علی اف برای رئیسی پیغام فرستاد

به گزارش وبلاگ نصیراباد، رصد خبر نوشت: الهام علی اف در پیامی به ابراهیم رئیسی سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور را تبریک گفت و خواهان مشارکت ایران در بازسازی منطقه ها آزاد شده آن کشور شد.

علی اف برای رئیسی پیغام فرستاد

علی اف در این پیغام به ریشه های مشترک مذهبی و فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره نمود و نوشت:سطح بالای روابط محبت آمیز امروز ما نتیجه فعالیت های مشترک کشورهای ما در سی سال گذشته است. طی این سالها، سفرهای متقابل متعدد، اسناد امضاء شده، توافقات حاصل شده و پروژه های مشترک نقش مهمی در توسعه همکاری های پویای ما در زمینه های سیاسی، مالی، حمل و نقل، انرژی، فرهنگی و سایر حوزه ها داشته است.

علی اف از گفتگوهای سیاسی منظم بین جمهوری آذربایجان و ایران و همکاری دو کشور در بعضی زمینه ها ابراز خرسندی کرد و نوشت: معتقدم که امروز چشم اندازهای زیادی برای توسعه بیشتر همکاری های متقابل و سودمند ما وجود دارد.

رییس جمهور آذربایجان اظهار داشت: احیای مرزهای دولتی آذربایجان و ایران در نتیجه آزادسازی سرزمین های تاریخی و باستانی ما از اشغال، شرایط مساعدی را برای استفاده کامل از ظرفیت های موجود در زمینه های مختلف و مشارکت مشترک در اجرای کریدورهای حمل و نقل و ارتباطی ایجاد نموده است.

او بر اهمیت یادداشت تفاهم بین دولت جمهوری آذربایجان و دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد ایجاد ارتباطات نو بین منطقه مالی زنگه زور شرقی جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان تاکید نمود.

علی اف خواهان مشارکت ایران در بازسازی منطقه ها آزاد شده جمهوری آذربایجان شد و اضافه نمود: کار بازسازی و بازسازی گسترده ای در منطقه ها آزاد شده ما در حال اجرا است. ما خشنود خواهیم شد که در آینده نزدیک شاهد مشارکت شرکت های کشور شما در این فرآیند باشیم.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "علی اف برای رئیسی پیغام فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف برای رئیسی پیغام فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید