راهنمای سفر به توکیو ژاپن؛ شهر افسانه ای ژاپنی ها

به گزارش وبلاگ نصیراباد، توکیو یکی از بهترین شهرهای ژاپن بوده که به هیچ عنوان از جاذبه های توریستی و همچنین، آئین های سنتی و فرهنگی سامورایی ها غافل نشده است و هنوز هم می توان در آن با مراسم های محلی، مکان های تاریخی فراوان در لا به لای برج های تجاری، ساختمان های مسکونی و مراکز خرید مجلل روبرو شد. به همین خاطر، ما قصد داریم تا در مطلب راهنمای سفر به توکیو ژاپن کمی شما را با جاهای دیدنی معروف توکیو آشنا نموده و به مسافران و گردشگرانی که قصد دارند تا در اولین فرصت ممکن خود را مهیای انجام سفر به توکیو ژاپن کنند، اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم.

راهنمای سفر به توکیو ژاپن؛ شهر افسانه ای ژاپنی ها بیشتر بخوانیدسفر به ژاپن | راهنمای کاملی از مسافرتی هیجان انگیز

شهری افسانه ای در ژاپن

توکیو در حقیقت نام یک دهکده کوچک تنها با قابلیت ماهیگیری برای سامورایی های دنیا بود تا اینکه رفته رفته شکل و شمایل این شهر ژاپنی دستخوش تغییرات فراوانی گشت و به شرایط کنونی تبدیل شد. در پایتخت ژاپن شما می توانید به آسانی و با کمی گشت و گذار با پیشرفته ترین امکانات روز دنیا روبرو شوید و در بین هزاران تابلوی تبلیغاتی نئونی، با سنت ریشه دار و فرهنگ غنی مردم این نقطه از دنیا رو به رو گشت. براساس راهنمای سفر به توکیو ژاپن جالب است بدانید به طور کلی کشور ژاپن بر روی اقلیمی لرزه خیز بنا شده است اما، با این وجود، بدلیل رعایت نکات ایمنی در ساخت و ساز بنا و ساختمان ها، هیچگونه نگرانی جهت حادث شدن حتی سهمگین ترین زمین لرزه های دنیا را نیز نباید به دلتان راه دهید.

از نکات شاخص سفر به توکیو ژاپن، این است که در بین سازه های مرتفع پایتخت نشینان کشور ژاپن به راحتی می توانید با فرهنگ های سنتی و آئین های بومی و محلی سامورایی ها نظیر برپایی مسابقات کشتی سومو در سایه درختان گیلاس که هر دو از جمله فاکتورهای مهم و برجسته در فرهنگ غنی مردمان ژاپن بحساب می آیند یا فعالیت کافه های دنج و قدیمی ساخته شده از چوب روبرو شوید. جالب است بدانید هنوز هم که هنوز است با فرا رسیدن جشن های ملی و فستیوال های سنتی، تمام کوچه و خیابان های توکیو از حال و هوای خاصی برخوردار شده و تمام بخش های مختلف آن با فانوس های قرمزی رنگی تزیین می شوند.

با اینکه در توکیو زندگی با سرعت باورنکردنی به سمت جلو پیش می رود اما، هنوز هم می توان با مراجعه به محله و نواحی قدیمی و تاریخی شهر با صنایع دستی و محصولات دوست داشتنی روبرو شد که قدمت بعضی از آنان به چند صد سال نیز ممکن رسیده باشد. در توکیو شما می توانید به نسبت خیلی دیگر از شهرهای مهم آسیایی، با رستوران و کافه های لوکس و کلاسیک روبرو شوید که تنها با استفاده از تازه ترین متریال های غذایی و اوج هنر و سیلقه آشپزان خود به تهیه و طبخ انواع مختلفی از غذاهای خاص و رایج ژاپنی می پردازند. براساس راهنمای سفر به توکیو ژاپن جالب است بدانید هنر آشپزی در ژاپن بدلیل ظرافت های خاص خود به عنوان یک میراث معنوی از سوی سازمان دنیای یونسکو به ثبت رسید.

اطلاعاتی ضروری

زبان رسمی اهالی توکیو همان زبان رسمی کشور ژاپن است، آن هم بدون کوچکترین تغییری! واحد پولی رایج در این شهر آسیایی یِن (Yen) نامیده می شود و به لحاظ زمانی، نزدیک به 5 ساعت و 30 دقیقه از ساعت رسمی کشورمان جلوتر واقع شده است. میزان قدرت برق 100 ولت و 50 هرتز بوده و تمام پریز و دوشاخه ها از نوع A و B هستند. جهت برقراری تماس با شخصی که در کشور ژاپن مستقر است، بایستی از پیش شماره +81 استفاده نمایید و شماره های ضروری نظیر 110 جهت ارتباط با پلیس انگلیسی زبان و همچنین، 119 برای برقراری تماس با اورژانس و آتش نشانی هستند. شهر توکیو از 2 انتهاه هوایی بین المللی بهره مند است که عبارتند از فرودگاه بین المللی ناریتا و فرودگاه بین المللی هانه دا.

مناسب ترین زمان برای بازدید

توکیو دارای 4 فصل مختلف اقلیمی بوده که سفر در هر کدام از این فصول، از جذابیت و لذت های کاملا منحصر بفردی برخوردار است. فصل بهار با شکوفه زدن درختان گیلاس برای ژاپنی ها آغاز می شود و با حضور خود، سبب طراوت بیشتر طبیعت و همچنین بازگشت شور و اشتیاق زندگی می شود. تابستان شلوغ ترین فصلی است که هر توریستی می تواند با سفر خود در این فصل با جمعیت انبوهی که از کشورهای مختلف دنیا وارد شهر توکیو شده اند، روبرو شود. در فصل تابستان روزهای گرم همراه با رطوبت نسبتا زیاد انتظار شما را می کشند و بدلیل ازدحام و هیاهو، به سختی می توان با هتلی مناسب و همچینن جاذبه های توریستی خلوت و دنج رو به رو شد.

نوبت به آغاز فصل پاییز و ایجاد یک طبیعتی چشم نواز و رنگارنگ برای شهر توکیو می رسد. براساس راهنمای سفر به توکیو ژاپن باید بدانید که فصل پاییز همواره از شرایط جوی مساعد و مطلوبی برخوردار بوده و می توان با ترتیب دادن یک سفر چند روزه به اندازه وصف نشدنی از طبیعت و همچنین جاذبه های مختلف توریستی و توریستی به وجد آمد. زمستان های توکیو معمولا سرد و همراه با بارش های سنگین برف هستند، منتها سرمای ناشی از تغییرات فصلی و آمدن زمستان خیلی سخت و غیر قابل تحمل بحساب نمی آید و از این رو، می توان با حضور در توکیو از جاذبه های تفریحی مخصوص به این فصل لذت برد.

هزینه های توکیو گردی

هزینه های مربوط به اقامت

توکیو یکی از گران قیمت ترین شهرهای موجود در قاره آسیا بحساب می آید که بدیهی است به راحتی نتوان در آن با مکان های اقامتی خیلی ارزان روبرو شد. شما می توانید از هتل ها، هاستل ها، خانه های کپسولی و همچنین آپارتمان های مشترک و اختصاصی جهت اقامت خود و سایر همراهانتان بهره ببرید که البته، انتخاب هر کدام از این موارد تنها بستگی به میزان بودجه شما دارد؛ مثلا در توکیو شما می توانید با پرداخت چیزی بین 7 تا 11 هزار ین به یک اتاق دو تخته با امکاناتی معمولی تا فوا آپشن دست پیدا کنید. هاستل های توکیو نیز تقریبا همواره و در تمام طول سال آماده میزبانی و پذیرایی از شما هستند و می توان تنها با پرداخت مبلغی بین 2 تا 5 هزار ین ژاپن به اتاق هایی مشترک یا اختصاصی رسید.

براساس راهنمای سفر به توکیو ژاپن توجه داشته باشید که تعداد زیادی از هاستل ها از محیطی کاملا سالم و بهداشتی برخوردار بوده و می توان در آنان از امکاناتی نظیر آشپزخانه اشتراکی و همچنین اینترنت رایگان برخوردار شد. ناگفته نماند که در کنار تمام هتل و هاستل های توکیو، مکان های اقامتی کوچک دیگری نیز وجود دارند که می توانند برای آن دسته از توریستانی که به فکر صرفه جویی در هزینه های مسافرتی خود هستند، گزینه قابل قبول و مناسبی قلمداد شوند. به این مکان های کوچک و تک نفره، خانه های کپسولی یا هتل های کپسولی می گویند و تنها برای اسکان یک نفر اجاره داده می شوند.

هزینه های مربوط به خورد و خوراک

در توکیو با تمام زرق و برق موجود، هر کسی فکر می نماید پیدا کردن یک غذای کاملا با قیمتی مناسب تقریبا شبیه به یک رویاست در حالیکه اصلا اینگونه نیست! در این شهر شما می توانید با رستوران های ارزان قیمتی که عمدتا در بین غذاخوری های سنتی این شهر نهاده شده اند، تنها با پرداخت چیزی نزدیک به 1850 ین و حتی کمتر به یک غذای فوق العاده خوشمزه و مناسب دست پیدا نمایید. البته، در این شهر رستوران های بسیار مجلل و گران قیمتی نیز وجود دارند. میانگین هزینه تهیه و سفارش غذا در یک رستوران کاملا معمولی و میان رده در شهر توکیو تقریبا 4350 ین محسوب می شود و نرخ غذاهای فست فودی نیز حدودا 870 ین قیمت گذاری شد.

شما در خیابان های توکیو می توانید با غرفه های مختلفی روبرو شوید که به ازای مبالغی بین 250 تا 1240 ین، خوشمزه ترین غذاهای ممکن را به شما می دهند. تهیه متریال های غذایی برای پخت و پز شخصی به مدت 7 روز، مبلغی بین 3700 تا 5600 ین را در بر خواهد داشت. براساس راهنمای سفر به توکیو ژاپن گفتنی است که در بسیاری از اغذیه فروشی های ژاپنی، شما می توانید با تعداد زیادی از غذاهای کنسروی نیمه آماده رو به رو شوید که اتفاقا، به لحاظ قیمتی کاملا مقرون به صرفه هستند.

هزینه های مربوط به حمل و نقل

شما می توانید با بهره گیری از سیستم گسترده مترو و تنها با پرداخت 750 ین خود را به نقاط مختلف شهر توکیو برسانید. تازه علاوه بر خطوط مترو، می توانید از ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس های این شهر نیز استفاده کرده و با تهیه بلیط های یک روزه به مبلغ 500 ین به راحتی خود را به نقطه دلخواهتان برسانید. براساس راهنمای سفر به توکیو ژاپن شایان ذکر است که هزینه تهیه بلیط های یک روزه و اشتراکی جهت استفاده از اتوبوس و مترو 1600 ین قیمت گذاری شد. همچنین، شما می توانید برای رفتن به سایر نقاط ژاپن، ابتدا خود را به توکیو برسانید و سپس، به وسیله فرودگاه فعالش سفر نمایید.

بهترین غذاهای توکیو

ساشیمی

ساشیمی یکی از غذاهای اصیل و سنتی ژاپنی ها بوده که معمولا مردم این کشور در روبرو با سایر توریستان و توریست های خارجی که از آنان سوال می کنند، می گویند از سرو کردن ساشیمی غافل نشوید. در فرهنگ سامورایی ها غذای ساشیمی که از تهیه خوراک های تازه دریایی بصورت ورقه ورقه شدن بوجود می آید، بیشتر به عنوان یک پیش غذا برای میهمانان سرو می شود اما، یقینا این غذا می تواند برای شما خارجی ها همچون یک وعده غذای کاملا و مناسب تلقی شود.

اودون

اودون نودلی است که از آرد گندم تهیه می شود و می توان آن را هم بصورت گرم سرو نمود و هم بصورت سرد! ساده ترین شکل استفاده از نودل اودون بصورت گرم، ترکیب نمودن آن با سسی فراهم شده از آب گوشت است که به آن کاکجیرو گفته می شود. البته، براساس راهنمای سفر به توکیو ژاپن توجه داشته باشید با توجه به اینکه می توان از این نودل خوشمزه و خوش خوراک برای تهیه انواع و اقسام غذاهای رقیق و غلیظ استفاده نمود، می شود آن را با میگو و پیازچه نیز میل کرد.

سوپ میسو

این غذا از ترکیب انواع سبزیجات با خوراک های دریایی و همچنین دیگر متریال های خوشمزه ژاپنی تهیه می شود و در انتها از سس میسو به عنوان یک چاشنی طعم دهنده برای آن استفاده می شود. گفتنی است که مکمل این نوع سوپ در بیشتر رستوران های ژاپنی، غذای گوهان قلمداد می شود و برای امتحان طعم و مزه جادویی این غذا هم می توانید از رستوران های موجود در توکیو استفاده نماید. بافت و نوع طعم سس میسو در خوشمزه و لذیذ شدن این غذا از جایگاه حائز اهمیتی برخوردار بوده و در صورتیکه نتوانید این سس را به درستی تهیه کنید، تا ابد از خوردن سوپ میسو متنفر می شوید.

رامن

این غذا در حقیقت دارای ریشه ای متعلق به کشور چین است که سامورایی ها در گذر زمان آن را وارد فرهنگ غذایی خود کرده و بسیاری از متریال های غذایی آن را حذف و موادی را در تهیه و پخت آن استفاده کرده اند که مطابق با سلیقه و ذائقه خودشان باشد. غذای رامن یکی از فست فودهای بسیار پرطرفدار بوده که حتی می توان در سطح شهر توکیو با مغازه های متعددی که تنها به ارائه و عرضه انواع مختلفی از رامن ها مشغول هستند، دست پیدا کرد. رامن را معمولا با نودل های موج دار و باریک و همچنین مقداری آب مرغ طعم دار شده در کنار مقداری سس سویا سرو می کنند.

Chanko nabe

این خوراک از جمله غذاهای سنتی و اصیل ژاپنی ها بوده که در قدیم تنها کشتی گیران سومویی از آن جهت افزایش وزن متناسب خود استفاده می کرده اند و امروزه، می توان با کمی گشت و گذار در شهر توکیو با رستوران های مختلفی که این غذا را به بهترین شکل ممکن تهیه و عرضه می کنند، روبرو شد. براساس مقاله راهنمای سفر به توکیو ژاپن گفتنی است خوراک Chankonabe از ترکیب سبزیجات، عصاره مرغ، ماهی و توفو تهیه شده و بایستی بصورت کاملا داغ آن را سرو نمود. از قلم باز نماند که این غذا از میزان پروتئین بالایی برخوردار هست و گاهی دیده شده که مردم برای دریافت کالری بیشتری از این غذا، آن را با برنج سرو می کنند.

سوشی

سوشی به دلیل شهرت و محبوبیت خود در گذر زمان تبدیل شده است به یک غذای بین المللی که می توان با انواع و اقسام آن در سایر کشورها نیز روبرو شد. راستش را بخواهید بدلیل توسعه و فراگیر شدن آشپزی به سبک ژاپنی ها در دنیا، رستوران و آشپزخانه های زیادی را در اقصی نقاط دنیا می توان پیدا کرد که یا اصلا از نیروهای ژاپنی برای تهیه و پخت این قبیل غذاهای سنتی و اصیل استفاده می کنند یا اینکه با آشپزهای دیگری از سایر ملت ها آغاز به طبخ این جور غذاها کرده اند. سوشی از ترکیب انواع ماهی های دریایی با برنج تهیه می شود و به معنی ماهی خام است.

اوناگی

یکی دیگر از غذاهای شاخص و مهم مردم ژاپن، اوناگی یا همان مارماهی تازه بوده که معمولا آن را با سایر غذاهای بومی و غیر بومی دیگر ترکیب کرده و به غذاهای جدید و نوینی دست پیدا می کنند. اوناگی بدلیل مغذی و سرشار بودن از پروتئین و ویتامین آ همواره در طول تاریخ مورد توجه اهالی ژاپن قرار داشت و امروزه، می توان در پایتخت این کشور با رستوران و اماکن غذاخوری منحصر بفردی روبرو شد که تنها به تهیه انواع و اقسام اوناگی می پردازند.

اوکونومی یامی

اوکونومی یامی در اصل یک پنکیک ساده و نازک بوده که درون آن را از موادی نظیر گوشت، کلم و میگو پر گشته و سپس، بر روی آن از مقداری جبلک خشک شده دریایی و همچنین سس مایونز یا دیگر سس های جورواجور استفاده می کنند. براساس راهنمای سفر به توکیو ژاپن جالب است بدانید اوکونومی یامی با اینکه از سری غذاهای سنتی هست اما، به راحتی می توان دستور پخت و تهیه آن را مطابق با سلیقه و ذائقه شخصی تان تغییر داد، چرا که برای رسیدن به طعم جادویی این غذای ژاپنی هیچ محدودیتی در زمان آشپزی وجود ندارد!

سوکی یاکی

غذای سوکی یاکی از ترکیب گوشت تازه گوساله با توفو، سبزیجات مخصوص، قارچ شیتاکه، میرین، سویا و مقداری شکر تهیه شده و بصورت یک خوراک گوشتی در ظروف غذایی خاص سرو می شود. براساس راهنمای سفر به توکیو ژاپن جالب است بدانید این غذای سنتی همچون بخش زیادی از غذاهای موجود در فرهنگ خوراکی های سامورایی ها از دستور پخت های مختلف و متنوعی برخوردار بوده و کاملا غذایی انعطاف پذیر تلقی می شود.

سوبا

نودل سوبا از زمان حکومت ادو در سرزمین ژاپن به عنوان یکی از غذاهای سنتی و اصیل سامورایی بحساب می آید و از آن دروان تا به امروز، بیشتر از این نودل در قالب یک سوپ خوشمزه و مفید استفاده می شود. نودل سوبا یا سایر غذاهایی که با سوبا ترکیب می شوند را می توان در بیشتر رستوران های ارزان و گران قیمت و همچنین غرفه های فروش غذاهای خیابانی توکیو پیدا کرد که عموما در کنار مقداری سس سویا سرو می شوند.

تمپورا

این غذا از ترکیب انواع مختلفی سبزیجات با مواد غذایی تازه دریایی و سایر مواد مورد علاقه و مطابق با ذائقه شما تهیه می شود و در نهایت، پیش از آنکه سرخ شود، آن را در تخم مرغ و آرد می غلطاتند تا حسابی آماده سرخ کردن شود. براساس راهنمای سفر به توکیو ژاپن توجه داشته باشید غذای تمپورا با اینکه از تاریخچه بسیار غنی در فرهنگ غذایی ملت ژاپن برخوردار است، در سده 16 میلادی توسط مهاجران پرتغالی وارد شهرها و مناطق این کشور شد و بعدها با گذشت زمان، تبدیل به یکی از اصلی ترین و خوشمزه ترین غذاهای این نقطه از دنیا گشت.

جاهای دیدنی معروف توکیو

برج متروپولیتن توکیو

برج متروپولیتن توسط یک مهندس مشهور ژاپنی به نام کنزو تانجی به سبک و سیاق کلیساهای بزرگ گوتیکی ساخته شده و برخلاف ظاهر تاریخی خود، از جمله جدیدترین ساختمان های موجود بحساب آورده می شود. این مورد از جاهای دیدنی معروف توکیو از یک سکوی بازدید در بام خود برخوردار بوده که می توان بصورت کاملا رایگان بر روی آن حاضر شد و به یک چشم انداز بسیار گسترده از نواحی مختلف پایتخت ژاپنی ها دست پیدا کرد. براساس راهنمای سفر به توکیو ژاپن ناگفته نماند که در صورت مطلوب بودن شرایط آب و هوایی، شما می توانید با کوه فوجی در بخش غربی خود روبرو شوید.

سالن نمایش کابوکی زا

سالن تئاتر کابوکی زا در یکی از مناطق شلوغ و گرانِ شهر توکیو یعنی منطقه گینزا نهاده شده و در آن بیشتر نمایش هایی با پایکوبی و موسیقی محلی ژاپنی ها بر روی صحنه اجرا می شوند. ظرفیت سالن این مورد از جاهای دیدنی معروف توکیو نزدیک به 2500 نفر تخمین زده شد و بدلیل محیط کاملا سالم و خانوادگی که در آن حاکم است، شما می توانید به راحتی غذای خود را یا از خانه بیاورید یا غذای مورد نظر خود را از یکی از غذاخوری و رستوران های پیرامون آن تهیه نمایید. براساس راهنمای سفر به توکیو ژاپن جالب است بدانید عموم نمایش هایی که در سالن کابوکی زا به عرصه اجرا گذاشته می شوند، از زمانی بسیار بلند نزدیک به 4 یا 5 ساعت برخوردار بوده که به همین خاطر، جایگاه های این سالن مدام در حال خالی و پر شدن هستند.

پارک مسقف سانیرو پورولند

سانیرو پورولند به لحاظ محتوا و موضوع پس از پارک دیزنی لند، به عنوان دومین فضای شاد و سرگرم کننده محسوب می شود. ساعت آغاز به کار این مورد از جاهای دیدنی معروف توکیو از 9:30 صبح لغایت 17 بعدازظهر بوده و براساس راهنمای سفر به توکیو ژاپن پیشنهاد می کنیم جهت جلوگیری از معطل شدن، بلیط آن را بصورت آنلاین و از مدتی قبل رزرو نمایید.

موزه ملی هنر

موزه ملی هنر در ابتدا به عنوان مکانی جهت برگزاری نمایشگاه های دائمی در سال 2007 میلادی فعالیت های فرهنگی خود را آغاز کرد و خیلی زود با داشتن نزدیک به 600 اثر هنری توانست از جایگاه هنری مهمی نزد پایتخت نشینان ژاپنی برخوردار شود. در این مورد از جاهای دیدنی معروف توکیو امکانات متنوعی نظیر فروشگاه و رستوران نیز برای لذت بیشتر شما تدارک دیده شده اند. براساس راهنمای سفر به توکیو ژاپن ناگفته نماند که در نزدیکی همین موزه ملی نیز یک موزه فوق العاده تماشایی دیگر به اسم موزه هنر موری نهاده شده که در آن بصورت پی در پی، نمایشگاه های بین المللی مختلفی با موضوع هنر معاصر و آثار هنرمندان متعدد برگزار می شوند.

بیشتر بخوانیددیدنی های موزه موری | اولین موزه هنر دیجیتال دنیا

مجموعه های دیزنی لند و دیزنی سی

دیزنی لند نام یکی از مجموعه های تفریحی توکیو بوده که با الهام دریافت از کاراکترهای کارتونی کمپانی بزرگ والت دیزنی در سال 1983 میلادی افتتاح شد. براساس راهنمای سفر به توکیو ژاپن جالب است بدانید که دیزنی لند توکیو، نخستین دیزنی لندی بوده که در ورای کشور ایالت متحده آمریکا احداث گشت. دیزنی سی توکیو نیز یکی از جاهای دیدنی معروف توکیو بوده که موضوع تاسیس آن برگرفته از افسانه و اسطوره های است. دیزنی سی از 7 بخش متنوع و مختلف از هم برخوردار بوده که هر کدام القا کننده خصوصیات هر نقطه ای از این دنیا هستی هستند.

آسمانخراش اسکای تری

ارتفاع این مورد از جاهای دیدنی معروف توکیو دقیقا 634 متر برآورد شد و بر بلندای آن یک آنتن مخابراتی نصب گشته است. توریستان و بازدید کنندگان می توانند با قرارگیری بر روی سکوهای بازدید آن به یک چشم انداز شگرف دست پیدا کنند. براساس راهنمای سفر به توکیو ژاپن شایان ذکر است که این برج بسیار رفیع از چند سکوی بازدید در ارتفاعات مختلف همچون 350 متری، 450 متری برخوردار بوده که جهت دستیابی به یکی از این سکوهای بازدید بصورت کاملا شیشه ای طراحی شد تا شما از مناظر زیر پاهایتان نیز استفاده نمایید.

موزه علوم و فناوری

این مورد از جاهای دیدنی معروف توکیو که دارای بخش های مختلفی از قبیل زلزله، رباتیک، انرژی های تجدیدپذیر، شرایط اقلیمی، حمل و نقل مدرن بوده، بطور کلی در زمینه های علوم و پیشرفت فناوری فعالیت می نماید و یکی از موزه های نوآور ژاپنی از این حیث بحساب می آید.

مجسمه هاچیکو

هاچیکو نام یک سگ افسانه ای از نژاد آکیتا بوده که برای مردم از احترام و ارزش بسیار بالایی برخوردار هست. داستان معروف هاچیکو به این صورت بوده که او سگ استادی به نام شابرو اوئنو در دانشگاه توکیو بود که برحسب فاصله مکان شغلی و خانه استاد اوئنو، مجبور بود به وسیله قطار خود را به دانشگاه برساند و سپس، با قطار دیگری به سمت خانه حرکت کند. نکته ویژه و قابل توجهی که سبب شد تا سگی به اسم هاچیکو در فرهنگ سامورایی ها بسیار محترم بشمار آید، استقبال این سگ بصورت همه روزه با رسیدن استاد شابرو اوئنو به ایستگاه نزدیک بوده که این ماجرا تا تاریخ دقیق می سال 1925 میلادی به طول می انجامد تا اینکه بالاخره، استاد اوئنو در یکی از روزهای انتهای عمرش، دچار خونریزی مغزی می شود و دار فانی را وداع می گوید.

هاچیکو که مثل تمام روزهای پیشین به استقبال صاحب خود رفته بود، دیگر با چهره استاد توئنو روبرو نمی شود و برای همواره او را از دست می دهد. داستان در جایی به اوج خود می رسد که این سگ از آن روز به بعد به مدت 9 سال بصورت متمادی و در زمان کاملا مشخصی به سوی ایستگاه قطار می رود و بالاخره، در سال 1935 میلادی جسم بیجان وی در خیابان شیبویا یافت شد.

عبادتگاه میجی

عبادتگاه میجی که در حصاری بالغ بر 120 نوع تنوع گیاهی و درختی نهاده شده، در خلال سال های 1915 تا 1926 میلادی ساخته شد و در طول تاریخ بارها و بارها مورد خرابی و ویرانی های بسیار شدیدی نیز نهاده شد. فضای سبز پیرامون این مورد از جاهای دیدنی معروف توکیو در تمام طول سال از طراوات و سرسبزی منحصر بفردی برخوردار است که می تواند برای هر توریست و توریستی بسیار قابل توجه بحساب آورده شود. در داخل این معبد مقدس، یک موزه فوق العاده دیدنی از گنجینه های سلطنتی امپراطور فقید نهاده شده و در بخش بیرونی نیز می توان از گالری و نقاشی های دیواری بازدید بعمل آورد.

موزه ملی هنر غربی

در این مورد از جاهای دیدنی معروف توکیو بخش های مختلف زیادی تاسیس شده که عمده آثار به نمایش درآمده در آنها را می توان مربوط به هنرمندان معروف فرانسوی قلمداد کرد که از سوی یک مجموعه دار و تاجر بزرگ ژاپنی به نام کوجیرو ماتسوکاتا در این موزه قرار داده شده اند و وی آنها را در طول سفرهای متعدد خود به کشورهای مختلف اروپایی تهیه نمود. شایان ذکر است که بخش فضای باز این موزه سراسر پر شده از آثار مجسمه ساز خوشنام فرانسوی به اسم اوگوست رودن که می توان در کنار بازدید از هنر دستان او، از سایر آثار چشم نواز این موزه همچون ادگار دگا، کلود مونه، پل سزان و ادوارد منه نیز دیدن کرد.

باغ Shinjuku Gyoen

این باغ یکی از معدود باغ های ملی کل کشور ژاپن است که خوشبختانه، می توان در سفر به توکیو در آن حضور پیدا کرد و از ویژگی بازدید عمومی آن استفاده نمود. پیشنهاد می کنیم حتما سری به این مورد از جاهای دیدنی معروف توکیو بزنید و از سه بخش اصلی آن دیدن کنید. همچنین بد نیست بدانید که تمام بخش های باغ ملی Shinjuku Gyoen با متدهای روز دنیای طراحی و باغداری مزین شده اند و می توان در بخشی از آن با چیزی بالغ بر 20 هزار درخت گیلاس رو به رو شد که قطعا در هنگام شکوفه زدن، ذهن هر مخاطب و بازدید کننده ای را مات و مبهوت خود خواهند ساخت.

موزه ملی توکیو

موزه ملی توکیو در سال 1938 میلادی افتتاح شده و از بخش های بسیار مختلف و متنوعی برخوردار است. از جمله تالارهای مهم این مورد از جاهای دیدنی معروف توکیو می توان به بخش پوشاک سنتی و ملی مردم ژاپن در طول تاریخ، بخش مربوط به حراست و نگهداری از ابزارآلات جنگی باستانی و تجهیزات مختلف نظامی، بخش صنایع دستی و منسوجات، بخش مجسمه های بودایی که از سده 6 میلادی تا کنون ساخته و به این موزه اهدا شده اند و همچنین، بخش مربوط به سرامیک و سفال آسیایی اشاره داشت. البته، توجه داشته باشید با توجه به ملی بودن، می توان در بخش های دیگری از آن با آثار متفاوتی از هنر لاکی نیز روبرو شد و از سایر نقاشی های کشیده شده در خلال قرون هفتم تا چهاردهم میلادی نیز بازدید بعمل آورد.

مجموعه فضای سبز اوئنو

در این مجموعه فضای سبز گسترده شما می توانید در کنار قدم زدن، سری به موزه ها، معابد، آکواریوم و باغ وحش اوئنو نیز بزنید و از آنان نیز دیدن فرمائید. حاضران می توانند در صورت تمایل سری هم به برکه شینوبازو بزنند و در آن به قایق سواری بپردازند و به سوی تنها جزیره موجود در این برکه حرکت کنند. همچنین، شما عزیزان می توانید در این مورد از جاهای دیدنی معروف توکیو سری هم به آرامگاه توشوگو بزنید و حسابی از بودن در چنین محیط دلنوازی لذت ببرید. گفتنی است پارک توئنو در سال 1882 میلادی تاسیس و افتتاح شد و آکواریوم آن در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین آکواریوم های آبی قاره کهن قلمداد می شود.

موزه ملی علوم و طبیعت

موزه ملی علوم و طبیعت توکیو در سال 1871 میلادی ساخته شده و تا به امروز چندین و چند مرتبه با بازسازی و بازسازی های کوچک و بزرگی نیز رو به رو گشت. در این مورد از جاهای دیدنی معروف توکیو قسمت و بخش های بسیار مهیج و جذابی همچون بخش مربوط به پیشرفت های ماهواره ای، حمل و نقل الکترونیکی، انرژی هسته ای در کنار تعداد زیادی از بهترین گالری های پایتخت نشینان ژاپنی نظیر گلوبال گالری یا گالری محلی تعبیه شد که در مجموعه اولی می توانید با پیشرفت های بوجود آمده در صنعت خودروهای از کار افتاده و صنعت رباتیک ژاپنی ها آشنا شوید و در مجموعه دوم نیز می توانید با آداب و رسوم سنتی سامورایی ها روبرو گشت.

صومعه سنسوجی

صومعه سنسوجی از جمله اماکن تاریخی و بسیار ارزشمند فرهنگ سامورایی ها بحساب می آید و به همین خاطر، در نزد ژاپنی ها از ارج و احترام بسیار بالایی برخوردار است. سنسوجی درست در انتهای یک خیابان بسیار بلند نهاده شده و تا امروز بارها و بارها دستخوش فرآیندهای بازسازی و بازسازی شد. خیابان منتهی به صومعه سانسوجی پر است از فروشگاه های فعال در زمینه های صنایع دستی، اشیای منبت کاری شده، کالاهای کاغذی، اسباب بازی های مختلف و همچنین کیمونو که پیشنهاد می کنیم حتما در بازدید خود از این معبد سری هم به این قبیل فروشگاه ها بزنید. مهمترین قسمت صومعه، دروازه باشکوه کامیناری مون بوده که از یک فانوس کاغذی به رنگ قرمز و به ارتفاع 3.3 متری برخوردار است و کبوترهای زیادی را نیز می توان در صحن آن مشاهده کرد.

منطقه دیدنی آکیهابارا

آکیهابارا نام یکی از جاهای دیدنی معروف توکیو بوده که بیشتر از سوی علاقمندان به زمینه فناوری و الکترونیکی با استقبال شایانی روبرو می شود. در این منطقه کاملا تجاری شما می توانید با بهترین مراکز فروش لوازم الکترونیکی و همچنین قطعات کامپیوتری و سایر وسایل دیجیتالی رو به رو شوید و در کنار آنها نیز با پویانمایی انیمه و مانگا از نزدیک بیشتر آشنا گشت. البته، اگر تمایل داشته باشید می توانید در منطقه لوکس و فوق العاده کاربردی آکیهابارا با ریشه هایی از فرهنگ غنی سامورایی های دنیا به اسم اوتاکو نیز آشنا شده و روز خود را با بودن در یکی از کافه رستوران های این منطقه به انتها ببرید.

کاخ سلطنتی توکیو

کاخ سلطنتی توکیو که البته بسیاری به آن کاخ امپراطوری نیز می گویند، یکی دیگر از جاذبه های توریستی بوده که در منطقه مارونوچی از این شهر واقع شده است. کاخ بسیار بزرگ و باشکوه در سال 1457 میلادی توسط لرد فئودال اوتا دوکان تاسیس شد و به گواهی تاریخ، شهر امروزی توکیو حاصل ایجاد شدن همین کاخ سلطنتی و سپس جمع شدن مردم و اقدام به ساخت بناهای مسکونی در پیرامون آن بوده است! با تمام این اوصاف، باید گفت این کاخ سلطنتی یکی از نمادهای برجسته صنعت توریسم کشور ژاپن بوده که در حصاری از باغ های دیوار کشیده شده و خندق حفر شده، نهاده شده است.

در ادامه بخوانیدجاذبه های توریستی توکیو | پایتخت درخشنده ژاپنمنبع: همگردی

به "راهنمای سفر به توکیو ژاپن؛ شهر افسانه ای ژاپنی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به توکیو ژاپن؛ شهر افسانه ای ژاپنی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید