غلیظ کننده ایران ساخت کاربردی در صنایع فراوری شد

به گزارش وبلاگ نصیراباد به نقل از معاونت علمی و فناوری، مجتبی بدری بنام مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان این که صمغ زانتان در صنایع مختلفی کاربرد دارد، گفت: زانتان یک پلی ساکارید طبیعی و یک بیوپلیمر مهم صنعتی به شمار می آید که به شکل پودری سفید متمایل به کرم است.

غلیظ کننده ایران ساخت کاربردی در صنایع فراوری شد

وی اضافه کرد: از این محصول به عنوان غلیظ نماینده، قوام دهنده، پایدارنماینده، استابلایزر و امولسیفایر و مواردی از این دست در صنایع مختلف مانند نفت، غذایی، بهداشتی و آرایشی، کشاورزی و دفاعی استفاده می گردد.

به گفته بدری بنام، این ماده در برابر نیروهای الکترواستاتیکی عکس العملی نشان می دهد که پلی ساکاریت های دیگر آن را ندارند، همین امر باعث شده تا ارزش این محصول در صنایع نفتی بسیار بالا باشد.

مدیر شرکت خاطر نشان کرد: در صنعت نفت، از زانتان به میزان زیاد برای غلیظ شدن گل حفاری استفاده می گردد. این مایعات مواد جامد برش خورده به وسیله سوراخ حفاری را به سطح زمین منتقل می نمایند.

وی با بیان اینکه این محصول به واسطه داشتن ویژگی هایی ذاتی اش قادر است، ویسکوزیته مواد را بالا ببرد و طعم، قوام، ماندگاری و بافت آن ها را بهبود بخشد گفت: این ماده به فرآورده های غذایی یاری می نماید تا در دما و سطوح اسیدی یا بازی مختلف مقاومت نموده و پایداری بهتری داشته باشند.

وی عنوان نمود: در صنایع آرایشی و بهداشتی این ماده باعث شده تا محصولات بهداشتی قوام و غلظت مناسبی پیدا نمایند و در عین حال به راحتی از ظرف خود خارج گردند. زانتان گام در فراوری فرآورده های آرایشی و بهداشتی مثل خمیردندان، انواع کرم، لوسیون بدن، شامپو، ژل مو و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "غلیظ کننده ایران ساخت کاربردی در صنایع فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلیظ کننده ایران ساخت کاربردی در صنایع فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید