رئیس جمهور لبنان خواهان مساعدت بین المللی برای عبور از بحران شد

به گزارش وبلاگ نصیراباد به نقل از اسپوتنیک، میشل عون رئیس جمهور لبنان شامگاه چهارشنبه در دومین کنفرانس آنلاین خود که به ابتکار دولت فرانسه برگزار گردید، گفت که یاری و مساعدت جامعه بین الملل در هر شکل و فرمی در فرآیند بهبود شرایط مالی و احیای شهر بیروت پس از انفجار مهیب در بندر آن، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

رئیس جمهور لبنان خواهان مساعدت بین المللی برای عبور از بحران شد

عون در ادامه گفت: یاری و همیاری شما [جامعه بین الملل] در میانه بحرانهایی که رو به وخامت می رود، برای تمام مردم لبنان در هرکجا که هستند، حائز اهمیت است. یاری و پایمردی شما صرفنظر از اینکه به چه شیوه ای صورت می گیرد و از چه سازوکارهای استفاده می گردد، از آنجا که تحت نظارت شما و تحت نظارت سازمان ملل است، یک امر ضروری بشمار می رود.

میشل عون همچنین با اشاره به گفتگوهای جاری لبنان با بانک جهانی جهت دریافت وام 246 میلیون دلاری برای بحران اضطراری لبنان و پروژه مقابله با کووید -19، نسبت به موافقت فوری رئیس هیأت مدیره بانک جهانی با اعطای این وام ابراز امیدواری کرد.

این مقام لبنانی همچنین گفت که به ویژه با توجه به پیشینه شمار بالای پناهجویان از سوریه، یاری بین المللی موردنیاز است.

کشور لبنان سالهاست که با بحرانهای متعدد اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می نماید؛ بحرانهایی که به استعفای دولت این کشور در میانه اعتراضات مردمی در سال 2019 انجامید. و استعفای دولت جدید این کشور به نخست وزیری مصطفی ادیب اندکی پس از انفجار بندر بیروت در ماه آگوست- با بیش از 200 کشته و هزاران زخمی- بحران اقتصادی لبنان را عمیق تر نموده است.

همچنین در پی برگزاری کنفرانس یاریهای اقتصادی بین المللی به میزبانی امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه، صندوق بین المللی پول در یک اطلاعیه رسمی اظهار داشت که لبنان باید برای شروع بازسازی اقتصاد خود یک دولت تشکیل دهد.

به همین دلیل، منابع مطلع سیاسی اظهار داشتند که سعد الحریری نخست وزیر مکلف لبنان به محض خاتمه یافتن نشست بین المللی روز چهارشنبه در پاریس که مربوط به یاری های بشردوستانه به لبنان می گردد، فهرست اعضای کابینه خود را ارائه می دهد.

بر اساس این گزارش، قرار است لیست کابینه حریری متشکل از 18 وزیر به میشل عون رئیس جمهور لبنان تقدیم گردد.

این منابع اظهار داشتند که علت آنکه سعد الحریری موضوع را به پس از نشست پاریس موکول نموده، آن است که نمی خواهد در صورت مخالفت عون با کابینه، این مساله بر کنفرانس حمایت از لبنان که رئیس جمهوری فرانسه میزبانی آن را برعهده دارد، اثر گذارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رئیس جمهور لبنان خواهان مساعدت بین المللی برای عبور از بحران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور لبنان خواهان مساعدت بین المللی برای عبور از بحران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید