباختگان به روز رسانی می شود. روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز ابتدا درگذشت دو دانش آموخته دانشکده مهندسی پزشکی را تایید کرد و بعدتر از افزایش تعداد کشته شدگان این دانشگاه به شش نفر خبر داد.

پیگیری های وبلاگ نصیراباد از جان باختن چند دانشجو و دانش آموخته دانشگاه های صنعتی خواجه نصیر و علم وصنعت حکایت داشت که ساعتی بعد روابط عمومی های این دو دانشگاه نیز خبر درگذشت دو دانش آموخته دانشگاه خواجه نصیر و یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه علم وصنعت را تایید کردند.

پدرام جدیدی دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد مهندسی عمران و آروین مرتب فارغ التحصیل سال88 دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بودند و محمدحسین ساکت هم دانشجوی دکترای دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم وصنعت بود.

رئیس دانشگاه تهران نیز حوالی ظهر امروز و در گفت وگو با وبلاگ نصیراباد در خصوص این حادثه ناگوار گفت: فعلا خبری مبنی بر جان باختن دانش آموختگان یا دانشجوهای دانشگاه تهران در این حادثه نداریم. مشغول بررسی هستیم و تا آخر امروز نتیجه قطعی تعیین می شود. در پیام تسلیتی که صبح امروز از سوی هیئت رئیسه دانشگاه تهران منتشر شد نیز اشاره ای به احتمال حضور دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه تهرانی در میان جان باختگان نشد.

از صبح امروز توئیت یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه تورنتو که سه ساعت پیش از حادثه ارسال شده بود در میان کاربران فضای مجازی دست به دست شد؛ مجتبی عباس نژاد که نامش در میان جانباختگان این حادثه دیده می شود در صحه توئیتر خود با اشاره به حمله موشکی ایران به پایگاه امریکا و خروج خود از کشور طلب حلالیت کرده بود.

لیست اسامی جانباختگانی که دانشگاه صنعتی شریف منتشر کرده بود به شرح زیر است:

1.حمیدرضا ستاره کوکب ورودی 1389کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

2.مهدی اسحاقیان درچه ورودی 1392 کارشناسی مهندسی مکانیک

3.پونه گرجی ورودی 1391 کارشناسی مهندسی کامپیوتر

4.ایمان آقابالی ورودی 1389 کارشناسی مهندسی برق

5.آرش پورضرابی ورودی 1391 کارشناسی مهندسی کامپیوتر

6.محمد الیاسی ورودی 1389کارشناسی مهندسی مکانیک

7.میلاد قاسمی آریایی ورودی 1384 کارشناسی مهندسی برق/1389 کارشناسی ارشد مدیریت

8.الناز نبیی ورودی 1392کارشناسی ارشد مدیریت

9.محمد امین بیروتی ورودی1392 مهندسی کامپیوتر

10.زهرا حسنی سعدی ورودی 1392 کارشناسی فیزیک

11.امیر اشرفی حبیب آبادی ورودی1392 کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

12.محمد صالحه ورودی1384 کارشناسی مهندسی کامپیوتر/ 1389 کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر

13.غزل نوریان ورودی 1391 کارشناسی مهندسی علم مواد

گفته می شود پونه گرجی و آرش ضرابی، دو تن از جانباختگان این حادثه، زوجی بودند که چند روز پیش مراسم عقد خود را برگزار کرده بودند. علاوه بر این اسامی، روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر نیز اسامی دانش آموختگان خود را که در سانحه هوایی جان خود را از دست داده اند به قرار زیر منتشر کرد: نسیم رحمانی فر و امیرحسین سعیدی نیا از دانشکده مهندسی پزشکی، شادی جمشیدی از دانشکده مهندسی پلیمر، الما اولادی و فراز فلسفی از دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر و پریناز قادر پناه از دانشکده مهندسی نساجی.

درگذشت تعدادی از دانشجویان علوم پزشکی در سانحه سقوط هواپیما

همچنین دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در گفت وگو با وبلاگ نصیراباد از درگذشت تعدادی از دانشجویان و دانش آموختگان پزشکی در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت: هنوز تعداد دقیق آن ها را نمی دانیم اما متأسفانه تعدادی از دانشجویان رشته پزشکی، تعدادی از پزشکان و خانواده آن ها در این سانحه جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: به دست آوردن دقیق این آمار چندان آسان نیست و دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم که تعداد دقیق دانشجویان سانحه دیده را اعلام کرده اند، لیست دانشجویان را داشته اند. این در حالی است که برخی از دانشجویان پزشکی، در خارج کشور دانشجو بوده اند لذا آمار دقیقی از آنها در دسترس نیست، هر زمان که آمار دقیق کشته شدگان را به دست آوردیم آن را اعلام می کنیم.

تسلیت وزیر علوم درپی جانباختن تعدادی از دانشجویان و دانش آموختگان در سانحه سقوط هواپیما اوکراینی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی، جان باختن تعدادی از هموطنان عزیز و جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان گرانقدر دانشگاه های کشور را در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تسلیت گفت.

متن کامل پیام تسلیت دکتر منصور غلامی، به شرح زیر است:

کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَهُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَیْنا تُرْجَعُون

سانحه دلخراش و تکان دهنده سقوط هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین که به جان باختن سرنشینان، جمعی از هموطنان و تعدادی از دانشجویان و دانش آموختگان عزیز دانشگاه های کشور منجر شد، موجی از تأثر خاطر و تألم قلبی را به همراه آورد و ملت شریف ایران را در سوگی عظیم فرو نشاند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده های محترم این عزیزان و همچنین جامعه علمی و دانشگاهی کشور؛ از خداوند متعال برای درگذشتگان غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.

خبرگزاری دانشجویان ایران(وبلاگ نصیراباد) درگذشت دانشجویان و دانش آموختگان ایرانی در این سانحه تلخ را تسلیت می گوید و برای درگذشتگان غفران الهی و برای خانواده های این عزیزان صبر مسئلت دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آخرین پرواز جمعی از نخبگان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین پرواز جمعی از نخبگان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید