برای تماشا خرس قطبی کجا برویم؟ (قسمت دوم)

به گزارش وبلاگ نصیراباد، هر روز بر تعداد گردشگرانی که برای تماشا خرس های قشنگ سفیدپوش راهی سرزمین های قطبی می شوند، افزوده می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا برترین مقصدهای گردشگری را برای تماشای خرس قطبی مرور کنیم.

برای تماشا خرس قطبی کجا برویم؟ (قسمت دوم)

در مناطقی که امکان دیدن خرس قطبی وجود دارد، صنعت گردشگری شکل گرفته و تورهایی در نظر گرفته شده است تا علاقه مندان به حیات وحش را به دیدنی خرس قطبی ببرد. در ادامه این مقاله از وبلاگ نصیراباد در جریان تورها و میانگین هزینه ها قرار می گیرید.

در امریکا: کاکتوویک، آلاسکا (Kaktovik, Alaska)

درحالی که به نظر می رسد جمعیت خرس های قطبی در دریای برینگ (Bering) در حال کاهش است، خرس های قطبی در تابستان در ساحل قطبی آلاسکا آنقدر زیاد هستند که صنعت گردشگری در این ناحیه شکل گرفته است، یعنی در دو دهکده اسکیموی اینوپیاک (Inupiat Eskimo)، بارو (Barrow) و کاکتوویک (Kaktovik).

کاکتوویک در جزیره بارتر آیلند (Barter Island) فقط کمی دورتر از ساحل واقع شده است و برترین مکان برای دیدن خرس قطبی است.

با پرسه زدن روی شن های جزیره که حاشیه شهر را پوشانده، احتمالا چند خرس قطبی را خواهید دید. گردشگران با یک هواپیمای کوچک از فربنکس (Fairbanks) به این محل می آیند. سپس با قایق های کوچکی که ظرفیت 6 نفر را دارند، برای سه تا چهار ساعت به گردش می فرایند تا خرس قطبی ببینند.

برترین زمان سفر

تورهای قایقی از نیمه اگوست (اواخر مرداد) تا آخر سپتامبر (اول مهر) و اول اکتبر (نیمه مهر) کار می نمایند.

اپراتورها کدامند؟

اپراتور نورثرن آلاسکا تور کامپانی (Northern Alaska Tour Company) به آدرس northernalaska.com ترتیب سفر یک روزه از فربنکس (Fairbanks) را می دهد. چند اپراتور کوچک تر هم هستند که تورهای چند روزه برای عکاسی و اقامت در کلبه در کاکتوویک ارائه می نمایند، مانند تور اکوک آرکتیک ادونچرز (akookarcticadventures.com).

هزینه

سفر یک روزه با نورثرن آلاسکا تور کامپانی ارزان ترین تور است. ممکن است بتوانید پروازتان را با قیمت مناسب تری از سایت راون آلاسکا (Ravn Alaska) رزرو کنید و روز بازدید را با تور کاکتوویک تورز (Kaktoviktours.com) با هزینه حدود 23 میلیون ریال هماهنگ کنید.

در نروژ: اسپیتس برگن، سوالبارد (Spitsbergen, Svalbard)

مجمع الجزایر سوالبارد که بین نروژ و قطب شمال قرار گرفته، گذشته از یخچال های طبیعی خیر ه نماینده و آبدره های شگفت انگیز، هزاران خرس قطبی را هم در خود جای داده است.

در فصل زمستان، تور یک روزه اسنوموبیل یا برف رو، از بزرگ ترین آبادی اسپیتس برگن یعنی لانگیربین (Longyearbyen) حرکت می نماید تا به قلمرو خرس قطبی در شرق جزیره برود؛ جایی که گاهی می گردد خرس ها را از فاصله دور دیدن کرد.

اگر این تور را انتخاب کنید، یک روز سرد و طولانی در فضای باز پیش رو دارید، اما در مقایسه با سفر دریایی تابستانی که جهت آن بین غرب و شمال ساحل اسپیتس برگن است، هزینه کمتری می پردازید. تور سفر دریایی گران تر است، اما شانس بیشتری برای دیدن خرس قطبی دارید.

برترین زمان سفر

تورهای اسنوموبیل از فوریه (12 بهمن تا 9 اسفند) تا مه (11 اردیبهشت تا 10 خرداد) برقرار هستند و سفر دریایی از ژوئن (11 خرداد تا 9 تیر) تا آگوست (11 مرداد تا 9 شهریور).

اپراتورها کدامند؟

بتر مومنتز (bettermoments.no) تور یک روزه اسنوموبیل ارائه می نماید. تورهای دریایی اینت رپید (Interpidtravel.com)، جی ادونچرز (gadventures.com) و اکسپلور! (explore.co.uk) هزینه ارزان دارند. نچرال ورلد سافاریز (naturalworldsafaris.com) سفر دریایی و تور اسنوموبیل چند روزه ارائه می نماید.

هزینه

حدود 13 میلیون ریال برای سفر یک روزه با اسنوموبیل، و بیشتر از 110 میلیون ریال برای 7 شب سفر تفریحی.

در گرینلند: کمی دور از ساحل

معنی نانوراتلیک (Nanortalik) در جنوب گرینلند، خانه خرس های قطبی است؛ اما در واقع، خرس های قطبی گرینلند در ناحیه شمالی یخ زده این سرزمین زندگی و تولیدمثل می نمایند.

خرس ها را به ندرت می گردد در خشکی دید، اما با سفر دریایی در امتداد ساحل بیشترین شانس دیدنی آنها را دارید؛ برخی از تورها در نوک (Nuuk)، مرکز گرینلند کار می نمایند. تورهایی هم هست که از ساحل شرقی یا جنوب غربی گرینلند، در جهت کانادا یا ایسلند به سوالبارد در نروژ می فرایند.

برترین زمان سفر

تور سفرهای دریایی معمولا بین جولای (10 تیر تا 10 مرداد) تا سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر) ارائه می شوند.

اپراتورها کدامند؟

اپراتورهای سفر دریایی شامل آرورا اکسپدیشنز (auroraexpeditions.com.au)، اکسپدیشن تریپس (expeditiontrips.com) ، دیسکاور د ورلد (discover-the-world.co.uk) و کوارک اکسپدیشنز (quarkexpeditions.com) هستند. این اپراتورها برنامه سفر چند روزه و متنوعی پیشنهاد می نمایند که از ساحل گرینلند شروع می گردد.

هزینه

سفر تفریحی 10 تا 14 روزه از حدود 222 میلیون ریال به بالا خواهد بود.

در روسیه: جزیره ورانگل (Wrangel Island)

جزیره ورانگل کمترین بازدید و بیشترین ذخایر طبیعی حفاظت شده را دارد. این جزیره در 140 کیلومتری ساحل شمال شرقی سیبری واقع شده است.

این منطقه مجذوب کننده قطبی با حیات وحش دیدنی اش، به عنوان بخش زایمان خرس قطبی در جهان شناخته شده است! زیرا صدها خرس مادر در فصل زمستان به این منطقه می آیند تا توله های خود را بزرگ نمایند.

گردشگران شجاع می توانند تور کشتی تفریحی را انتخاب نمایند که از بندر روسی آنادیر (Anadyr) حرکت خود را شروع می نماید. با این تور فرصت دیدنی خرس قطبی، و نیز گراز دریایی، نهنگ خاکستری، گوزن شمالی و دیگر حیوانات قطبی را از خشکی و در دریا خواهید داشت.

برترین زمان سفر

تور با کشتی از ابتدای اوت (نیمه مرداد) تا نیمه سپتامبر (آخر شهریور) برقرار است.

اپراتورها کدامند؟

فیفتی سیکست پارارلل (56thparallel.com)، هریتیج اکسپدیشنز (heritage-expeditins.com)، استپس تراول (steppestravel.co.uk) و ورلد اکسپدیشنز (worldexpeditions.com) ارائه دهنده تورهای دریایی به جزیره ورانگل هستند.

هزینه

فیفتی سیکست پارارلل (56thparallel.com) در حال حاضر ارزان ترین تور تفریحی جزیره ورانگل را ارائه می نماید. قیمت تورها از 360 میلیون ریال برای 14 شب شروع می گردد.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "برای تماشا خرس قطبی کجا برویم؟ (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تماشا خرس قطبی کجا برویم؟ (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید