ثبت پتنت پلتفورم نانویی برای درمان سرطان و فراوری واکسن

به گزارش وبلاگ نصیراباد، سامانه رهایش داروی شرکت انفور فارما با استفاده از نانوذرات سیلیس برای درمان سرطان و فراوری واکسن قابل استفاده است.

ثبت پتنت پلتفورم نانویی برای درمان سرطان و فراوری واکسن

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ نصیراباد، شرکت انفور فارما (N 4 Pharm) گفت که ثبت اختراع فناوری Nuvec را در اروپا انجام داده است. Nuvec نانوذرات سیلیس بوده که روی آن سنبله های درازی وجود دارد؛ روی کل این ساختار نیز پوششی از جنس پلی اتیلن گلیکول قرار گرفته است که موجب بار مثبت در سطح می گردد. به علت این ساختار توپوگرافی منحصربه فرد، مساحت سطحی افزایش یافته است. این نانوذرات برای درمان سرطان و فراوری واکسن قابل استفاده است.

علاوه بر این، شرکت دارویی مستقر در انگلستان اعلام نموده است که قرار است این فناوری در اداره ثبت اختراعات چین نیز ثبت گردد.

شرکت انفور فارما اعلام کرد که مذاکرات با سایر مقامات کلیدی ثبت اختراع در آمریکا، کانادا و هند نیز ادامه دارد.

نایگل تئوبالد، مدیر اجرایی انفور فارما در این باره گفت: ما خوشحالیم که اداره ثبت اختراعات اروپا در حال حاضر به طور رسمی حق ثبت اختراع اروپایی این فناوری را تایید کرد که اکنون در سراسر اروپا این پتنت معتبر است. این امر به مرحله کلیدی دیگری در راهبرد IP ما تبدیل می گردد. برای حفظ بازار بالقوه بزرگ چین، ما باید این پتنت را در چین نیز ثبت کنیم.

شرکت انفور فارما سال ها پیش، سامانه رهایش موسوم به Nuvec® را به بازار عرضه نموده بود. این فناوری یک سامانه رهایش غیرویروسی است که از آن می توان برای ساخت واکسن و درمان سرطان استفاده کرد. Nuvec® مبتنی بر نانوذرات سیلیکا بوده و دارای پتانسیل بالایی برای کمک به بهبود دارو های ایمنی درمانی سرطان است. این فناوری قادر است اثربخشی واکسن های ویروسی را نیز بهبود دهد.

نانوذرات سیلیکای Nuvec® دارای سطحی با ساختار غیرمنظم سوزنی شکل است که روی آن پلی اتیلن ایمین قرار داده شده است. این سطح می تواند از اسید های نوکلئیک نظیر mRNA و pDNA محافظت کند. زمانی که این ساختار به درون سلول برسد، می تواند سیستم ایمنی بدن را فعال نماید. Nuvec® یک کمک دهنده طبیعی است به این معنا که تعداد زیادی از آنتی ژن های موجود در سلول را جذب می نماید و موجب فعال شدن سلول های T می گردد که تجمع این سلول ها منجر به افزایش سطح پاسخ ایمنی بدن بر علیه بیماری هایی نظیر سرطان می گردد.

بعد از وارد شدن Nuvec به بدن، بدن مقاومت بالایی از خود نشان می دهد به طوری که حتی در دوز های بالا نیز اثرات سمی دیده نشده است. آزمون های صورت گرفته در محیط آزمایشگاهی نشان داده است که Nuvec بعد از تزریق به بدن در محل تزریق به جای مانده و به کبد منتقل نمی گردد در حالی که سامانه های لیپیدی به سرعت به کبد منتقل می گردد. این فناوری را می توان در مقیاس انبوه فراوری کرد و این کار با استفاده از فناوری های موجود در شرکت ها انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ثبت پتنت پلتفورم نانویی برای درمان سرطان و فراوری واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت پتنت پلتفورم نانویی برای درمان سرطان و فراوری واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید