روسیه: مقامات ناتو تناقض ادعاهای ریاکارانه خود را ثابت کردند

به گزارش وبلاگ نصیراباد، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: لغو اعتبارنامه هشت دیپلمات این کشور در مقر ناتو در بروکسل، غیرمنتظره نبود ولی سطح مناسبات دوجانبه را کاهش داده و ظاهراً این همان چیزی است که مقامات ناتو، برخلاف ادعای خود، خواهان آن هستند.

روسیه: مقامات ناتو تناقض ادعاهای ریاکارانه خود را ثابت کردند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نصیراباد به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی راسیا-24 اظهار داشت که تصمیم مقامات پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره لغو اعتبارنامه های هشت دیپلمات نمایندگی روسیه در مقر این سازمان در بروکسل، غیرمنتظره نبود، ولی اقدامی کاملاً غیرتشریفاتی بوده و علت رسمی آن هنوز اعلام نشده است.

زاخارووا با یادآوری اینکه در نتیجه این تصمیم مقامات ناتو، هیئت نمایندگی روسیه تا تاریخ 31 اکتبر (9 آبان ماه) به نصف تقلیل خواهد یافت، گفت: این اقدام از آن جهت غیرمنتظره نبود که تعداد دیپلمات های روسیه در مقر ناتو پیش از این هم در سال های 2015 و 2018 کاهش یافته بود. ولی در عین حال ما معتقدیم که این مسئله به فعالیت های ضدروسی رسانه های گروهی غربی و انتشار اطلاعات نادرست از سوی آنها مرتبط است.

به گفته وی، بدین ترتیب اکنون تنها آن تعدادی در بروکسل باقی می مانند که بتوان در سطح مناسب با دبیرخانه ناتو و نمایندگان کشورهای عضو آن ارتباط برقرار گردد و ظاهراً این همان چیزی است که مقامات بروکسل کوشش می نمایند به آن دست یابند.

این دیپلمات تأکید کرد که مقامات مسکو در حال آماده سازی تدابیری برای پاسخگویی به این تصمیم بروکسل هستند. وی اضافه نمود: این اقدام عدم تمایل ناتو برای همکاری با روسیه را قطعی و غیرقابل بازگشت می نماید. و ما قطعاً به این مسئله پاسخ مناسب نشان خواهیم داد.

ماریا زاخارووا یادآور شد: این برخورد مقامات بروکسل دقیقاً بعد از آن دیده شد که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو مدعی شده بود، پیمان آتلانتیک شمالی باید از شروع یک دوره جنگ سرد تازه یا مسابقه تسلیحاتی با روسیه جلوگیری نموده و در روابط با این کشور تتازه نظر و به سمت مشارکت بیشتر، از جمله ازسرگیری فعالیت شورای روسیه-ناتو روی آورد. بدین ترتیب، این واقعیت معین می گردد که سخنان مقامات بروکسل بی اساس و ریاکارانه است و نمی توان روی آنها حساب کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: زمان آن رسیده که ناتو به جای اجرای سیاست بازدارندگی روسیه، اولویت های اصلی خود را معین نموده و به فکر حل و فصل چالش های واقعی در دنیا باشد که بدون مشارکت جمعی و بدون همکاری با روسیه ممکن نخواهد بود.

لازم به یادآوری است که روز چهارشنبه ناتو اظهار داشت که تعداد دیپلمات ها در نمایندگی روسیه در مقر این سازمان از 20 نفر به 10 نفر کاهش خواهد یافت و اعتبارنامه 8 دیپلمات روس لغو شده و بدین ترتیب آنها باید تا آخر ماه اکتبر بروکسل را ترک نمایند.

دبیرکل ناتو روز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در انتها نشست شورای ناتو در بروکسل شرح داد که تصمیم مربوط به لغو اعتبارنامه 8 دیپلمات روسیه ارتباطی به رویداد خاصی ندارد، ولی بطور کلی در واکنش به اقدامات مخرب کلی از سوی مسکو گرفته شده است.

طبق اطلاعات روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع خبری خود در سرویس اطلاعاتی ناتو، افراد اخراج شده از دفتر نمایندگی روسیه از بروکسل، افسران نیروهای ویژه امنیتی روسی هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "روسیه: مقامات ناتو تناقض ادعاهای ریاکارانه خود را ثابت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: مقامات ناتو تناقض ادعاهای ریاکارانه خود را ثابت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید