گاو وحشی ایتالیایی به میدان آمد ، جایگزین هوراکان با نام تمراریو معرفی شد ، عکس
به گزارش وبلاگ نصیراباد، لامبورگینی هوراکان و موتور V-10 تنفس طبیعی دوست داشتنی آن پس از 10 سال، دیگر وجود ندارد. اما اگر طرفدار دو آتیشه لامبورگینی هستید، نگران نباشید؛ یک خودروی فوق العاده نو از سنت آگاتا به نمایشگاه پبل بیچ آمده که لقب جایگزین هوراکان را یدک می کشد.

امیرمسعود عابدین- لامبورگینی، جایگزین هوراکان را با یک سیستم پلاگین هیبریدی 4 لیتری V-8 با دو توربوشارژر همراه با سه موتور الکتریکی عرضه کرده است. مجموع قدرت تولیدی این سوپر اسپرت 920 اسب بخار است و تنها 2.7 ثانیه طول می کشد تا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو به 340 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. لامبورگینی موتور V-8 تازه خود را از ابتدا ساخته است. این موتور می تواند تا 10 هزار دور در دقیقه بچرخد.
سه موتور الکتریکی به پیشرانه V-8 می پیوندند. لامبورگینی یک موتور برقی را بین موتور بنزینی و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه در عقب نصب کرده است. این موتور الکتریکی به تنهایی تا 150 اسب بخار قدرت و 299 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. دو موتور برقی دیگر که در محور جلو قرار دارند، چرخ های جلو را به حرکت در می آورند و هر کدام 82 اسب بخار قدرت دارند. این لامبوی تازه تمام چرخ محرک است.
بسته باتری این خودرو دارای ظرفیت 3.8 کیلووات ساعت است. باتری های تمراریو را می توان به دو روش شارژ کرد؛ روش اول اتصال آن به یک درگاه شارژ AC با حداکثر 7 کیلووات برق است که باتری را در 30 دقیقه شارژ می کند. روش دوم نیز از طریق ترمز احیاکننده یا مستقیماً از پیشرانه V-8 است که در کمتر از 6 دقیقه می توان باتری ها را شارژ کرد.
از نظر بصری، تمراریو ترکیبی از رووئلتو و هوراکان است. چراغ های جلو بخش کوچکی از هر گوشه کاپوت را اشغال می کنند و باریک تر از هوراکان هستند. چراغ های LED شش ضلعی درست زیر آن ها در هر طرف سپر جلو قرار دارند. تمراریو دارای رینگ های 20 و 21 اینچی فورج کاری شده یا فیبر کربنی است.
در زیر پوسته این سوپر اسپرت یک شاسی سبک تازه قرار گرفته است. به جای ساختار ترکیبی آلومینیوم و فیبر کربن هوراکان، شاسی تمراریو کاملاً آلومینیومی است که به کاهش وزن کمک می کند.
در داخل، تمراریو دارای کابینی پر از عناصر شش ضلعی است. فضای سر نسبت به هوراکان 1.3 اینچ و فضای پا تا 1.8 اینچ بهبود می یابد. یک صفحه نمایش لمسی عمودی 8.4 اینچی در مرکز داشبورد قرار گرفته است، در حالی که راننده به یک نمایشگر کیلومتر شمار 12.3 اینچی دسترسی دارد و سرنشین شاگرد نیز یک صفحه نمایش لمسی کوچک تر 9.1 اینچی در اختیار دارد.
چیزی که هنوز نمی دانیم این است که لامبورگینی تمراریو چقدر قیمت دارد. هوراکان ایوو با قیمتی در حدود 300 هزار دلار در ایالات متحده عرضه شد، بنابراین قیمت تمراریو احتمالاً حدود 400 هزار دلار یا حتی 500 هزار دلار باشد.
منبع: motor1
227322
منبع: خبرآنلاین