یاتاقان ایران ساخت فراوری شد

به گزارش وبلاگ نصیراباد به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمد تبدلات رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان از فراوری و برطرف احتیاج انواع یاتاقان های سبک و سنگین لغزشی با پوشش بابیت گفت و ادامه داد: در هر وسیله ای که قابلیت حرکت و چرخش دارد، یاتاقان نقش آفرینی می نماید. قطعه ای که ساخت آن، متناسب با نوع احتیاج، از فناوری خاص خود برخوردار است.

یاتاقان ایران ساخت فراوری شد

وی با بیان اینکه هرکجا که سامانه ای دوار فعالیت می نماید، بابیت نیز به عنوان آلیاژی فداشونده، حضوری فعال دارد، گفت: روش های رایجی برای ریخته گری یاتاقان وجود دارد؛ اما این شرکت دانش بنیان از روش و ساختار بابیت با پایه قلع بهره جسته است.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان اضافه نمود: یاتاقان های بابیتی به عنوان تکیه گاه اصلی شفت و اجزای متصل به آن از جمله اجزای مهم در پمپ ها، کمپرسورها، ژنراتورها و توربین ها به کار می رود؛ این آلیاژ در صنایع مکانیک و داخل هر نوع تجهیزات دوار کاربرد دارد و به صورت ساده زیر دو سر هر شفت و محوری برای چرخ و فراوری انرژی استفاده می گردد.

به گفته تبدلات،این یاتاقان در نیروگاه های متعددی کاربرد دارد و قادر است سالانه میلیون ها دلار از خروج ارز از اقتصاد کشور پیشگیری کند.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان ادامه داد: قیمت تمام شده محصول ایران ساخت، 20 درصد قیمت اروپایی است و با فعالیت این شرکت دانش بنیان، عملاً واردات این قطعه به طور کلی قطع شده است و با تکیه بر توان فراوری داخلی تأمین می گردد.

وی اضافه نمود: بعلاوه برترین عامل یاری کننده برای رونق فراوری، صادرات و توسعه فناوری محصولات ایران ساخت را بحث بازسازی ناوگان ماشین آلات ایران مطرح نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "یاتاقان ایران ساخت فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاتاقان ایران ساخت فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید