اعتماد به نفس بالا شما را لاغر می نماید

به گزارش وبلاگ نصیراباد، کاهش وزن می تواند تاثیر زیادی بر اعتماد به نفس شما داشته باشد.

اعتماد به نفس بالا شما را لاغر می نماید

رابطه لاغری و اعتماد به نفس چیست؟ ظاهر فیزیکی و اعتماد به نفس اغلب ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. با این مطلب از وبلاگ نصیراباد همراه باشید.

رابطه لاغری و اعتماد به نفس

دلایل زیادی برای کاهش وزن و به وجود آمدن اعتماد به نفس وجود دارد. فرقی نمی نماید که با کاهش وزن سلامتی خود را بهبود ببخشید یا لباسی را که دوست دارید و برای خود خریده اید بپوشید.

ظاهر بهتر

بیشتر مردم برای این که ظاهر بهتری داشته باشند می خواهند وزن کم نمایند. وقتی بهتر به نظر می رسید، احساس بهتری نسبت به خودتان دارید. شما به نحوه تناسب لباس و نحوه حرکت خود مطمئن هستید. داشتن احساس ارزشمندی و خوب نسبت به بدن و ظاهر شما تاثیر مثبتی دارد و به میزان قابل توجهی اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

داشتن احساس بهتر

اگر به روشی سالم وزن کم می کنید، به این معنی است که درست غذا می خورید و به طور منظم ورزش می کنید. هر دوی این ها حال شما را بهتر می نماید. راحت تر به خواب می روید، شما انرژی بیشتری دارید و با ورزش منظم، بدن شما به طور طبیعی مواد شیمیایی مربوط به احساس خوب مانند اندورفین و انتقال دهنده های عصبی، سروتونین و نوراپی نفرین را افزایش می دهد که هر دو هدف داروهای ضد افسردگی هستند.

محقق کردن اهداف

هرکسی که قصد کاهش وزن را دارد می داند که این یک نبرد است و به راحتی برنده نمی گردد. اما زمانی که به اهداف کاهش وزن خود دست یابید، اعتماد به نفس خود را افزایش می دهید و این باعث می گردد احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. برای این که خود را برای موفقیت ها آماده کنید، اهداف کوچک و قابل میزان گیری را برای آغاز کاهش وزن خود معین کنید.

توسعه کنترل

احساس عدم کنترل یکی از دلایل اصلی افسردگی و اعتماد به نفس پایین است. بعد از این که به اهداف کاهش وزن خود رسیدید، ثابت نموده اید که کنترل خود را در دست دارید. شما یاد گرفته اید که از منطقه راحتی خود عبور کنید، عادت های بد خود را مهار کنید و اکنون می دانید که می توانید این کار را انجام دهید. شما بدن خود را آموزش داده اید تا آنچه را که می خواهید انجام دهد و این اعتماد به نفس را دارید که بدانید می توانید آن چه را که در فکر دارید انجام دهید.

به دست آوردن حمایت

وقتی به یک باشگاه ورزشی یا کلاس مدیتیشن می پیوندید، با افرادی آشنا می شوید که علاقه های مشابهی دارند. این افراد وجود دارند تا به شما در رسیدن به اهدافتان، چه در داخل و چه در خارج از باشگاه، یاری نمایند. داشتن یک سیستم حمایتی قوی از افراد با علایق مشترک شما را اجتماعی نگه می دارد و اعتماد به نفس شما را بهبود می بخشد. ممکن است به این علت آغاز به کاهش وزن نموده باشید که می خواستید بهتر به نظر برسید یا سالم تر باشید، اما این یک راه عالی برای افزایش طبیعی اعتماد به نفس و یادگیری دوباره احساس خوبی در خصوص خودتان است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب راز ثروتمند شدن افراد چیست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "اعتماد به نفس بالا شما را لاغر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتماد به نفس بالا شما را لاغر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید