تشخیص بارداری از راه معاینه دهان؟

به گزارش وبلاگ نصیراباد، برخی دندانپزشکان تنها با نگاه کردن به دهان مراجعان می توانند باردار بودن آنان را تشخیص دهند.

تشخیص بارداری از راه معاینه دهان؟

به گزارش وبلاگ نصیراباد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ یک دانشجوی دندانپزشکی، ادعا نموده که برخی دندانپزشکان تنها با نگاه کردن به دهان مراجعان می توانند باردار بودن آنان را تشخیص دهند.

خانم سوکمانی مجموعه ای را با نام چیز هایی که یک دندانپزشک می تواند تنها با نگاه کردن به دهان شما درباره تان بگوید ساخته و منتشر می نماید.

تشخیص بارداری از راه معاینه دهان؟

در قسمت سوم آن مجموعه، او ادعا می نماید که دندانپزشکان از فرسایش مینای دندان که بر اثر حالت تهوع (در دوران ویار) ایجاد می گردد، و هم با عارضه ای که التهاب لثه بارداری نام دارد و به گفته خانم سوکمانی در 30 تا 50 درصد مراجعان باردار دیده می گردد، می توانند بارداری فرد را تشخیص دهند.

او نوشته: لثه ها ملتهب و متورم می شوند و بیشتر احتمال خون ریزی دارند.

این مطلب خانم سوکامی باعث شد کاربران هم به روایت تجارب خود در دندانپزشکی هنگام بارداری بپردازند. شخصی ادعا کرد که دندانپزشکی بارداری مادرش را به او اطلاع داده بوده است. ملیسا میز نوشت: مادرم گفت دندانپزشک از او پرسیده که چند ماهه باردار است، در حالی که خودش هنوز نمی دانست باردار است!

به گفته اتحادیه بارداری آمریکا، لثه ملتهب و هم خونریزی در دهان، از عوارض رایج بارداری است، چرا که تغییرات هورمونی باعث افزایش جریان خون به بافت لثه، و منجر به حساس تر شدن و تحریک و التهاب لثه ها می گردد.

این اتحادیه می گوید، التهاب لثه بارداری معمولا در ثلث دوم بارداری به وخیم ترین وضع می رسد. در تارنمای اتحادیه بارداری آمریکا آمده است: این تغییرات هورمونی بعلاوه باعث تضعیف واکنش طبیعی بدن به باکتری هایی می گردد که ممکن است باعث بروز عفونت در اطراف دهان و دندان ها گردد. این امر باعث می گردد پژک در دندان راحت تر ایجاد گردد و منجر به آسیب پذیرتر شدن لثه در برابر التهاب می گردد.

دندانپزشکان توصیه می نمایند برترین راه برای مقابله با التهاب لثه بارداری، رعایت خوب بهداشت دهان و دندان، دو بار در روز مسواک زدن، و یک بار در روز نخ دندان کشیدن است.

منبع: جام جم آنلاین

به "تشخیص بارداری از راه معاینه دهان؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص بارداری از راه معاینه دهان؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید