راه چاره هایی برای پیشگیری از احساس خستگی مزمن

به گزارش وبلاگ نصیراباد، خستگی مزمن احساسی است که نه تنها باعث اذیت شدن فرد می گردد بلکه دیگران را هم از برقرار کردن ارتباط با وی بازمی دارد.

راه چاره هایی برای پیشگیری از احساس خستگی مزمن

آیا همواره احساس خستگی می کنید و به فکر درمان خستگی مزمن خود هستید؟ در این مطلب دلایل غیرعادی که می تواند علت نهفته خستگی روزانه شما باشد را آنالیز می کنیم؛ از محدود کردن کافئین تا ورزش بیشتر.

به گفته کالج سلطنتی روانپزشکان، در هر زمان، یک نفر از هر پنج بریتانیایی (اغلب زنان) به طور غیرعادی احساس خستگی می نماید و از هر 10 نفر یک نفر خستگی طولانی مدت دارد. پس چه چیزی انرژی شما را تخلیه می نماید؟

خوردن ناهار اشتباه

یک ناهار ناخوشایند می تواند بر تمرکز شما تأثیر بگذارد و شما را برای بقیه روز بی حال کند.

دکتر جف فاستر، مدیر پزشکی h3health.co.uk و نویسنده کتاب Man Alive، شرح می دهد: بسیاری از مردم برای انرژی گرفتن به شکر و مصرف خوراکی های شیرین متکی هستند.

بیشتر آن ها یا صبحانه را حذف می نمایند یا یک کاسه نان تست و مربای غلات یا نان تست سفید می خورند، سپس یک ساندویچ و چیپس می خورند.

دکتر فاستر می گوید: این خوراکی ها باعث جهش اولیه می گردد، اما پس از آن یک افت بزرگ ایجاد می نماید. جای تعجبی نیست که آن ها احساس گرسنگی می نمایند و بعد از ظهر با یک وعده غذایی بزرگ که هضم و متابولیسم آن سخت است، احساس سیری می نمایند.

-راهکار افزایش انرژی: کالری های روزانه خود را دوباره توزیع کنید. برای صبحانه فرنی یا تخم مرغ میل کنید، سپس ناهاری را انتخاب کنید که ترکیبی از پروتئین، چربی های خوب و فیبر باشد، مانند مرغ با برنج قهوه ای، سالمون و آووکادو سالاد یا سوپ خانگی.

تماشای زیاد تلویزیون

سبک زندگی بی تحرک معمولاً با زمان زیادی از تماشای صفحه نمایش همراه است.

دکتر فاستر می گوید: در دسترس بودن برنامه های تلویزیونی 24/7 باعث شده است که ساعت ها بنشینید. من افراد زیادی را می بینم که از خستگی شکایت می نمایند و می گویند خیلی خسته هستند یا زمانی برای ورزش ندارند. با این حال، هرچه فعالیت بدنی شما بیشتر باشد، احساس انرژی بیشتری می کنید.

-راهکار افزایش انرژی: با بیرون رفتن برای پیاده روی روزانه در نور طبیعی آغاز کنید تا به شما یاری کند در روز بیشتر بیدار شوید و شب بهتر بخوابید.

دکتر فاستر می گوید: سعی کنید به طور منظم ورزش کنید؛ یعنی هر چیزی که شما را از نفس انداخته و ضربان قلب شما را افزایش می دهد. این به معنای باشگاه نیست، چیزی را پیدا کنید که از آن لذت می برید و آن را به طور منظم انجام دهید.

کافئین بیش از حد

دکتر سارا بروئر، مدیر پزشکی Healthspan (healthspan.co.uk) می گوید: کافئین در دوز های کوچک، انرژی زا است، اما اندازه زیاد آن واکنش استرس را القا می نماید و می تواند احساس تخلیه انرژی را در شما ایجاد نماید.

-راهکار افزایش انرژی: به گفته دکتر بروئر، فقط دو یا سه نوشیدنی کافئین دار در روز مصرف کنید.

چای بهتر از قهوه است، زیرا حاوی اسید آمینه ای به نام L-theanine است که اثر آرامش بخشی دارد و به خنثی کردن اثرات کافئین یاری می نماید.

فضای کاری شما

بیانکا ریمر، مربی رهبری زنان (biancariemer. com) شرح می دهد: داشتن چیز های زیاد در اطراف می تواند انرژی شما را کاهش دهد.

در برترین حالت آزاردهنده و در بدترین حالت حواس پرتی است و شما را از تمرکز کامل باز می دارد.

-راهکار افزایش انرژی: زمانی را در دفتر خاطرات خود برنامه ریزی کنید تا نتیجه روشنی داشته باشید. سعی کنید تا جایی که ممکن است میز خود را خلوت و خالی از شلوغی کنید. رحم نکنید. وسایل را در کشو ها بگذارید و از شر هر چیزی که استفاده نمی کنید خلاص شوید

منبع: روزیاتو

وبلاگ نصیراباد وب گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راه چاره هایی برای پیشگیری از احساس خستگی مزمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره هایی برای پیشگیری از احساس خستگی مزمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید