مسابقات آزاد قهرمانی دنیا تکواندو زنان، شیدایی فینالیست شد؛ میرحسینی به برنز رسید، سلطانی نماینده ایران در روز پایانی

به گزارش وبلاگ نصیراباد، با سرانجام رقابت های روز دوم از مسابقات آزاد قهرمانی دنیا تکواندو زنان 2021، زهرا شیدایی پیروز شد به فینال این رویداد راه پیدا کند و ملیکا میرحسینی نیز به مدال برنز رسید.

مسابقات آزاد قهرمانی دنیا تکواندو زنان، شیدایی فینالیست شد؛ میرحسینی به برنز رسید، سلطانی نماینده ایران در روز پایانی

به گزارش وبلاگ نصیراباد و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، اولین دوره مسابقات آزاد قهرمانی دنیا تکواندو زنان 2021 (G4) با حضور 170 تکواندوکار از 31 کشور از روز گذشته (پنجشنبه - چهارم آذرماه) در سالن گرین هال ریاض شروع و به مدت سه روز ادامه دارد.

امروز (آدینه - پنجم آذرماه) و در روز دوم این رقابت ها، مبارزات اوزان 49-، 57- و 73- انجام شد که ناهید کیانی، زهرا شیدایی و ملیکا میرحسینی نمایندگان ایران بودند.

با خاتمه رقابت های این روز، شیدایی پیروز شد با شایستگی به فینال این دوره از مسابقات راه پیدا کند و میرحسینی به مدال برنز رسید.

شیدایی برای راهیابی به فینال ابتدا به مصاف النا میرونیوک از روسیه قهرمان و نایب قهرمان اروپا رفت و 12 بر 9 به فزونی رسید؛ سپس رو در روی نیکیتا گلاسنویچ از کرواسی دارنده مدال برنز دنیای نهاده شد و در راند طلایی پیروز شد.

نماینده وزن چهارمی تکواندو کشورمان در گام سوم با النا کریویچنکو از روسیه مبارزه نموده و نتیجه را 12 بر 3 به نفع خود به خاتمه رساند. زهرا در مرحله نیمه نهایی به مصاف آلیاه پاول از انگلیس دارنده مدال برنز قهرمانی دنیا، طلا قهرمانی نوجوانان دنیا و ... رفت و با شایستگی و نتیجه 17 بر 9 پیروز شد تا به فینال این دوره از رقابت ها راه پیدا کند.

رقابت های فینال فردا (شنبه - ششم آذرماه) از ساعت 17:30 تا 20:30 انجام خواهد شد که شیدایی در این مرحله باید با مارگاریتا بلیزنیاکوا از روسیه قهرمان اروپا، نایب قهرمان نوجوانان دنیا و ... مبارزه کند.

ملیکا میرحسینی در وزن 73- کیلوگرم نیز پیروز شد بر سکوی سوم دنیا بایستد؛ ملیکا در گام اول راما ابوالروب از اردن را با نتیجه 13 بر 8 شکست داد؛ وی در دومین مبارزه کانسل دنیز از قزاقستان نایب قهرمان آسیا، نایب قهرمان بازی های آسیایی، نایب قهرمان بازی های یونیورسیاد و ... را با نتیجه 13 بر 9 از پیش رو برداشت.

ملیکا در مرحله نیمه نهایی با پولینا خان از روسیه دارنده برنز قهرمانی اروپا، نقره قهرمانی نوجوانان دنیا و ... مبارزه کرد که این ملاقات با نتیجه 10 بر 10 به راند طلایی کشیده شد و در نهایت هم نماینده روسیه به فزونی رسید.

اما ناهید کیانی دیگر نماینده ایران در روز دوم بود که در مبارزه اول توانست نماینده ایتالیا که برنز قهرمانی اروپا را در کارنامه داشت با نتیجه 12 بر 5 شکست دهد اما در ملاقات دوم برابر نادا لاراج از مراکش قهرمان و نایب قهرمان آفریقا، قهرمان بازی های آفریقایی و ... 18 بر 8 نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

مسابقات روز سوم و خاتمهی، فردا (شنبه - ششم آذرماه) در اوزان 53- و 67- کیلوگرم برگزار خواهد شد که غزل سلطانی نماینده ایران در این روز است.

راهنمایی این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان مربی است.

مسابقات آزاد قهرمانی دنیا تکواندو زنان 2021، 4G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.40 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مسابقات آزاد قهرمانی دنیا تکواندو زنان، شیدایی فینالیست شد؛ میرحسینی به برنز رسید، سلطانی نماینده ایران در روز پایانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات آزاد قهرمانی دنیا تکواندو زنان، شیدایی فینالیست شد؛ میرحسینی به برنز رسید، سلطانی نماینده ایران در روز پایانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید