انبار حدود 60 هزار خودرو در آمریکا به علت کمبود قطعات

به گزارش وبلاگ نصیراباد، نزدیک به 60 هزار خودروی پیکاپ اف-150 فورد، به علت نرسیدن قطعات رایانه ای و تراشه های مورد احتیاج در منطقه ها دور افتاده آمریکا انبار شده اند.

انبار حدود 60 هزار خودرو در آمریکا به علت کمبود قطعات

وبلاگ نصیراباد - تصاویر هوایی گرفته شده از یکی از ده ها مرکز انباشت خودرو های به فروش نرفته در آمریکا نشان می دهد هزاران خودرو در این کشور به علت نرسیدن تراشه های رایانه ای به بازار عرضه نشده اند.

به گزارش راشاتودی، گزارش ها نشان می دهند که نزدیک به شصت هزار خودروی پیکاپ اف-150 فورد، به علت نرسیدن قطعات رایانه ای و تراشه های مورد احتیاج در منطقه ها دور افتاده انبار شده اند.

گفته می گردد تغییر فراوری از تراشه های رایانه ای مخصوص خودرو ها به تراشه های رایانه های خانگی علت اصلی نرسیدن این تجهیزات و کاهش یا توقف فراوری در بعضی خودروسازی های آمریکا شده است.

نتیجه طبیعی این مساله نیز کاهش شدید فروش خودرو در این کشور خواهد بود به شکلی که در سال 2019، هفده میلیون و صد هزار خودرو در آمریکا به فروش رسیده بود، ولی فروش در سال 2020 به هفده میلیون دستگاه رسید و در سال 2021، فروش به پانزده میلیون دستگاه خودرو رسید؛ به دیگر سخن، دو میلیون دستگاه خودرو در سال 2021 به علت کمبود تراشه های رایانه ای ویژه خودرو کمتر به فروش رسیده است.

با لحاظ کردن حاشیه سود، می توان ارزیابی کرد که این مساله هزینه ای نزدیک به چهارصد میلیارد دلار برای خودروسازی در پی داشته است.

قیمت میانه برای خودرو در آمریکا در 2019 چیزی حدود سی و نه هزار دلار بود و حال این اندازه به چهل و پنج هزار دلار رسیده است؛ در واقع می توان گفت هر چند که دلالان خودرو سود بیشتری از فروش خودرو به دست می آورند، ولی فروش آن ها به شکلی چشمگیر کاهش یافته است.

از سوی دیگر، بیشتر کارخانه های فراوری کننده تراشه های رایانه ای که پیشتر در آمریکا بودند، به کشور های دیگر مانند کره جنوبی، تایلند یا چین انتقال یافته اند و برای مثال، دومین کارخانه فراوری کننده تراشه های رایانه ای خودرو در جهان که به کره انتقال یافته بود، از سوی چینی ها خریداری شد و این بدان معناست که چینی ها چیزی حدود هشتاد و پنج درصد از بازار تراشه را در اختیار گرفته اند و شرکت های آمریکایی مجبور به روی آوردن به کشور های دیگر برای تامین تراشه های مورد احتیاج خود شده اند که این نیز خالی از چالش نیست و بعضی شرکت ها بعد از هفت ماه از سفارش، هنوز محصول مورد نظر خود را دریافت نکرده اند.

هزینه خرید برای خودرو های دست دوم نیز در مقایسه با سال گذشته در آمریکا ده درصد افزایش یافته است.

وبلاگ نصیراباد بین الملل اقتصاد بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انبار حدود 60 هزار خودرو در آمریکا به علت کمبود قطعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انبار حدود 60 هزار خودرو در آمریکا به علت کمبود قطعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید