زندگی در محله سوییس تهران؛ لواسان

به گزارش وبلاگ نصیراباد، مرتبه بعدی که در هوای آلوده و ترافیک سنگین تهران قرار گرفتید به خرید ملک در لواسان و یا حاشیه های خوش آب وهوای و خلوت دیگر بیندیشید. تمام ساکنین تهران حداقل یک بار به لواسانات، با آن آب و هوا و طبیعت بسیار مطبوعش سری زده اند. خیلی ها پس از مراجعه در نهایت دوره بازنشستگی خود را در این منطقه متصور شده اند.

زندگی در محله سوییس تهران؛ لواسان

اگر قصد نقل مکان به لواسان را دارید یا احتیاج به جابه جایی در این منطقه دارید حتماً این مطلب و سرفصل های زیر را مطالعه کنید:

  • مزایا و معایب زندگی در لواسان
  • خرید ملک در لواسان
  • خرید خانه در لواسان
  • اجاره آپارتمان مبله لواسان

مزایا و معایب زندگی در لواسان

خرید ملک در لواسان و استقرار در این منطقه، مانند هر جای دیگری مزایا و معایبی دارد. قبل از ذکر این موارد بهتر است با لواسان بیشتر آشنا شوید.

لواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات در استان تهران و مرکز بخش لواسانات است. لواسان دره ای است ییلاقی و خوش آب و هوا در دامنه های جنوبی کوه های البرز؛ که به خاطر داشتن چشم اندازهای بکر و زیبا از رودخانه جاجرود و دریاچه زیبای سد لتیان شهرت یافته است.

شهر لواسان در 11 کیلومتری شمال شرق تهران قرار گرفته است و به عنوان نزدیک ترین منطقه خوش آب و هوا و ییلاقی شهر تهران به شمار می آید. لواسان به طور عمومی به دو قسمت لواسان عظیم و کوچک تقسیم می گردد. زندگی در لواسان آن قدر از امکانات و استانداردهای بالایی در برخی مناطق برخوردار است که به سوییس تهران در بین مردم شناخته می گردد.

مزایای خرید خانه در لواسان

اگر بخواهیم با نظری منصفانه به مزایای خرید خانه در لواسان بپردازیم، موارد زیر را می توان در این مورد ذکر کرد:

  • نزدیکی به شهر تهران برای مراجعات روزانه و هفتگی
  • دور ماندن از سر و صداهای شهری و آرامش بی نظیر آن
  • آب و هوای بسیار مطلوب و سالم
  • دسترسی سهل الوصول به عظیمراه ها و راه های مختلف ارتباطی
  • قیمت مناسب با توجه به امکانات و متراژ (استثنائاتی در این زمینه نیز وجود دارند)
  • امکان مراجعه به تهران با تاکسی های خطی
  • دسترسی آسان به درمانگاه ها و مراکز فوریت پزشکی
  • طبیعت بکر و امکان باغبانی برای علاقه مندان

معایب زندگی در لواسان

  • آخر هفته شلوغ به دلیل مراجعه بسیاری از هم وطنان تهرانی برای گذران تعطیلات آخر هفته
  • عدم تمرکز مراکز خرید و تعداد کم و پراکندگی آن ها
  • قیمت بسیار بالای برخی از ویلاها و باغ ها
  • فواصل زیاد بین منازل مسکونی یا مراکز شهری
  • احتیاج از طریق نقلیه شخصی (برای سهولت کارهای روزانه بهتر است خودرو شخصی داشته باشید)

خرید ملک در لواسان

خرید ملک در لواسان با توجه به منطقه مورد نظر، متراژ و نوع ملک بازه متفاوتی دارد. بیشتر مراجعات به لواسان برای خرید باغ و ویلا و در آخر زمین است. تغییرات قیمتی اخیر، اثر خود را بر خرید ملک در لواسان نیز، مانند تهران گذاشته است. برخی از مناطق لواسان مانند عسلک نیز قیمت هایی نجومی و بعضاً غیر قابل پیش بینی دارند.

مسئله مهم در زمان خرید ملک در لواسان توجه به سنددار بودن ملک، راه های دسترسی و ماشین رو بودن و ارائه امکاناتی چون آب، برق، گاز و تلفن است.

خرید خانه در لواسان

خرید خانه در لواسان با توجه به نوع خانه آپارتمان یا ویلایی بودن آن، رویکرد متفاوتی را می طلبد. آپارتمان یا ویلا می تواند در محله های مجتمع مانند و مسکونی قرار داشته باشد. یا حتی در کوچه ای کوچک یا تپه ای دور افتاده در طبیعت قرار داشته باشد.

متراژ خانه در این منطقه معمولاً بالاست و قیمت تمام شده آن نیز بالطبع افزایش پیدا می نماید. گرچه می توان ویلاهایی با متراژ متوسط نیز در این منطقه یافت.

خرید خانه در لواسان هم برای سکونت و هم سرمایه گذاری گزینه مناسبی است. با افزایش قیمت مسکن و افزایش حجم آلودگی هوای تهران و ترافیک و دردسرهای روزمره آن، روزانه به تعداد کوچ نشینان پایتخت به حاشیه شهر اضافه می گردد. به همین دلیل قیمت مسکن و خرید خانه در لواسان و دیگر شهرهای حاشیه ای نیز با رشد چشمگیری روبروست.

متأسفانه افراد سودجو بسیاری با کلاه برداری اقدام به فروش ملک می نمایند. بنابراین در زمان خرید خانه در لواسان حتماً با افراد خبره و مطلع و مراجع ثبتی معتبر از صحت این معاملات اطلاع حاصل کنید.

اجاره آپارتمان مبله لواسان

مانند هر منطقه خوش آب و هوای دیگری در ایران، اجاره آپارتمان مبله لواسان نیز امکان پذیر است. علاوه بر آپارتمان، ویلا یا باغ نیز برای اجاره به صورت روزانه، هفتگی و حتی ماهیانه نیز موجود است.

برای آخر هفته خود و خانواده می توانید اقدام به اجاره آپارتمان مبله در لواسان کنید. علاوه بر نوع ملک که میزان هزینه را تعیین می نماید، امکانات موجود در آن مانند استخر، باغ (باغچه)، سیستم صوتی و تصویری، سونا، جکوزی و … نیز در این هزینه بی تأثیر نیستند.

برای اجاره آپارتمان مبله لواسان معمولاً مبلغی به عنوان رزرو از شما اخذ می گردد. چنان چه مدت اقامت شما بیشتر باشد از تخفیف هزینه های اجاره نیز می توانید بهرمند شوید. بسیاری از آژانس های املاک و حتی خود مالکین محترم به صورت اینترنتی اقدام به اجاره آپارتمان مبله در لواسان می نمایند.

لواسان به دلیل آب و هوای مطبوع و سالم و دور بودن از شلوغی های روزمره زندگی در تهران گزینه مناسبی برای حاشیه نشینی و سرمایه گذاری است. خرید ملک در لواسان به دلیل تنوع در مناطق و نوع ملک و قیمت آن کار راحتی نیست. قیمت های متفاوت و متریال های مختلف به کار رفته در سازه ها، آن ها را از یکدیگر متمایز می نماید.

اگر به دنبال اسکان موقت در این شهر زیبا و خوش آب و هوا هستید می توانید از امکانات اجاره آپارتمان مبله لواسان بهره ببرید. خرید خانه در لواسان علاوه بر توجیه مالی برای سرمایه گذاری، محل مناسبی برای سکونت خود و خانواده تان خواهد بود.

آیا این مقاله مورد پسند شما است؟ امتیاز دهید.

منبع: هومینگ

به "زندگی در محله سوییس تهران؛ لواسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در محله سوییس تهران؛ لواسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید