خیزش گرد و خاک در چهار استان ایران

به گزارش وبلاگ نصیراباد، سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با خیزش گرد و خاک و با احتمال تگرگ در چهار استان هشدار داد.

خیزش گرد و خاک در چهار استان ایران

به گزارش وبلاگ نصیراباد، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با خیزش گرد و خاک و با احتمال تگرگ در مناطق مستعد امروز (6 تیرماه) برای جنوب سیستان و بلوچستان و دوشنبه و سه شنبه (7 و 8 تیرماه) برای جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان، شمال و شرق هرمزگان و شمال آذربایجان شرقی پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل های و معابر، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی وجود دارد و نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه های موقتی توصیه می کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: جام جم آنلاین

به "خیزش گرد و خاک در چهار استان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیزش گرد و خاک در چهار استان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید