7 شخصیت مارول که بازیگرشان تغییر کرد

به گزارش وبلاگ نصیراباد، یکی از عواملی که سبب موفقیت دنیای سینمایی مارول شده، توانایی آن در خلق نقش های نمادین است. از قهرمانان گرفته تا شرورها و شخصیت های نقش دوم و سوم، تیم های تولیدنماینده فیلم این دنیای سینمایی به خوبی یاد گرفته اند که بازیگرانی را انتخاب نمایند که کاملا با کاراکتر مدنظر هماهنگ باشند.

7 شخصیت مارول که بازیگرشان تغییر کرد

البته، انتخاب بازیگران همیشه آن طور که برنامه ریزی شده، پیش نمی رود و همین امر هم گاهی باعث تغییر بازیگران یک کاراکتر می شود. در واقع گاهی اوقات به خاطر تغییر برنامه یا تغییر احتیاجهای کاراکتر، ممکن است تغییراتی در بعضی شخصیت های مارول صورت گیرد که سبب می شود تا نقش آن ها به بازیگران دیگری محول شود.

7. تانوس

تانوس پیش از اینکه در انتقام جویان: سرانجام بازی و انتقام جویان: جنگ ابدیت به یکی از بزرگ ترین شرورها تبدیل شود هم در دنیای سینمایی مارول، تهدید بزرگی به حساب می آمد. با این حال، او اولین بار در یکی از صحنه های هیجان انگیز فیلم انتقام جویان بر روی پرده سینما ظاهر شد. پس از شکست لوکی، تانوس برای لحظات کوتاهی در حال پوزخند زدن به قهرمانان نشان داده شد.

جالب اینجاست که کاراکتر تانوس که دامیون پواتیه به ایفای نقشش می پرداخت با آنچه بعدها مشاهده نمودیم کاملا تفاوت داشت. زمانی که تانوس در نگهبانان کهکشان ظاهر شد، جاش برولین به ایفای نقش او پرداخت. با توجه به نقش مهمی که قرار بود تانوس در آینده ایفا نماید، تغییر بازیگری که باید به ایفای این نقش می پرداخت کاملا منطقی به نظر می رسد. البته جلوه های ویژه هم در تکمیل این کاراکتر، نقش مؤثری را ایفا نمودند.

6. هاوارد استارک

درست همچون تانوس، هاوارد استارک برای اولین بار در دنیای سینمایی مارول، بدون اینکه هیچ دیالوگی داشته باشد بر روی پرده سینما ظاهر شد تا اینکه نقش بعدی برایش مهیا شد. در اولین فیلم مرد آهنی، عکس هایی نشان داده می شود که در آن ها حرفه شگفت انگیز پدر تونی و همکاری او با اوبادیا استین کاملا تعیین است. اگرچه این سکانس فوق العاده کوتاه است، اما به نظر می رسید جرارد سندرز در این عکس ها نقش هاوارد استارک را بر عهده دارد.

در حالی که دومینیک کوپر، نقش هاوارد استارک جوان را در فیلم کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو بازی می کرد، اما جان اسلاتری در مرد آهنی 2 در نقش هاوارد مسن تر به ایفای نقش پرداخت و همین حضور کوتاه به کشف رابطه پیچیده اش با تونی استارک یاری کرد. علاوه بر این اسلاتری در مرد مورچه ای، کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و انتقام جویان: سرانجام بازی هم به ایفای نقش این کاراکتر ادامه داد.

5. فاندرال

کاراکترهای سه جنگجو همیشه به عنوان قسمتی بی معنی از فیلم های ثور در نظر گرفته می شدند، چرا که آن ها فقط در چند سکانس به خدای تندر یاری کردند و بعد برای همیشه ناپدید شدند. اما شخصیت فاندرال به مقدار ای مهم بود که احتیاج شد بازیگر دیگری نقش آن را بر عهده بگیرد. جاش دالاس اولین کسی بود که در سال 2011 نقش آسگاردیان را ایفا نمود.

وقتی که نوبت به فیلم ثور: دنیای تاریک رسید، دالاس به علت درگیری کاری نتوانست در این دنباله حضورداشته باشد. درنتیجه، زکری لوی سال ها قبل از بازی در نقش شزم به ایفای نقش این کاراکتر پرداخت. با این حال، دیگر بعید به نظر می رسد که بازیگر این نقش تغییر کند، زیرا فاندرال به طور ناگهانی همراه با سه مبارز دیگر در ثور: رگناروک کشته شدند.

4. کله سرخ

با توجه به اینکه کله سرخ، بزرگ ترین دشمن کاپیتان آمریکا در کمیک ها است، هواداران این گونه فیلم ها انتظار داشتند که نقش بسیار مهم تری را در دنیای سینمایی مارول بر عهده داشته باشد. او در اولین فیلم کاپیتان آمریکا با بازی به یاد ماندنی هوگو ویوینگ به مخاطبین معرفی گردید. اما پس از پرتاب شدن به درون کیهان به وسیله تسراکت، به طور کامل از دنیای سینمایی مارول ناپدید شد.

سال ها پس از کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو، ویوینگ علنا بیان داشت که این نقش را اصلا دوست نداشته و دوست ندارد که دوباره در غالب این کاراکتر، به ایفای نقش بپردازد، لذا مخاطبان تصور نمودند که دیگر هرگز این کاراکتر را بر روی صفحه تلویزیون خود نخواهند دید. با این حال، کله سرخ در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت با ظاهری غافلگیرکننده به عنوان نگهبان سنگ روح بازگشت. البته این ویوینگ نبود که به ایفای این نقش کوتاه در انتقام جویان پرداخت، بلکه راس مارکاند که شباهت زیادی به هوگو ویوینگ دارد، مسؤولیت ایفای نقش این کار را پذیرفت.

3. کیسی لنگ

کیسی لنگ برای اولین بار به عنوان دختر جوان اسکات لنگ در فیلم مرد مورچه ای به مخاطبین معرفی گردید. اما وقتی که سن این کاراکتر بیشتر شد، نقش او باید به بازیگر سن و سال دارتری محول می شد. لذا در فیلم انتقام جویان: سرانجام بازی، اما فورمن به ایفای نقش کاراکتر کیسی لنگ پرداخت که بیش از 5 سال بود پدرش را ندیده و حال می خواست دوباره با او متحد شود.

با این حال، وقتی تعیین شد که قرار است این کاراکتر در فیلم مرد مورچه ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی حضورداشته باشد، قرار شد که ایفای این نقش به کاترین نیوتن سپرده شود. نیوتن یکی از ستاره های آینده هالیوود است و با توجه به اینکه کیسی لنگ ممکن است به یکی از ابرقهرمانان اصلی دنیای مارول تبدیل شود، جای تعجبی وجود ندارد که مارول در پی بازیگر آینده داری باشد که بتواند این نقش را به او محول کند.

2. جیمز رودی رودز

جیمز رودی رودز در اولین فیلم مرد آهنی به عنوان برترین دوست تونی استارک به مخاطبین معرفی گردید و ترنس هاوارد به ایفای نقش این رفیق شفیق پرداخت. او با زره نقره ایش، ساخت ماشین جنگی بعدی را پیش بینی کرده بود و از قضا پیش بینی اش هم درست از آب عایدی، با این تفاوت که بازیگر جدیدی زره او را به تن نمود.

وقتی خبرهایی مبنی بر اینکه هاوارد حقوق بیشتری را مطالبه کرده و در دیگر قراردادها هم مشکل به وجود آورده منتشر شد، از هاوارد دیگر برای بازی در دنباله بعدی مرد آهنی دعوت نشد و در عوض، دان چیدل این نقش را بر عهده گرفت و به سرعت توانست با تونی استارک که رابرت داونی جونیور نقش آفرینی آن را بر عهده دارد، ارتباط جالبی را برقرار نماید و هم اکنون اگرچه دیگر خبری از تونی نیست، رودی همچنان به عنوان بخشی از دنیای مارول در حال نقش آفرینی است و حتی در سریالی به نام نبرد زره ها که خودش ستاره آن است هم حضور دارد.

1. بروس بنر

با توجه به اینکه دنیای مارول تا به امروز کاملا پیروز بوده، چندان معقول نیست که تصور کنیم تا به امروز، هیچ گونه شک و تردیدی در رابطه با این کاراکتر وجود نداشته است. اما زمانی که بازیگر این کاراکتر که جزو قهرمانان اصلی بود درست قبل از ساخت انتقام جویان عوض شد، شک و تردیدهایی در رابطه با این موضوع به وجود آمد که شاید جایگزینی این بازیگر اصلا ایده خوبی نبوده باشد.

در واقع، هالک شگفت انگیز یا همان بروس بنر درست بعد از اولین ماجراجویی مرد آهنی به عنوان دومین قهرمان مارول معرفی گردید. در ابتدا ادوارد نورتون به ایفای نقش این کاراکتر پرداخت. اما چندی بعد، نارضایتی نورتون از کل پروژه و تمایل او به انجام کارهای دیگر باعث شد تا مارک روفالو این نقش را بر عهده بگیرد. با اینکه در ابتدا مخاطبین با سپردن این نقش به روفالو مخالف بودند اما دیری نپایید که او به یکی از محبوب ترین قهرمانان در بین هواداران مارول تبدیل شد و هم اکنون هم به بخشی جدایی ناپذیری از این دنیای سینمایی بدل گشته است.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 شخصیت مارول که بازیگرشان تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 شخصیت مارول که بازیگرشان تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید