برنامه ویژه فدراسیون فوتبال آمریکا برای کارلوس کی روش

به گزارش وبلاگ نصیراباد، روزنامه دیلی میل نوشت، این طرح فدراسیون فوتبال آمریکا پروژه 2010 نام داشت و بیش از 24 سال پیش، رونمایی شد. این طرح قرار بود یک برنامه 12 ساله گسترده با هزینه 50 میلیون دلار باشد با این هدف که تیم ملی فوتبال ایالات متحده آمریکا را تا سال 2010 برنده جام جهانی کند.

برنامه ویژه فدراسیون فوتبال آمریکا برای کارلوس کی روش

طبق این گزارش طرح اولیه کی روش برای تغییر در تیم آمریکا شامل نوسازی در بخش مربیگری و برنامه پیشرفت بازیکنان جوان، ایجاد دپارتمان فنی به همراه یک شبکه با استفاده از 99 مربی در سطح ملی، منطقه ای و ایالتی، ارتقای مربیان و ایجاد لیگ زیر 19 سال در سطح ملی بود.

مقامات آمریکا این طرح را پیش از جام جهانی 1998 فرانسه به اجرا در آورده و در ادامه بلندپروازی های شان را در جام جهانی فرانسه پیگیری کردند که البته نقش بر آب شد و تیم آمریکا در گروه شان همراه با ایران، آلمان و یوگسلاوی در جایگاه آخر نهاده شد.

فدراسیون فوتبال آمریکا کی روش را به خدمت گرفت و از او خواست تا بدون هیچ محدودیتی آنالیز جامعی از فوتبال آمریکا به عمل بیاورد تا در ادامه ارتقاء های لازم را ایجاد نموده و تیم را برای بازی های قرن بیست و یکم آماده کند.

به نوشته دیلی میل در ادامه این برنامه معین شد که خیلی چیز ها احتیاج به رسیدگی داشته اند و تحلیل کی روش از فوتبال آمریکا منجر به تهیه یک گزارش 113 صفحه ای شد.

سانیل گولاتی، رییس فدراسیون فوتبال آمریکا پیش از فرا رسیدن ضرب الاجل این برنامه در سال 2010 گفته بود: کی روش به ما با دیدی جامع منظرهی مستقل درباره فوتبال آمریکا داد. او از فوتبال آمریکا شناخت داشته و در سال 1996 مربی تیم مترو استارز بود. او مسلط به چند زبان است و در پرتغال نقش مهمی در اجرای یک برنامه رشد بازیکنان جوان داشته است و هم چنین در سطح حرفه ای در پرتغال، ژاپن و آمریکا مربی گری نموده است. در این جا یک فرد بسیار با تجربه را داریم برای آن که نگاهی جامع به منظره فوتبال ما انداخته و به ما یک سری دیدگاه ها و اندیشه ها را بدهد.

به نوشته دیلی میل، کی روش حتی کوشش کرد آمریکایی ها را به بزرگ فکر کردن تشویق کند و در آن موقع با استعاره از برنامه آپولو 11، عکسی از یک فضانورد روی ماه در حالی که جام جهانی را در دست دارد و یک توپ فوتبال را شوت می نماید منتشر کرد.

او حتی هدف آمریکا برای قهرمانی در جام جهانی آفریقای جنوبی را به فرود فضانوردان برنامه آپولو 11 روی ماه تشبیه کرد و عنوان گزارشش را ما می توانیم پرواز کنیم گذاشت.

به نوشته دیلی میل، آمریکایی ها از بعضی از توصیه های کی روش در برنامه های شان استفاده کردند و در این راستا یکی از توصیه های کی روش به تشکیل آموزشگاه توسعه فوتبال آمریکا در سال 2007 انجامید. این آموزشگاه به تربیت بازیکنان رده زیر 16 و زیر 18 سال می پردازد.

فدراسیون فوتبال آمریکا این برنامه را در مارس 2020 به علت تبعات مالی همه گیری کووید-19 متوقف کرد.

دیلی میل تاکید نمود: به درستی می توان گفت در کارزار جام جهانی آفریقای جنوبی که تیم آمریکا در آن جام هم مقابل انگلیس نهاده شد پروژه 2010 بازنده شد. آمریکا در این تورنمنت در مقابل انگلیس یک بر یک مساوی و از گروه خود صعود کرد، اما در اولین بازی دور حذفی به تیم ملی غنا باخت و حذف شد و به هدفش برای کسب جام جهانی در سال 2010 نرسید.

دیلی میل، اما نتیجه گیری کرد، این پروژه کامل برای آمریکا اتلاف وقت نبود بلکه دیرتر نتیجه داد و تیم ملی آمریکا در جام جهانی 2022 با بازیکنانی جوان و با انگیزه خود در پی به نمایش گذاشتن قابلیت های فوتبالش درسطح جهانی است.

آمریکا در همان سال آغاز اجرای پروژه 2010 یعنی سال 1998 مقابل تیم ملی فوتبال ایران متحمل شکست دو بر یک شد که این می تواند طالع خوبی برای تکرار تقابل تیم های دو کشور در روز سه شنبه هفته جاری در قطر نباشد.

منبع: فرارو

به "برنامه ویژه فدراسیون فوتبال آمریکا برای کارلوس کی روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ویژه فدراسیون فوتبال آمریکا برای کارلوس کی روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید