اخذ شناسه کیو. آر برای عرضه هشت محصول کشاورزی الزامی است

به گزارش وبلاگ نصیراباد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اخذ شناسه کیو. آر برای عرضه هشت محصول کشاورزی را الزامی اظهار داشت.

اخذ شناسه کیو. آر برای عرضه هشت محصول کشاورزی الزامی است

نادر تقی زاده گفت: اخذ این شناسه برای چهار نوع محصول گلخانه ای و مزرعه ای و چهار محصول باغی برابر ابلاغیه اوایل سال جاری وزارت جهاد کشاورزی الزامی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: وزارت جهادکشاورزی در مورد نظارت بر فراوری و ارتقای سلامت محصولات گیاهی با مسئولیت سازمان حفظ نباتات کشور برنامه جدی دارد و در این زمینه لازم است که کیفیت محصولات کشاورزی ارتقا یافته و بر کیفیت این محصولات از مبدا فراوری تا عرضه به بازارهای داخلی و خارج از کشور سیاست کنترلی و نظارتی اعمال گردد.

او بهره مندی از دانش و تجربیات علمی جهانی در زمینه استانداردسازی و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی از جمله استانداردهای جهانی را از الزامات فراوری در عرصه کشاورزی عنوان و گفت: فرایند فراوری تا مصرف از مزرعه، باغ و گلخانه تا بازار مصرف باید به صورت یکپارچه مدیریت گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اخذ شناسه کیو.آر را با هدف ارتقای کیفیت محصول نهایی و عمل به تکالیف قانونی موجود برای حفظ سلامت غذایی آحاد جامعه و تامین اطمینان خاطر مصرف نمایندگان در تغذیه سالم محصولات کشاورزی لازم و ضروری خواند.

تقی زاده می گوید: بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی، از اول ماه آبان، عرضه محصولات گلخانه ای و زراعی شامل فلفل دلمه ای، بادمجان، خیار و گوجه فرنگی به بازارهای داخلی و خارجی تنها با داشتن شناسه کیو.آر ثبت شده در سامانه سماک به نشانی www.semak.maj.ir امکانپذیر خواهد بود.

او بعلاوه محصولات باغی سیب درختی، انگور، نخلیات و کیوی و سایر محصولات را نیز از جمله محصولات مشمول شناسه کی.آر بیان کرد و گفت: عرضه این محصولات نیز تا خاتمه سال زراعی جاری تنها با شناسه کیو.آر ثبت شده در سامانه سماک مقدور خواهد بود.

او می گوید: بعد از تاریخ های ذکر شده، صادرات این محصولات تنها با داشتن شناسه کیو.آر امکانپذیر خواهد بود و به همین دلیل لازم است که کلیه گلخانه داران، زارعان و باغداران نسبت به دریافت این کد به وسیله سامانه سماک و سانکا اقدام نمایند تا در زمان برداشت و عرضه محصول، با مشکل رو به رو نشده و به سهولت کد دریافتی را روی محصول فراوریی خود الصاق نمایند.

وبلاگ نصیراباد اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اخذ شناسه کیو. آر برای عرضه هشت محصول کشاورزی الزامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ شناسه کیو. آر برای عرضه هشت محصول کشاورزی الزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید