اندازه قند و شکر مورد احتیاج بدن در یک روز چقدر است؟

به گزارش وبلاگ نصیراباد، خبرنگاران : حد مجاز مصرف روزانه قند و شکر را در این مطلب به شما می گوییم.

اندازه قند و شکر مورد احتیاج بدن در یک روز چقدر است؟

قند و شکر از منابع عمده شیرینی جات است. مصرف قند و شکر در بین افراد رایج است. همه ما باید مصرف قند و شکر را در زندگی روزانه محدود کنیم. چراکه استفاده زیاد از قند و شکر خطر جدی دیابت را به همراه دارد. در ادامه به شما می گوییم که چقدر در طول روز می توانید قند و شکر مصرف کنید.

به گزارش وبلاگ نصیراباد، یک متخصص تغذیه در رابطه با حد مجاز مصرف روزانه قند و شکر گفت: این مقدار بستگی به انرژی مصرفی روزانه دارد؛ مثلا اگر فردی به 2000 کیلوکالری انرژی در روز احتیاج داشته باشد، در حدود 100 کیلو کالری باید از قند و شکر تامین شده و مصرف کند.

فرزاد شید فر، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره مصرف شکر و عوارض آن بر سلامت بدن، گفت: شکر یکی از مهم ترین عوامل ایجاد نماینده بسیاری از بیماری های مزمن غیر واگیر است که در سر لوحه آن ها چاقی، دیابت و بیماری های قلبی و عروقی است.

وی ادامه داد: امروزه تعیین شده مصرف شکر یا غذایی که حاوی قند زیاد است، ارتباط مستقیمی با این بیماری ها دارد؛ یعنی اگر فرایند چهل سال قبل به این طرف در بچه ها و بزرگسالان را دنبال کنیم، می بینیم در جوامع مختلف و در سنین مختلف درصد چاقی افزایش پیدا نموده است.

بروز چاقی با مصرف زیاد قند و شکر

این متخصص تغذیه اضافه کرد: به موازات آن مقدار مصرف شکر نیز افزایش یافته؛ یعنی ارتباط مستقیمی بین مصرف شکر و غذا های شیرین شده و بروز چاقی و عوارض حاصل از آن مانند دیابت و بیمار قلبی وجود دارد.

شید فر بیان داشت: تعیین شده مقدار چاقی در بچه ها و نوجوانانی که نوشابه های شیرین نماینده و غذا های حاوی قند مصرف می نمایند بیشتر است؛ به همین دلیل امروزه توصیه می گردد شکر را به مقدار بسیار کم در برنامه غذایی استفاده کنیم؛ به طوری که باید مصرف شکرو قند کمتر از 5 درصد انرژی مصرفی روزانه باشد.

قند و شکر خطر پوسیدگی دندان را به همراه دارد

وی متذکر شد: اگر بیشتر مصرف گردد بیماری های مختلفی همانند پوسیدگی دندان ایجاد می نماید؛ بعلاوه در بروز انواع سرطان ها نیز نقش دارد. مصرف قند و شکر به صورت معمول و بعلاوه غذا های اضافه کردنی شده مانند نوشابه های شیرین، انواع کیک ها، سوهان و انواع تنقلات شکردار می تواند با چاقی مرتبط بوده و مصرف آن در تمام سنین باید محدود گردد.

این متخصص تغذیه درباره اینکه روزانه چقدر می توانیم قند و شکر مصرف کنیم؟، یادآور شد: این مقدار بستگی به انرژی مصرفی روزانه دارد؛ مثلا اگر فردی به 2000 کیلوکالری انرژی در روز احتیاج داشته باشد، در حدود 100 کیلو کالری باید از قند و شکر تامین شده و مصرف کند.

شید فر توضیح داد: یعنی در کل مقدار غذای مصرفی روزانه، باید کمتر از 25 گرم قند و شکر مصرف کند.

منبع: رکنا

به "اندازه قند و شکر مورد احتیاج بدن در یک روز چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه قند و شکر مورد احتیاج بدن در یک روز چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید