انگلیس به فروش سلاح به عربستان ادامه می دهد

به گزارش وبلاگ نصیراباد به نقل از گاردین، با وجود آنکه آمریکا و بعضی از کشورهای دیگر فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف نموده اند اما فعالان حقوق بشری می گویند که انگلیس همچنان به فروش سلاح به ریاض ادامه می دهد.

انگلیس به فروش سلاح به عربستان ادامه می دهد

فعالان حقوق بشری دولت لندن را متهم می نمایند که منافع اقتصادی ناشی از فروش تسلیحات به رژیم سعودی را به جان مردم یمن ترجیح می دهد. آن ها دریافته اند که در فاصله زمانی جولای تا سپتامبر 2020 انگلیس مجوز فروش 1.39 میلیارد پوند سلاح به عربستان را صادر نموده که بخش عمده آن را موشک و بمب تشکیل می دهد.

یادآور می گردد بل ریبریو ادی چندی قبل به همراه 23 تن دیگر از اعضای مجلس انگلیس در نامه به وزیر خارجه انگلیس به تداوم حمایت لندن از ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن اذعان و خواهان توقف آن شده بودند.

بل ریبریو اِدی که عضو حزب کارگر انگلیس است، در صفحه توئیتر خود نامه ارسالی این 24 عضو مجلس انگلیس را منتشر نموده بود.

در این نامه خطاب به دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس آمده بود: ما این نامه را در حمایت از 25 ژانویه که به عنوان روز جنبش دنیا به جنگ یمن، نه می گوید مشخص شده، می نویسیم. ما از صمیم قلب با اقدام این دولت محافظه کار در ادامه تجهیز تسلیحاتی ائتلاف به رهبری سعودی برای بمباران یمن مخالف هستیم.

این 24 قانونگذار انگلیس ادامه دادند: از بمب های ساخت انگلیس در حملات هوایی سعودی که باعث مرگ هزاران نفر از غیرنظامیان یمنی شامل زنان و بچه ها شده است، استفاده می گردد. تخمین زده شده که از شروع این جنگ، حدود 15 میلیارد پوند تسلیحات ساخت بریتانیا به عربستان سعودی فروش رفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انگلیس به فروش سلاح به عربستان ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس به فروش سلاح به عربستان ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید