33 وسیله ضروری که باید برای سفر زمستانی همراه داشته باشید

به گزارش وبلاگ نصیراباد، برخی از مردم اگر بتوانند در زمستان چند روزی تعطیلی داشته باشند، برای سفر زمستانی برنامه ریزی می نمایند اما مسافرت با وسیله نقلیه شخصی در زمستان می تواند با دشواری هایی همراه باشد. در این مقاله فهرستی از مهم ترین لوازم و وسایل آورده شده است که باید آن ها را برای سفرهای جاده ای در زمستان همراه خود داشته باشید و فراموش کردن هر یک از آن ها می تواند دردسرساز گردد.

33 وسیله ضروری که باید برای سفر زمستانی همراه داشته باشید

لوازم ضروری برای سفرهای جاده ای در زمستان

اگر می خواهید در آب وهوای زمستانی رانندگی کنید، باید احتمال روبروه با شرایط خطرناک را در نظر بگیرید و آمادگی های لازم را فراهم کنید. به ویژه اگر قصد عبور از جاده های کوهستانی را دارید یا می خواهید از منطقه های عبور کنید که به میزان کافی به امکانات مورد احتیاج دسترسی نخواهید داشت، آماده بودن شما اهمیت بیشتری پیدا می نماید و بخشی از این آمادگی لوازمی است که همراه دارید.

قبل از هر کاری باید درباره مسیر و مقصدی که انتخاب نموده اید اطلاعات کافی کسب کنید. بعلاوه همواره با باک پر از بنزین از مبدأ خارج شوید. شاید در ابتدای مسیر آب وهوا مناسب باشد اما ممکن است آب وهوا تغییر کند یا در جاده های کوهستانی با شریط ویژه ای روبرو شوید.

ایمنی خودرو در سفر زمستانی

در بین لوازمی که باید برای سفرهای جاده ای در زمستان همراه داشته باشید، اولین اولویت با لوازمی است که ممکن است برای مراقبت از خودرو در آب وهوای زمستانی به آن ها احتیاج داشته باشید.

قبل از مسافرت، معاینه فنی خودرو و انجام تعمیرات یا سرویس های لازم اهمیت دارد. اگر در منطقه های با آب وهوای زمستانی زندگی نمی کنید و می خواهید به منطقه های سفر کنید که آب وهوای زمستانی دارند، حتماً به تعمیرکار خودرو مراجعه کنید و از او بخواهید که خودروی شما را برای آب وهوای زمستانی آماده کند.

1. باتری یدک و کابل اتصال باتری

ترجیح با این است که علاوه بر کابل اتصال باتری، یک باتری یدک هم همراه داشته باشید چرا که نمی دانید در چه شرایطی با مشکل خوابیدن باتری روبرو می شوید و شاید وقتی که به یاری احتیاج داشته باشید، کسی را پیدا نکنید تا بتوانید باتری به باتری کنید.

2. کاردک یخ زدایی شیشه خودرو

اگر در آب وهوای زمستانی بخواهید برای یک شب در جایی بمانید و خودروی خود را در فضای باز پارک نموده اید، باید روز بعد یخ زدگی روی پنجره ها را تمیز کنید تا بتوانید به مسافرت خود ادامه دهید.

3. بیل و مقداری شن یا ماسه

هنگامی که در برف گیر نموده اید، بیل و مقداری شن یا ماسه می تواند به شما یاری کند. البته شاید بهتر باشد قبل از سفر درباره اینکه هنگام گیر کردن چگونه از این وسایل بهره ببرید، یک ویدیوی آموزشی را در یوتیوب دیدن کنید.

4. چراغ قوه و مشعل امداد و نجات

اگر هنگام رانندگی در طول شب خودروی شما با مشکلاتی روبرو گردد، به چراغ قوه و مشعل امداد و نجات احتیاج دارید. چراغ قوه به شما یاری می نماید تا بتوانید خودروی خود را تعمیر کنید و برای هشدار دادن به دیگران باید از مشعل امداد و نجات یاری بگیرید. البته اگر چراغ قوه از نوع هدلامپ باشد بهتر است چرا که باید هر دو دست شما آزاد باشد تا بتوانید خودرو را تعمیر کنید.

5. محلول شیشه شوی ضدیخ

شاید در محل زندگی شما شرایط آب وهوایی به گونه ای باشد که به شیشه شوی ضد یخ احتیاج نداشته باشید اما اگر می خواهید در آب وهوای زمستانی رانندگی کنید، از قلم نیاندازید که باید شیشه شوی ضدیخ همراه داشته باشید.

6. لاستیک زاپاس

هنگامی که می خواهید به سفر بروید و به ویژه در زمستان، حتماً لاستیک زاپاس همراه داشته باشید و قبل از سفر از سالم بودن آن مطمئن شوید.

7. گرم نماینده دست

اگر در جاده ها گرفتار شوید، باید هر کاری که می توانید انجام دهید تا گرم بمانید. بخاری های جیبی یا گرم نماینده های دست گزینه های مناسبی هستند و می توانند به شما یاری نمایند تا زمانی که نجات پیدا کنید کمی گرم تر بمانید.

8. چاقوی جیبی ساده یا همه کاره

شما هرگز نمی دانید در چه شرایطی به چاقوی جیبی یا پیچ گوشتی احتیاج پیدا می کنید. همراه داشتن چاقوی جیبی در سفر ایده خوبی است و چاقوی جیبی همه کاره می تواند گزینه بهتری باشد.

9. زنجیر چرخ

اگر می خواهید از جاده های کوهستانی یا جاده های برفی عبور کنید، همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است. هنگام بارش برف و یخبندان عبور از برخی جاده ها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

لوازم مورد احتیاج برای داخل خودرو در سفر زمستانی

برای اینکه در طول رانندگی راحت باشید، باید این لوازم را داخل خودرو داشته باشید:

  • دستمال کاغذی
  • دستمال مرطوب
  • دستمال توالت
  • خوشبونماینده هوا
  • جعبه یا کیف یاری های اولیه
  • محلول ضدعفونی نماینده دست

لوازم مرتبط با رانندگی

  • گواهی نامه رانندگی
  • کارت بیمه (قبل از سفر مطمئن شوید که بیمه شما اعتبار داشته باشد.)
  • نقشه راه ها (همواره نمی توان به جهت یابی الکترونیک اعتماد کرد و یک نقشه کاغذی در برخی شرایط بهتر شما را هدایت خواهد نمود.)
  • پول نقد و کارت بانکی (ممکن است به خرید از فروشگاهی احتیاج پیدا کنید که تنها پول نقد قبول می نماید.)
  • دستگاه مسیریاب یا GPS (اگرچه نقشه کاغذی برای پیدا کردن مسیرها کافی است اما تخمین زمان رسیدن به هر مقصد هم می تواند مهم باشد. گوشی های هوشمند می توانند در این کار به شما یاری نمایند اما شاید در برخی منطقه ها نتوانید از آن ها بهره ببرید.)

لوازم مورد احتیاج برای گرم ماندن

اینکه در یک سفر زمستانی در جاده ها گرفتار شوید دور از انتظار نیست و باید برای این شرایط تعدادی لباس گرم همراه داشته باشید.

  • پتو (پتوهای ویژه سفر و کمپینگ که فضای کمی اشغال می نمایند برترین گزینه هستند.)
  • دستکش، کلاه و اسکارف
  • بوت

مواد غذایی

برای سفرهای جاده ای در زمستان باید مقداری مواد غذایی و آب همراه داشته باشید. شاید به آن ها احتیاج پیدا نکنید اما شما نمی دانید که ممکن است با چه شرایطی روبرو شوید و باید خودتان را برای هر شرایطی آماده کنید.

  • تنقلات (اگرچه حتی تنقلاتی که ارزش غذایی بالایی ندارند هم می توانند مفید باشند اما سعی کنید تنقلات مغذی تر را انتخاب کنید.)
  • آب (همراه داشتن آب هنگام رانندگی ایده خوبی است.)

لوازم مرتبط با فناوری و تفریح

  • تلفن همراه
  • پاور بانک یا شارژر همراه (در برخی موارد اینکه بتوانید باتری گوشی خودتان را شارژ کنید مفیدترین یاری خواهد بود.)
  • تبلت
  • دستگاه پخش نماینده موسیقی
  • کتاب
  • نوشت افزار
  • بازی های فکری
  • کابل شارژ، کابل USB و دوشاخه و تبدیل های مورد احتیاج

البته علاوه بر لیست بالا وسایلی هم هست که کمتر کسی فراموش می نماید آن ها را برای سفر همراه داشته باشد؛ وسایلی مانند مسواک. می توانید این لیست را یادداشت کنید یا این مقاله را ذخیره کنید تا قبل از سفر زمستانی آن را مرور نموده و هیچ از این چیزهای مهم را از قلم نیاندازید.

منبع: Stuffedsuitcase

منبع: دیجیکالا مگ

به "33 وسیله ضروری که باید برای سفر زمستانی همراه داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "33 وسیله ضروری که باید برای سفر زمستانی همراه داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید