8 هارد اکسترنال برتر که می توانید اردیبهشت سال جاری از خبرنگاران خریداری کنید

به گزارش وبلاگ نصیراباد، هارد اکسترنال یکی از کارآمدترین ابزار ذخیره سازی به شمار میرود که می توانید به راحتی اطلاعات خود را درون آن قرار داده و در هر زمان و مکانی با وجود یک سیستم یا لپ تاپ به آن ها دسترسی داشته باشید. اگر می خواهید یک هارد اکسترنال خوب و باکیفیت تهیه کنید، در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با 8 مدلی که تا به امروز پیروز شده اند بیشترین فروش و مقدار رضایت مندی را از سوی کاربران داشته باشند آشنا کنیم.

8 هارد اکسترنال برتر که می توانید اردیبهشت سال جاری از خبرنگاران خریداری کنید

فهرست محتوا

1. هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت 2 ترابایت

2. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت 2 ترابایت

3. هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics ظرفیت 1 ترابایت

4. هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD720 ظرفیت 2 ترابایت

5. هارد دیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت 4 ترابایت

6. هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G ظرفیت 2 ترابایت

7. هارد دیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفیت 4 ترابایت

8. هارد اکسترنال Silicon Power مدل Armor A80 ظرفیت 2 ترابایت

سخن پایانی

1. هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت 2 ترابایت

پرطرفدارترین و پرفروش ترین هاردی که در وبلاگ نصیراباد موجود است، HD710 Pro نام دارد. البته مدل 2 ترابایتی آن را در این مطلب مورد آنالیز قرار می دهیم که هیچ فرقی هم با مدل 1 ترابایتی آن ندارد. سوا از یک سری مشخصات فنی واضح نظیر حافظه 2 ترابایتی، در رابطه با این هارد باید بگوییم ظاهر بسیار خاص و جذابی دارد که ای دیتا در واقع هدف خاصی هم از این طراحی عجیب داشته است.

HD710 Pro در برابر ضربه مقاوم است و می تواند در برابر خطرات متعددی که در طول یک روز ممکن است برای یک وسیله قابل حمل به وجود بیاید مراقبت کند. وجود استاندارد نظامی ارتش آمریکا یعنی MIL-STD-810G 516.6 سبب می گردد این هارد در برابر ضربه و شوک و تغییرات دمایی هم مقاوم باشد. علاوه بر این ها این هارد به استاندارد IP68 هم مجهز شده تا عملا یک هارد ضد ضربه، ضد آب، ضد گرد و غبار و به طور کلی خراب نشدنی باشد. سرعت انتقال داده در این هارد به 5 گیگابیت بر ثانیه می رسد که با تقسیم آن بر عدد 8، چیزی حدود 625 مگابایت بر ثانیه به دست می آید که سرعت بسیار قابل قبولی محسوب می گردد. این هارد در مدل مشابه با ظرفیت های دیگر هم در دسترس واقع شده است.

2. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت 2 ترابایت

هارد دیسک My Passport محصولی از شرکت وسترن دیجیتال یا همان WD است که در مدل های مختلف با ظرفیت های گوناگون در دسترس واقع شده است. از آن جایی که این هارد فقط 2.5 اینچی است، به قدری کوچک هست که حتی می توانید آن را درون جیب خود گذاشته و به همراه داشته باشید.

این هارد فقط 120 گرم وزن دارد و این یعنی اصلا مسئله ای هنگام حمل و نقل آن نخواهید داشت. سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه ای هم که دارد باعث شده هنگام انتقال اطلاعات، اصلا احساس کندی نکنید. البته به این شرط که این هارد را به وسیله کابلی که به همراه آن واقع شده است، به پورت USB 3.0 سیستم خود متصل کنید. اگرچه در جدول مشخصات فنی این محصول فقط پشتیبانی از ویندوز 8.1 و 10 را می بینید اما سیستم های دیگر هم از آن پشتیبانی می نمایند و مسئله ای از این بابت وجود نخواهد داشت.

3. هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics ظرفیت 1 ترابایت

هارد دیسک Canvio Basics یکی از هاردهای اکسترنال خوب شرکت توشیبا است که از لحاظ کیفیت ساخت و عملکرد فنی، یک هارد فوق العاده محسوب می گردد. هارد دیسک Canvio Basics هم یکی از همان محصولات است که می توانید به وسیله کابلی که به همراه آن قرار گرفته است، آن را به پورت USB 3.0 سیستم خود متصل نموده و با سرعت بسیار بالایی به انتقال اطلاعات بپردازید.

مشابه مدل وسترن دیجیتال، این هارد هم 2.5 اینچی است و فقط 149 گرم وزن دارد که باعث می گردد هنگام جابجایی هیچ مسئله ای نداشته باشید و به راحتی هم بتوانید آن را در جیب کیف یا حتی لباس خود قرار داده و در هر زمان و مکانی از آن بهره ببرید. این هارد قادر است با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه یا همان چیزی در حدود 600 مگابایت بر ثانیه اطلاعات را انتقال دهد که البته این در صورتی است که آن را به پورت USB 3.0 متصل نموده باشید. اما در صورت اتصال آن به پورت USB 2.0، سرعتش به 480 مگابایت بر ثانیه می رسد که البته در هر صورت شاید به این دو میزان روی سیستم خود نرسید.

سری Canvio Basics در مدل های مختلف از جمله در مدلی با Type-C هم فراوری شده که متأسفانه برای خرید در دسترس قرار ندارد. بعلاوه ظرفیت های مختلفی از جمله 2/3/4 ترابایت هم از آن وجود دارند که فعلا فقط دو مدل از آن ها در فروشگاه موجود هستند.

4. هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD720 ظرفیت 2 ترابایت

باز هم ای دیتا و باز هم محصولی که در برابر هرگونه خطرات احتمالی می تواند از اطلاعات شما مراقبت کند. از جمله استانداردهای مقاومتی که در این محصول به کار گرفته شده می توان به استفاده از پلاستیک ضد ضربه سیلیکونی در ساخت بدنه، استاندارد IP68 با امکان جلوگیری از نفوذ آب تا عمق 2 متر به مدت 2 ساعت، مقاوم در برابر گرد و غبار شدید تحت هر شرایطی، مجهز به سیستم محافظتی سه لایه برای جلوگیری از آسیب تماشا حین سقوط و بهره مندی از حسگر G Shock برای جلوگیری از خرابی در صورت وارد شدن شوک یا نوسانات برقی اشاره نمود.

این هارد مثل هر هارد دیگری در این فهرست از رابط USB 3.0 پشتیبانی می نماید و قادر است اطلاعات را با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه از این طریق یا 480 مگابایت بر ثانیه به وسیله رابط USB 2.0 منتقل کند. این هارد دو ترابایتی است اما در ظرفیت دیگر با حجم 1 ترابایت هم در دسترس واقع شده است که می توانید با توجه به احتیاج خود یکی را انتخاب کنید.

5. هارد دیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت 4 ترابایت

هارد دیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop در دسته هاردهایی با ظرفیت بالا یک انتخاب فوق العاده ارزشمند به شمار میرود چرا که قیمت آن بسیار ارزان تر از خیلی از مدل های دیگر است. البته باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که این هارد از بدنه ای ضد ضربه یا ضد آب بهره نمی برد و باید خیلی حواستان به آن باشد. علت اصلی اینکه هارد دیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop از سایر هاردهای هم ظرفیت ساخت شرکت هایی نظیر ای دیتا، ارزان تر است به همین عدم بهره مندی از استانداردهای مقاومتی مربوط می گردد.

طول این هارد به 17 سانتی متر می رسد که یعنی با یک هارد تقریبا 6.7 اینچی روبرو هستیم. بعلاوه عرض آن هم به 1.9 اینچ می رسد تا بدین ترتیب خیلی برای جابه جایی مناسب نباشد. البته همچنان می توانید خیلی راحت آن را درون کیف قرار دهید اما به میزان هاردهای 2.5 اینچی، جابجایی آن ساده نیست. این هارد به صورت عمودی روی میز کار شما قرار می گیرد که در این صورت درست شبیه به یک کتاب می گردد.

ظرفیت این هارد چهار ترابایت است که برای میزبانی حجم زیادی از اطلاعات می تواند میزان بسیار مناسبی باشد. معمولا کاربرانی که می خواهند به صورت حرفه ای به آرشیو کردن اطلاعات بپردازند، از هاردهای رومیزی استفاده می نمایند که برای آن ها، My Book Desktop می تواند برترین گزینه باشد. به خصوص اینکه از رابط USB 3.0 هم بهره می برد و قادر است اطلاعات را با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. این هارد اکسترنال از آن جایی که رومیزی است، در مدل های گوناگون با ظرفیت های بسیار زیاد نظیر 12/14 و حتی 20 ترابایت هم در دسترس واقع شده است.

6. هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G ظرفیت 2 ترابایت

هارد اکسترنال ای دیتا HD770G مثل تمام هاردهای دیگر این فهرست که از سوی شرکت ای دیتا ساخته و عرضه شده اند، از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 بهره می برد، از پوشش محافظتی سه لایه تشکیل شده و در برابر شوک و ضربه هم عملکرد حیرت انگیزی دارد. البته این تمام ماجرا نیست؛ سوا از مقاومت 2 ساعته در عمق 2 متری آب و مقاومت در برابر گرد و غبار شدید، این هارد از استاندارد نظامی ارتش آمریکا یعنی MIL-STD-810G 516.6 هم پشتیبانی می نماید تا بدین ترتیب در برابر سقوط های ناگهانی حتی از ارتفاع 1.22 متری هم در امان باشد و اطلاعات شما را حفظ کند.

به لطف تعبیه نوار LED RGB روی آن، زیبایی اش دوچندان هم می گردد. این هارد 270 گرم وزن داشته و به وسیله یک کابل که به همراه آن عرضه شده، به پورت USB 3.2 سیستم متصل می گردد و اطلاعات را با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه انتقال می دهد. پشتیبانی از نسل تازه پورت USB سبب می گردد شما بیشتر به سرعتی که اعلام شده حین انتقال اطلاعات نزدیک شوید اما شاید باز هم به آن میزان اعلام شده به وسیله شرکت سازنده نرسید. این هارد فقط در دو مدل 1 و 2 ترابایتی در دسترس واقع شده است.

7. هارد وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفیت 4 ترابایت

هارد دیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفیت 4 ترابایت هم در دسته هاردهایی قرار می گیرد که برای ذخیره اطلاعات بسیار حجیم مناسب هستند. این هارد به وسیله رابط USB 3.0 به سیستم هایی که از آن پشتیبانی می نمایند متصل شده و قادر است اطلاعات را با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. به علت بهره مندی از ظرفیت بالا، وزن این هارد به 240 گرم می رسد و اما آنقدر کوچک هست که اصلا هنگام جابجایی برای شما مشکل آفرین نباشد.

در رابطه با سرعت انتقال اطلاعات این هارد هم باید اضافه کنیم شما می توانید آن را به پورت USB 2.0 هم متصل کنید اما سرعت انتقال داده به 480 مگابایت بر ثانیه کاهش پیدا می نماید. هارد دیسک Elements در مدل های دیگری با ظرفیت 1/2/5/1.2 ترابایت و 500/320 گیگابایت هم در دسترس واقع شده است و در نتیجه قادر است احتیاج طیف وسیعی از کاربران را رفع کند. کیفیت ساخت این هارد هم به گونه ای است که در مقایسه با مدل پاسپورت، بهتر می تواند در برابر خطرات احتمالی مقاومت کند اما هیچ یک از این هاردهای وسترن دیجیتال استاندارد مقاومتی ثبت شده ندارند. بنابراین به خوبی از آن ها مراقبت کنید.

8. هارد Silicon Power مدل Armor A80 ظرفیت 2 ترابایت

Armor A80 یکی از معروفترین و پرطرفدارترین هاردهای اکسترنال مقاوم کمپانی سیلیکون پاور است. Armor A80 یک هارد فوق العاده باکیفیت و از معدود مدل های موجود در بازار با بدنه آلومینیومی و در عین حال ضخامت بسیار کم (حدودا 2 میلی متر) است که قادر است در برابر هرگونه شوک الکتریکی از خود مقاومت بسیار خوبی نشان دهد. البته مقاومت در برابر شوک الکتریکی با بدنه آلومینیومی امکان پذیر نیست بنابراین کمپانی سیلیکون پاور جنس رویی بدنه را از پلاستیک فشرده ساخته تا محصول بتواند در برابر شوک الکتریکی هم دوام بیاورد.

در اطراف این هارد دیسک دو پایه لاستیکی قرار داده شده تا در برابر لرزش هم مقاوم باشد و ضربات فیزیکی را دفع کند. برای مقاومت در برابر آب هم سیلیکون پاور اقدامات خوبی در نظر گرفته که از جمله این موارد می توان به تعبیه پلاستیک در دو طرف اشاره نمود؛ این پلاستیک ها قادرند از این هارد در برابر نفوذ آب به مدت نیم ساعت و در عمق 1 متری محافظت نمایند و اجازه ندهند قطره ای به درون نفوذ کند.

این هارد به رابط USB 3.0 مجهز شده که یعنی می تواند با سرعت تقریبا 5 گیگابیت بر ثانیه اطلاعات را انتقال دهد. بعلاوه امکان انتقال اطلاعات در صورت اتصال این هارد به پورت USB 2.0 هم وجود دارد اما از این طریق سرعت به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می نماید. این هارد تقریبا 14 سانتی متر طول داشته و وزن آن هم به 293 گرم می رسد که این یعنی هنگام جابجایی نباید مشکل خاصی داشته باشید. این هارد در یک مدل 1 ترابایتی هم در دسترس واقع شده است که از مدل Armor A80 شرکت سیلیکون پاور فقط همین دو مورد عرضه شده اند.

سخن پایانی

در این مطلب پرفروش ترین هاردهای اکسترنال موجود در وبلاگ نصیراباد را بر اساس میزان رضایت و خرید کاربران به شما معرفی نموده و با همان ترتیب در یک فهرست 8تایی دسته بندی نموده ایم. توجه داشته باشید این هاردها در مدل هایی با ظرفیت کمتر یا بیشتر هم در دسترس قرار دارند و لزوما قرار نیست هدف از قرار دادن مدل 4 ترابایتی یک مدل این باشد که مدل های مشابه با ظرفیت کمتر یا بیشتر کیفیت بدی دارند. در واقع شما اگر قصد خرید یک هارد اکسترنال از برند ای دیتا را داشته باشید، می دانید مدل های HD710 پرو، HD770G یا HD720 در دسته محبوب ترین ها قرار دارند و در نتیجه انتخاب راحت تری خواهید داشت.

سوالات متداول درباره هارد اکسترنال

آیا می توان هارد اکسترنال را به گوشی متصل کرد؟

پیشنهاد می گردد هیچوقت این کار را انجام ندهید چون هارد به انرژی بسیار زیادی احتیاج دارد که گوشی در بیشتر مواقع نمی تواند این انرژی را فراهم کند. سعی کنید هارد اکسترنال را فقط به سیستم ویندوز، مک یا لینوکس و در صورت پشتیبانی به کنسول بازی متصل کنید.

آیا سرعت نوشته شده روی بسته بندی محصول قابل دستیابی است؟

سرعت انتقال اطلاعات به عواملی نظیر سرعت پورت USB سیستم مقصد، نوع کابل استفاده شده و سرعت خود هارد بستگی دارد. معمولا سرعتی که به وسیله شرکت ها ادعا می گردد در شرایط واقعی به دست نمی آید که یک امر کاملا طبیعی است. اما اگر سرعت در صورت رعایت کردن تمام نکات، چندین برابر کمتر از حد اعلام شده باشد، باید حتما با شرکت گارانتی نماینده تماس بگیرید.

آیا هاردهایی با کابل USB 3.0 یا USB 3.2 با پورت USB 2.0 هم سازگاری دارند؟

بله اما سرعت انتقال اطلاعات در آن ها به مراتب کاهش پیدا می نماید.

آیا می توان هارد اکسترنال را به تلویزیون متصل کرد؟

بله. اما باید ببینید آیا تلویزیون از هارد و برعکس پشتیبانی می نماید یا خیر. بعلاوه می توانید با شرکت گارانتی نماینده در این رابطه تماس بگیرید چون گفته می گردد بعضی از هاردها را نباید به تلویزیون متصل کرد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 هارد اکسترنال برتر که می توانید اردیبهشت سال جاری از خبرنگاران خریداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 هارد اکسترنال برتر که می توانید اردیبهشت سال جاری از خبرنگاران خریداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید