ضرورت راه اندازی خط فراوری تراکتور در خوزستان

به گزارش وبلاگ نصیراباد، خبرنگاران/خوزستان رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان بزرگترین استان از لحاظ کشاورزی است و نیاز به احداث خط فراوری تراکتور در این استان وجود دارد.

ضرورت راه اندازی خط فراوری تراکتور در خوزستان

خدارحم امیری زاده در آئین افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی که امروز(27 بهمن ماه) در اهواز برگزار گردید، اظهار کرد: این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه های قبل دو ویژگی بسیار مهم دارد؛ هرسال نمایشگاه در این محل بر پا می شد و به علت شیوع ویروس کرونا در سال قبل نتوانستیم این نمایشگاه را بر پا کنیم اما سال جاری این نمایشگاه به نحو بسیار مطلوب بر پا شد.

به گزارش وبلاگ نصیراباد، وی با بیان اینکه نمایشگاه های سال گذشته به صورت عمومی برگزار می شد اما سال جاری به صورت تخصصی برگزار گردید، اضافه نمود: 85 فراوری نماینده که در این نمایشگاه غرفه دایر کردند، آخرین تکنولوژی، فناوری و سیستم های نوین خود را در این نمایشگاه ارائه دادند. وجود این نمایشگاه ها برای کشاورزی کشور و استان بسیار مناسب است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ویژگی دوم این نمایشگاه این است که همزمان با افتتاح نمایشگاه، برای اولین بار مسئولین فناوری و مکانیزه تمام استان ها در این نمایشگاه حضور دارند و این نمایشگاه، موقعیت خوبی برای فراورینمایندگان و موسسه های داخلی است تا فراوریات خود را به عرصه ظهور برسانند و آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید کارشناسان و کشاورزان قرار دهند تا بتوانند از این تکنولوژی ها استفاده نمایند.

امیری زاده با بیان اینکه این تکنولوژی ها کاهش هزینه های کشاورزی و امنیت غذایی و پایداری آن در کشور بسیار موثر است، توضیح داد: امروزه به تکنولوژی و فناوری نیاز داریم و خریدهایی که کشاورزان و خریداران در این نمایشگاه دارند قطعا تخفیفاتی را نیز خواهد داشت. بعلاوه تبادل اطلاعات فنی بین کارشناسان و کشاورزان و فراورینمایندگان نیز مفید و مهم است.

وی با بیان اینکه بالاترین پتانسیل و ظرفیت کشاورزی در خوزستان وجود دارد، ادامه داد: خوزستان قطب کشاورزی است و بیش از 2.2 میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی دارد. اگر خوزستان 17.8میلیون تن فراوریات کشاورزی دارد، بخاطر کشاورزان پیشرو و هوشمند خود است که فناوری ها و تکنولوژی ها را به کار گرفته اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه هیچ راهی جز وارد کردن تکنولوژی به کشاورزی وجود ندارد، گفت: امیدوار هستم که به نحو شایسته و خوبی، استقبال از این نمایشگاه انجام گردد. بیشتر تکنولوژی های حاضر در این نمایشگاه فراوری داخل کشور هستند و فراورینمایندگان ما کوشش کردند تا تکنولوژی های حوزه کشاورزی را بومی نمایند.

امیری زاده بیان نمود: از نظر کمی در زمینه ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات و ادوات دنباله بند مشکل خاصی وجود ندارد و در زمینه کیفیت نیز کشاورزان ما حرف برای گفتن دارند؛ کیفیت محصول برای ما خیلی مهم است و از کشاورزان می خواهیم بر روی کیفیت کار نمایند.

وی با اشاره به لزوم احداث خط فراوری تراکتور در خوزستان بیان نمود: استان خوزستان بزرگترین استان از لحاظ کشاورزی است و نیاز به احداث خط فراوری تراکتور در این استان وجود دارد. در حال حاضر شاید هزاران نفر از متقاضیان ماشین الات و ادوات کشاورزی استان در صف خرید ایستاده اند و این موضوع باعث بر هم خوردن زمان بندی های طلایی در کشت و در نتیجه کاهش راندمان می گردد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اضافه نمود: ان شاالله بتوانیم در خوزستان خط فراوری ماشین آلات و ادوات کشاورزی مناسبی را داشته باشیم. استان خوزستان در فراوری ادوات کشاورزی حرف برای گفتن دارد و در بسیاری از شهرستان های استان مانند دزفول، فراوری ماشین آلات کشاورزی فعال است و فراوریاتی باکیفیت و مناسب را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ضرورت راه اندازی خط فراوری تراکتور در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت راه اندازی خط فراوری تراکتور در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید