اتحادیه جهانی علمای مسلمان: کرونا تاثیر منفی بر روزه داران ندارد

به گزارش وبلاگ نصیراباد، اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه ای در تارنمای رسمی خود گفت که کرونا تاثیر منفی بر روزه داران ماه رمضان ندارد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان: کرونا تاثیر منفی بر روزه داران ندارد

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی چاپ لندن در شماره امروز (یکشنبه) اضافه کرد: اتحادیه مزبور از مسلمانان دنیا خواست تا از نظر روحی و جسمی خود را برای روزه دریافت در ماه مبارک رمضان آماده نمایند.

اتحادیه گفت در سایه ویروس کرونا شرایط دنیا به ویژه دنیا اسلام که در آستانه ماه رمضان قرار گرفته را دنبال می نماید.

بیانیه اضافه کرد: برخی می گویند روزه ماه رمضان باعث تضعیف سیستم دفاعی بدن می گردد و در نتیجه نباید روزه گرفت . چنین طرز فکری کاملا اشتباه است. روزه ماه رمضان یکی از عظیم ترین ارکان اسلام است و بر اساس اجماع علمای اسلام یک واجب فردی است که در صورت بیماری ، مسافرت ، کهولت سن ، بارداری و امثال اینها از فرد ساقط می گردد.

اتحادیه دنیای علمای مسلمان اعلام نمود: ویروس کرونا یک عذر شرعی برای روزه ندریافت محسوب نمی گردد مگر برای فردی که خود به این ویروس مبتلا شده است.

بیانیه تاکید نمود : تحقیقات علمی پزشکی مسلمانان و غیرمسلمانان ثابت نموده که روزه دریافت باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن نمی گردد بلکه برعکس باعث تقویت آن می گردد .

اتحادیه همچنین ابراز داشت: مسلمانان در کشورهایی که قرنطینه را به ا جرا درآورده و مساجد در آنها بسته است، خواست تا نمازهای یومیه خود را در خانه به جا بیاورند.

به همین دلیل اتحادیه دنیای علمای مسلمان در بیانیه خود از دولت های عربی و اسلامی خواست تا به منظور در امان ماندن زندانیان از ابتلا به ویروس کرونا تمام زندانیان را آزاد نمایند.

اتحادیه همچنین کشورهای اسلامی را به برقراری صلح همگانی و توقف جنگ به ویژه در ماه مبارک رمضان و تزکیه نفس و برچیدن اختلافات و انتها دادن به ظلم و محاصره و آزادی تمامی زندانیان سیاسی روحانی و مبلغ شد.

بر اساس گزارش تارنمای ورلد میتر متخصص در زمینه شمارش قربانیان کووید - 19 ، شمار مبتلایان تا ظهر دیروز (شنبه) از مرز دو میلیون و 265 هزار نفر فراتر رفت که بیش از 154 هزار تن از بیماران جان خود را از دست دادند و بیش از 581 هزار بیمار نیز بهبود یافتند .،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "اتحادیه جهانی علمای مسلمان: کرونا تاثیر منفی بر روزه داران ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه جهانی علمای مسلمان: کرونا تاثیر منفی بر روزه داران ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید