طراحی گرافیکی و چاپ

ارائه تفسیری جامع از پل ریکور به روایت پلاور

به گزارش خبرنگاران، مجلد ریکور از مجموعه هدایت برای سرگشتگان یکی از جامع ترین توضیح هایی است که در باب اندیشه ریکور به نگارش درآمده است.پلاور در این کتاب در پی آن است تا با ترسیم سیری تاریخی از اندیشه ریکور راهنمای دقیقی از مفاهیم محوری فلسفه او در اختیار...

19 تیر 1402

این گوشی نوکیا رقیب سرسخت آیفون است

نشانه های مختلف حاکی از آن است شرایط نوکیا در بازار گوشی های هوشمند به زودی تغییر خواهد نمود و افراد هنگام خرید گوشی هوشمند نو، محصولات این شرکت را نیز مدنظر قرار خواهند داد.

21 فروردین 1402

دلایل و تبعات کسری بودجه؛ پیدا کنید مقصر را؟

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون مالی مجلس، از کسری 400 هزار میلیارد تومانی بودجه خبر داده و گفته است: انتظار داریم تا در بودجه سال جاری دولت احکام خوبی در نظر بگیرد تا 400 کسری بودجه را مدیریت کنیم.

23 دی 1401

آکواریوم سی لایف در استانبول

آکواریوم سی لایف استانبول برای آشنایی با دنیای زیر آب یکی از برترین آکواریوم های اروپا در ترکیه است. در کنار آکواریوم استانبول که آن هم از آکواریوم های غول پیکر ترکیه به شمار میرود، آکواریوم سی لایف به خوبی توانسته در میان گردشگران خودش را نشان دهد. خودتان...

29 شهریور 1401

تاریخ برگزاری همایش ملی ایران شناسی استانها تغییر کرد

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تاریخ برگزاری همایش ملی ایران شناسی استانها تغییر کرد.

24 تیر 1401

وزیر علوم از قرنطینه چاپ و قرائت پاسخنامه سازمان سنجش بازدید کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز سه شنبه 20 اردیبهشت ماه با حضور در سازمان سنجش آموزش کشور در مشکین دشت کرج از بخش های قرنطینه چاپ و قرائت پاسخنامه سازمان سنجش بازدید کرد.

4 تیر 1401

تابلو فرش دایره ای شکل هنرمند تبریزی بر فراز آسمان روسیه

اولین تابلو فرش دست بافت دایره ای شکل در تاریخ جام جهانی فوتبال به وسیله هنرمند تبریزی بافته شد.

29 بهمن 1400

هرآنچه که باید راجع به حساسیت دارویی بدانیم

حساسیت دارویی در اثر واکنش های دارویی ایجاد شده و به میزان دارویی که بیمار مصرف نموده است بستگی دارد که 80 درصد مسمومیت های دارویی براثر مصرف دارو اتفاق می افتد.اما بقیه مسمومیت های دارویی ناشی از اثرات جانبی، اثرات ثانویه مانند اسهال مربوط به آنتی...

23 دی 1400

قوه بینایی در دیدگاه حکمای مسلمان در قرون متقدم

روش تشریح چشم بین حکمای دوره اسلامی برگرفته از تشریح جالینوسی، اما کاربردی تر بود. اوج دستاوردهای چشم پزشکی دوره اسلامی را کتاب های تذکرة الکحالین و المنتخب من علم العین و علاجها دانسته اند.

27 مهر 1400

20 فیلم برتر تاریخ سینما درباره سفر در زمان

در این مطلب با 20 فیلم برتر درباره سفر در زمان آشنا می شویم که قصه های مجذوب کننده و هیجان انگیز و غیرمنتظره ای دارند و ما را به دنیایی پر از شگفتی و حیرت می برند.

9 مرداد 1400

جشنواره فیلم کوتاه تهران در بین جشنواره های مورد تایید اسکار

تهران (پانا) - صبح امروز سید صادق موسیوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در یک نشست خبری از حضور جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در لیست جشنواره های مورد تایید اسکار خبر داد.

24 تیر 1400

خبرنگاران پژوهش های تاریخی بیماری های واگیر با استناد بر اسناد آرشیوی محقق شد

تهران- خبرنگاران- عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به پیوند تحقیقات آرشیوی با تاریخ اجتماعی در نخستین همایش بین المللی تاریخ اجتماعی بیماری های واگیر در ایران معاصر گفت: این پژوهش ها با استناد بر اسناد آرشیوی اجرا شده که برای...

18 خرداد 1400

سه کتاب از سه نویسنده در اردبیل رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اردبیل، آیین رونمایی از سه کتاب قصه و قصه گویی در کتابخانه نوشته محمد سیمزاری، فولکلور آذربایجان تألیف زعفر احدزاده و ایران نوشت ها اثر وحید ضیائی در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار گردید.

13 فروردین 1400

تقسیم لذت خواندن بین همولایتی ها

تهران (پانا) - یک زن و مرد در دو روستای متفاوت و در دو استان دور از هم خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان با علاقه و پیگیری توانسته اند بر جامعه کوچک روستایی خود تأثیربگذارند و چهره ای کتابی به روستایشان دهند.

22 اسفند 1399

توقف فعالیت 169 واحدگردشگری ایلام به دلیل کرونا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: فعالیت 169 واحد گردشگری این استان شامل 44 واحد پذیرایی، 11 هتل، 9 مهمانپذیر سنتی، 65 خانه مسافر و 40 واحد بوم گردی این استان در ایام کرونا متوقف شد که خسارت وارده به هر کدام از این واحدها برآورد شده است.

30 مرداد 1399

وجود بیش از 30 تمدن فرازمینی در کهکشان راه شیری

طبق یافته های این تحقیق ده ها تمدن فعال می تواند در کهکشان راه شیری وجود داشته باشد. برمبنای این تحقیق چشم انداز بقای درازمدت ما کوتاه تر از آنی است که گمان می کردیم.

24 مرداد 1399

اتحادیه جهانی علمای مسلمان: کرونا تاثیر منفی بر روزه داران ندارد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه ای در تارنمای رسمی خود گفت که کرونا تاثیر منفی بر روزه داران ماه رمضان ندارد.

12 تیر 1399

نمایشنامه نویسی که ترجیح داد معطل نماند

مهرداد کورش نیا، هنرمند تئاتر که در زمینه فیلمنامه نویسی هم صاحب تجربه است، بعد از اینکه برای چاپ نمایشنامه هایش انتظارهای طولانی کشید، تصمیم گرفت به جای منتظر ماندن، خود دست به کار گردد و نمایشنامه هایش را بر روی سایت شخصی خودش منتشر کند.

24 اردیبهشت 1399

ترجمه رمان برنده بوکر عربی با موضوع زندگی ابن عربی چاپ شد

به گزارش خبرنگاران، رمان گاه ناچیزی مرگ نوشته محمدحسن علوان به تازگی با ترجمه امیرحسین الهیاری توسط نشر مولی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این رمان که در سال 2017 برنده جایزه بوکر عربی شده، درباره زندگی محیی الدین ابن عربی عارف مسلمان و پدر عرفان نظری...

21 اردیبهشت 1399

آموزش بهداشت فردی به بچه ها با کتاب

شیوع ویروس کرونا در ایران و اضطراب و نگرانی مردم برای مبتلا شدن به این بیماری واگیردار بهانه ای شد تا در این گزارش به معرفی آثار منتشرشده برای بچه ها و نوجوانان در زمینه آموزش بهداشت فردی، پیشگیری از بیماری و راه درمان آن بپردازیم.

21 فروردین 1399