7 جاذبه دیدنی ازمیر ترکیه که نباید آنها را از دست داد

به گزارش وبلاگ نصیراباد، ازمیر سومین شهر عظیم کشور ترکیه است. شهری زیبا و خارق العاده که معماری آن شما را هیجان زده خواهد نمود. ازمیر گردی از جمله کار هایی است که گردشگران آن را از دست نخواهند داد. اگر برای اولین بار می خواهید به این شهر زیبا بروید، توصیه می کنم مکان های دیدنی در ازمیر را از دست ندهید.

7 جاذبه دیدنی ازمیر ترکیه که نباید آنها را از دست داد

در تور ازمیر وبلاگ نصیراباد شما می توانید از این جاذبه های دیدنی بازدید کنید.

همچنین می توانید برای مشاهده قیمت پروازهای ازمیر روی تصویر زیر کلیک کنید:

چرا باید از ازمیر دیدن کنیم؟

ازمیر سومین شهر عظیم ترکیه و یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های بشر در منطقه دریای مدیترانه است. ازمیر با بیش از 8000 سال تاریخ باستانی، نه تنها دارای بسیاری از مکان های دیدنی است بلکه دارای آب و هوای ساحلی زیبا، مکان های باستانی و گردشگری منحصر به فرد و غذا های محلی جذاب است.

این شهر بندری بین المللی، تاریخ باستانی و چند لایه خود را از فرهنگ های حاکم متفاوتی مانند قبایل محلی آناتولی، رومی ها، پارسی ها، یونانی ها، ترک ها و عثمانی ها، یهودیان سفاردی، ارمنی ها و لوانتین ها (اروپایی های ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی تبار) گرفت است.

1) مکان های دیدنی در ازمیر - آگورا (Agora)

یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی در ازمیر، آگورا است. آگورا در قلب شهر ازمیر واقع شده است. در روزگارانی که جاده ابریشم بسیار مهم بود و یونان و رم قدرت های عظیمی به حساب می آمدند، آگورا نیز بازار عظیمی بود. جایی که تاجران و سیاسیونی که از جاده ابریشم می گذشتند را دور هم جمع می کرد.

سنگ های قدیمی و چشمه آب شیرینی که هنوز هم می توانید از آن بنوشید. کسی چه می داند شاید اگر خوب گوش کنید هنوز هم هیاهوی بازاریان و مردمان آزادی که برای تجارت و خرید به آنجا آمده بودند را لا به لای ستون ها بشنوید.

2) افسوس (Ephesus)

افسوس شهری باستانی که میراث رومیان است. شهری محبوب در جاده ابریشم که اکنون سالانه بیش از 2 میلیون بازدید نماینده دارد. این شهر یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی در شهر ازمیر ترکیه به حساب می آید.

در دوران باستان مردم از سراسر دنیا برای تهیه ادویه و میوه های عجیب و غریب، خرید از پارچه سازان با استعداد ترک و یا فقط چشیدن طعم زندگی در شهر چند فرهنگی به این بندرگاه سر می زدند.

در شهر افسوس می توانید کتابخانه بازسازی شده سلسوس که با استفاده از تکنیک های باستانی 12000 طومار را حفظ نموده اند، را نیز ببینید. این شهر هنوز هم بوی ادویه های تند و میوه های عجیب را همانند کپسول زمان در خود نگهداشته فقط باید کمی عمیق نفس بکشید.

3)آکروپلیس پرگامون (Pergamon Acropolis)

شهر قدیمی آکروپلیس پرگامون در 171 کیلومتری شمال شهر ازمیر قرار گرفته است. شهری که تپه های عظیم آن را احاطه نموده اند. این شهر بر روی تپه ای مشرف به شهر مدرن برگاما قرار گرفته است. شهری که در قرن 2 قبل از میلاد مسیح بسیار قدرتمند بود.

شهری که زمانی میزبان دومین کتابخانه عظیم دنیا (پس از کتابخانه اسکندریه) بوده و پر از مکان های تفریحی مانند ایوان سرپوشیده، سِن تئاتر، استادیوم، مقبره ها، دیوارهای شهری و محراب کیبلی (یکی از شخصیت های یونان باستان) برای مسافران بوده است.

شهر آکروپلیس پرگامون که بیشتر با نام پرگامون شناخته می گردد، روزگاری پایتخت سلسه قدرتمند آتالید در قرن سوم میلادی بوده است.

4)مکان های دیدنی در ازمیر - میدان کوناک و برج ساعت

برج ساعت نماد رسمی ازمیر است. این برج که در میدان کوناک قرار گرفته به مناسبت 25امین سالگرد پادشاهی امپراطور عبدالحمید دوم و در سال 1901 ساخته شده است.

یکی از مکان های دیدنی در ازمیر که باید حتما از آن دیدن کنید، برج ساعت است. این برج در واقع هدیه ای گرانبها از طرف پادشاه آلمان ویلهولم دوم به پادشاه عثمانی بوده است. میدان کوناک که برج ساعت را در دل خود جای داده، ورودی بازار قدیمی بوده و محل استراحت مسافران خسته است.

5)هیراپولیس - پاموکاله

سنگ های تراورتن سفید پلکانی که میزبان چشمه های آب گرم هستند شهر پاموکاله را درست نموده اند. این مجموعه که جزو مکان های دیدنی در ازمیر هستند، در بالای لیست محبوب ترین ها قرار گرفته اند. هیراپولیس - پاموکاله که به آن پاموکاله هم می گویند شهری باقیمانده از فرهنگ یونان و رم است.

چشمه های آب گرم این شهر سال ها است میزبان تن خسته گردشگرانی است که می خواهند املاح درمانی را امتحان نمایند. اگر می خواهید پاهای خسته خود از پیاده روی های طولانی را آرامش دهید و کمی به ذهن خود استراحت دهید، در رنگ سفید و آرامش بخش و گرمای آب غرق شوید. نفس عمیقی بکشید و بوی املاح هزاران ساله ای که از دل زمین بیرون می آیند را استشمام کنید.

6)شهر چشمه Çeşme

شهر چشمه یکی از جوان پسند ترین شهر هایی است که در 91 کیلومتری ازمیر قرار گرفته است. شهر ساحلی چشمه سرشار از هیاهو و شلوغی مردم جوان و شادی است که در رستوران ها و مغازه های زیبای نزدیک ساحل به گردش می پردازند. می توانید ساعت ها با دوستان خود قدم بزنید، تنی به آب زده و خود را مهمان یک نوشیدنی خنک کنید.

می توانید به خود شهر رفته و در کوچه های باریک قدمی زده و خانه هایی که بافت قرن 14 خود را حفظ نموده اند را مشاهده کنید. معماری که شما را یاد خیابان های تنگ و کوچه های باریک اروپا می اندازد.

7)مکان های دیدنی در ازمیر - بازار کمارالتی

دوست دارید کمی از مدرنیته دور شوید؟ می دانم که بازار گردی یکی از لذت های سفر به ترکیه و به خصوص شهر ازمیر است. اما بازار سنتی کمارالتی با بافت سنتی و مغازه های کوچک خود پذیرای شما خواهد بود.

وقتی وارد این بازار می شوید مغازه هایی را می بینید که ردیف به ردیف در کنار هم قرار گرفته اند. وسایل کوچک و عظیم تزئینی، سوغاتی و خوراکی های خوشمزه ای که هر کدام تنها چند لیر قیمت دارند شما را سرحال خواهند کرد.

بدون این که لازم باشد چیزی بخرید با مغازه داران پیر و جوان زیر گذر بازار گپ بزنید. زیتون های مرغوب را جستجو کنید و مزه شور آن را حتما بچشید. تازه می توانید آنبات مخصوص چوبی که در همانجا درست شده را بچشید.

آبنبات فروش با مهارت زیادی طعم های ترش و شیرین را روی چوبی کنار هم قرار می دهد.

حرف آخر

هرچقدر هم که بخواهیم در خصوص مکان های دیدنی در ازمیر حرف بزنیم باز هم کم است. این شهر باستانی که سنت و مدرنیته را با هم ترکیب نموده است یکی از بهترین مقصد برای گردشگری است.

اگر صد ها روز هم وقت داشته باشید نمی توانید تمام شهر را کشف کنید. می توانید جاهای دیدنی دیگری را نیز کشف و کنید و به این لیست اضافه کنید. امیدوارم سفر خوبی داشته باشید و این مطلب راهنمای خوبی برای شما بوده باشد.

ازمیرترکیه

منبع: الی گشت

به "7 جاذبه دیدنی ازمیر ترکیه که نباید آنها را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 جاذبه دیدنی ازمیر ترکیه که نباید آنها را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید