آذربایجان شرقی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی سرآمد است

به گزارش وبلاگ نصیراباد، ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، آذربایجان شرقی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی سرآمد است.

آذربایجان شرقی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی سرآمد است

سید عزت الله ضرغامی در اولین جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی در مورد گرانی ها و مسائلی که در بحث آرد و نان بوجود آمده، گفت: ما مسائل زیادی داریم و نمی خواهیم همه مسائل را به گردن دولت های قبلی بیندازیم، چرا که ما در خوبی ها و اشکالات گذشتگان سهیم هستیم و لازم نمی دانیم که بگوییم دولت مجبور است بدهی های چند صد هزار میلیارد تومانی گذشته را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه در شروع دولت سیزدهم حتی یک سنت هم ارز 4200 تومانی باقی نمانده بود، اعلام کرد: موضوع مهم این است که مردم بصورت صادقانه در جریان امور قرار گیرند و ما باید به درستی مسائل و چالش های پیش رو را ارزیابی و در جهت برطرف آنها کوشش کنیم.

وی تاکید نمود: نارضایتی های مردم کاملاً درست و به حق است و مردم حق دارند دلگیر باشند، چرا که به این دولت دل بسته اند و این دل بستگی یک نقطه مثبت و یک نکته چالشی دارد و آن توسعه توقعات و انتظارات مردم است که آنها می خواهند دولت مسائلشان را حل نماید.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: برخی جریانات سیاسی که این مسائل و گرفتاری ها نتیجه نگاه و رفتار مدیریتی آنها است، با بوجود آمدن یک چالش عبارات، هشتگ ها و آنچه که در مافی الضمیر خود دارند، بیان می نمایند و ما باید بین این افراد و مردمی که انتظارات به حقی از دولت دارند، تفاوت قائل باشیم.

وی با بیان اینکه باید در همه اقداماتی که دولت انجام می دهد، پیوست رسانه ای وجود داشته باشد، گفت: مسئولان استانی هم هر کاری که انجام می دهند، باید به وسیله یک تیم روابط عمومی قوی اقدامات اجرا شده را رسانه ای نمایند.

وی با اشاره به اینکه اگر به اطلاع رسانی توجه نگردد فتنه گری رخ خواهد داد، اضافه نمود: شبکه های خارجی معاند با برنامه ریزی بیشتر و تمرکز به فضای مجازی و استخدام توانمندی های شناخته شده عزم خود را جزم نموده اند تا عرصه را برای انقلاب تنگ نمایند.

ضرغامی با بیان اینکه اقتصاد امروز دنیا، اقتصاد دنیاگردی و از نوع اقتصاد پایدار و مورد توجه مردم است، اضافه نمود: امروز اشتغال مستقیم فیزیکی در حال کاهش است و دنیاگردی می تواند مهمترین عامل پیشرفت مالی باشد و بسیاری از مشاغل دیگر امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کنار دنیاگردی شکل میگیرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه سرمایه گذاری های بومی خوبی در حوزه دنیاگردی و مراکز اقامتی در آذربایجان شرقی اجرا شده و تبریز و آذربایجان شرقی در بحث هتلهای اقامتی با دارا بودن پنج هتل پنج ستاره و 30 هتل دیگر که در دست احداث است، تقریبا از بحران مرکز اقامتی عبور نموده است.

وی در مورد شرایط مراکز تفریحی و تفریح استان بیان نمود: به نظر می رسد در این حوزه احتیاج به سرمایه گذاری بیشتری وجود دارد که باید با ارائه تسهیلات سرمایه گذاران را به این بخش جذب کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی با انتقاد از شرایط ورودی شهرهای استان و انباشت زباله در کنارجاده نیز گفت: متاسفانه علیرغم تمامی پیشرفت هایی که در بخشهای مختلف این استان رقم خورده است، ورودی شهرها خالی از نشانه های هویتی هستند و در کنار این موضوع متاسفانه شرایط جاده ها نیز بدلیل انباشت زباله و پسماند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی خطاب به مسئولین استانی گفت: برخی از کارها ربطی به آمریکا و تحریم ها ندارد و لازمه انجام آنها تصمیمات مدیریتی است و در مورد جمع آوری زباله از جاده های استان و بعلاوه اصلاح شرایط ورودی شهرها باید اقدامات جدی صورت پذیرد؛ چرا که اگر یک دنیاگرد هنگام عبور از یک شهر مجذوب زیبایی های بصری آن شهر گردد، حتما در آنجا توقف نموده و برای تماشا این زیبایی ها هزینه هم می پردازد.

وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی با اشاره به اینکه دنیاگردی صحیح موجب پیوند بین ملت ها می گردد، اضافه نمود: وحدت و اتحاد مردم و از بین بردن مرزبندی های بی ربط بسیار مهم است؛ در ایران اسلامی باید عوامل وحدت کنار هم باشند و چالش های سیاسی را به چالش های سیاستی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: 500 هزار نفر فعالان صنایع دستی رسمی و حدود 500 هزار نفر فعال غیررسمی در کشور داریم که از محورهای جدی اقتصاد مقاومتی هستند و از بین 299 رشته صنایع دستی در کشور 155 رشته احتیاجی به دریافت مجوز ندارند و فقط باید در سامانه ثبت شوند.

ضرغامی بعلاوه از توافق بین وزارت میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی با وزارت راه و شهرسازی در مورد حل مسائل نصب تابلوهای راهنمای دنیاگردی در جاده ها اطلاع داد.

وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی در سرانجام با اشاره به اینکه دنیاگردی دریایی از مهمترین شغل های دنیاگردی در دنیا محسوب می گردد، از تصویب تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای تفریحی اطلاع داد که قبلا بدلیل گرانی سوخت، سرمایه گذاری لازم در این بخش انجام نمیشد.

منبع: همگردی

به "آذربایجان شرقی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی سرآمد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان شرقی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی سرآمد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید