دوومیدانی در سال 99، از معین شدن رئیس تا واکنش عجیب صاحب خارپاشنه به نقدها

به گزارش وبلاگ نصیراباد، دوومیدانی ایران در حالی سال 99 را پشت سر گذاشت که تکلیف صاحب جایگاه ریاست پس از یک سال معین شد تا از حاشیه هایی که در دوران سرپرستی وجود داشت، کم گردد.

دوومیدانی در سال 99، از معین شدن رئیس تا واکنش عجیب صاحب خارپاشنه به نقدها

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ نصیراباد، سال 99 در حالی پایان یافت که پایان رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی تعیین شد تا این رشته تا حدی به ساحل آرامش برسد.

آغاز سال با یک برکناری و یک استعفا

در آخرین روزهای سال 98 و پس از آنکه نتیجه انتخاباتی که افشین داوری در آن رئیس شده بود، باطل شد، مهدی مبینی به عنوان سرپرست منصوب شد. نخستین اتفاقی که پس از حضور وی رخ داد، برکناری رئیس هیئت اردبیل آن هم 80 روز پس از انتخابش به این سمت در روز 5 فروردین بود. این رئیس هیئت در حالی برکنار شد که در انتخابات باطل شده فدراسیون، یکی از روسایی بود که در مجمع شرکت نکرد و همین مسئله یکی از دلایل اصلی کنار گذاشته شدنش بود.

یک ماه بعد پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون استعفا کرد. نکته مهم اینکه فدراسیون بیش از دو ماه بدون دبیر اداره شد؛ تا اینکه پایان جعفر محمدپور مسئولیت سرپرستی دبیری را بر عهده گرفت.

سفر عجیب و غریب دو پرتابگر دیسک به بلاروس

سفر بهنام شیری و حسین رسولی به اردوی بلاروس یکی از مسائل حاشیه ساز برای دوومیدانی در سال 99 بود. این 2 نفر راهی بلاروس شدند، اما به دلیل محدودیت های پروازی که مصادف با دوران شیوع کرونا بود، نتوانستند در زمان مقرر به کشور بازگردند و مجبور شدند در این کشور اروپایی بمانند.

پایان بهنام شیری، دارنده مدال نقره بازی های آسیایی 2018 روز 19 خرداد به کشور بازگشت، اما خبری از رسولی نبود. طی همان روزها خبرهایی مبنی بر ازدواج رسولی در بلاروس منتشر شد و همین مسئله حاشیه هایی را به دنبال داشت؛ چرا که او برای تمرین رفته بود، نه ازدواج. بالاخره رسولی 21 تیر ماه به ایران بازگشت تا این موضوع نیز به نقطه پایان برسد.

رد صلاحیت رئیس سابق

ثبت نام از نامزدهای ریاست در مرداد ماه انجام شد و 13 نفر نیز نام نویسی کردند، اما 9 نفر تایید صلاحیت شدند. در بین کسانی که در لیست نامزدهای نهایی قرار نگرفتند، نام مجید کیهانی رئیس سابق فدراسیون، حمید فردین پور نایب رئیس پیشین و همچنین کرعملی ایرجی رئیس هیئت استان تهران نیز به چشم می خورد.

حاشیه های یک رکوردشکنی و فرار به جلوی فدراسیون

مسابقات دوومیدانی جایزه عظیم روزهای سوم و چهارم شهریور ماه در حالی به میزبانی مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار گردید که چندین رکورد در بخش بانوان به ثبت رسید؛ رکوردهایی که البته ابهاماتی در ثبت رسمی آنها وجود داشت.

رکورد ریحانه مبینی در پرش طول و سارینا ساعدی در پرش سه گام در حالی به ثبت رسید که تصاویر منتشر شده نشان می داد که دستگاه بادسنج به عنوان یکی از دستگاه های مورد احتیاج و الزامی در ثبت رکوردها وجود ندارد و همین مسئله مانع از ثبت رکورد این دو ورزشکار می گردد.

گزارش های منتشر شده از عدم وجود بادسنج با انکار فدراسیون روبرو شد. در نهایت نیز تعیین نشد که این رکوردها به ثبت رسمی رسیده اند یا نه.

جایگاه ریاست بالاخره صاحب پیدا کرد

انتخابات ریاست فدراسیون روز 20 مهر برگزار گردید و هاشمی صیامی در شرایطی که رای گیری به دور دوم کشیده شده بود، توانست بر مسند ریاست بنشیند تا بدین ترتیب فدراسیون دوومیدانی پس از یک سال اداره شدن توسط دو سرپرست (ایرج عرب و مهدی مبینی) صاحب رئیس گردد.

واکنش عجیب صاحب خارپاشنه به نقدها

اتفاق عجیب در روز انتخابات واکنشی بود که احسان حدادی از خود نشان داد. این ورزشکار رشته پرتاب دیسک از نقدهای که در رسانه ها پیرامون موضوع جراحی خارپاشنه اش و لزوم انجام این عمل جراحی در خارج از کشور وجود داشت، ناراحت بود و در پایان مجمع با حرکاتی به دور از شأن یک قهرمان و مدال آور المپیک، از مصاحبه با همان رسانه های منتقد امتناع کرد. نکته مهم اینکه مسئولان فدراسیون هیچ واکنشی از خود درباره این اتفاق نشان ندادند تا تعیین گردد ورزشکار سالاری هنوز هم در ورزش وجود دارد.

سفر دو ماهه برای یک جراحی ساده

پایان مجوز جراحی خارپاشنه در خارج از کشور داده شد و حدادی اواخر مهر به آلمان رفت. وی برای این جراحی نزدیک به دو ماه در آلمان ماند و این در حالی بود که جراحی و ریکاوری بعد از آن به چنین زمان طولانی احتیاج نداشت.

قهرمانی سپاهانی ها در لیگ

برگزاری لیگ دوومیدانی مردان و بانوان با وجود بعضی کم وکاستی ها یکی از اتفاقات خوب در سال 99 بود. در هر دو بخش تیم سپاهان بالاتر از سایرین قهرمان شد.

رئیس جدید در جلسات پیاپی

هاشم صیامی پس از انتخابش به عنوان رئیس جدید، در جلسه با مسئولان مختلفی شرکت کرد که در بین آنها حتی ملاقات با وزیر بهداشت نیز دیده می گردد. جلسه با بعضی مسئولان قطعاً می تواند به دوومیدانی یاری کند، اما هیچ توجیهی برای بعضی از آنها وجود ندارد. به هر حال در روزهایی که ورزش تا حدی به دلیل شیوع کرونا در رکود قرار گرفته، این جلسات انجام گردد و امیدواریم برای دوومیدانی کشور نیز مثمرثمر واقع گردد.

اردوهای خارجی و داخلی برای ملی پوشان

فدراسیون دوومیدانی طی ماه های پایانی سال 99 اقدام به اعزام ورزشکاران به اردو در جزیره کیش کرد. برای حدادی، حسن تفتیان و فرزانه فصیحی سریع ترین بانوی دوومیدانی نیز اردوهای خارج از کشور در آمریکا، فرانسه و صربستان در نظر گرفته شده تا آنها خودشان را آماده حضور در مسابقات پیش رو نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دوومیدانی در سال 99، از معین شدن رئیس تا واکنش عجیب صاحب خارپاشنه به نقدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوومیدانی در سال 99، از معین شدن رئیس تا واکنش عجیب صاحب خارپاشنه به نقدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید