مشاهده شرایط مالیاتی برای مالکان

به گزارش وبلاگ نصیراباد، سازمان امور مالیاتی مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت را محاسبه و نتایج آن را منتشر نموده است. مالکان برای مشاهده شرایط مالیاتی خود، اطلاع از اندازه مالیات و پرداخت آن، به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی MY.TAX.GOV.IR مراجعه نمایند.

مشاهده شرایط مالیاتی برای مالکان

به گزارش بلاگ وبلاگ نصیراباد، کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 در هفته گذشته، سقف معافیت مالیاتی را دو برابر کرد. خانه ها و باغ ویلاهایی که ارزش آنها تا سقف 20 میلیارد تومان است، از پرداخت مالیات معاف هستند.

بعلاوه اندازه مالیات خانه و باغ ویلاهای گران قیمت نسبت به مازاد 20 تا 25 میلیارد تومان یک در هزار، نسبت به مازاد 25 تا 35 میلیارد تومان دو در هزار، نسبت به مازاد 35 تا 50 میلیارد تومان سه در هزار، نسبت به مازاد 50 تا 70 میلیارد تومان چهار در هزار و نسبت به مازاد 70 میلیارد تومان پنج در هزار است.

به تازگی سازمان امور مالیاتی مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت را محاسبه نموده و نتایج آن را در درگاه الکترونیکی سازمان منتشر نموده است.

چگونه از شرایط مالیاتی خود را آگاه شویم؟

همه مالکان از جمله کسانی که ارزش ملکشان از 20 میلیارد تومان بیشتر است، می توانند برای مشاهده شرایط مالیاتی خود، اطلاع از اندازه مالیات و پرداخت آن، به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی MY.TAX.GOV.IR مراجعه نمایند.

سازمان امور مالیاتی در این اطلاعیه تاکید نموده که مهلت پرداخت این مالیات تا خاتمه بهمن ماه سال جاری است. در صورتی که مشمولان مالیات خود را پرداخت ننمایند، برگه اجرایی برای آنها صادر می گردد. بعلاوه اگر کسی اعتراض داشته باشد، قابل طرح و رسیدگی است. در این سامانه پرونده مالیاتی فرد از جمله مالیات بر مسکن، خودرو، نقل و انتقال و … وجود دارد.

مالکان معاف از پرداخت مالیات

کمیسیون تلفیق علاوه بر افزایش سقف معافیت مالیاتی، دو نوع معافیت دیگر برای صاحبان مالکان خانه های خالی در نظر گرفته است.

مالکان می توانند خانه ای که در آن زندگی می نمایند را به عنوان اقامتگاه اصلی در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نمایند، سازمان امور مالیاتی برای این نوع املاک مالیات وضع نمی کند. دو نوع معافیت مالیاتی که مجلس برای صاحبان مالکان خانه های خالی در نظر گرفته این است. مالکان علاوه بر اقامتگاه اصلی، می توانند یک واحد مسکونی هم در شهر دیگری داشته باشند و آنها را به عنوان اقامتگاه فرعی معرفی نمایند که مشمول پرداخت مالیات نمی گردد.

بعلاوه این خانواده می تواند در شهر محل اقامتگاه اصلی، یک خانه خالی به نام عضو دیگر خانواده داشته باشد و برای آن مالیاتی پرداخت کند. بنابراین یک خانواده می تواند سه خانه داشته باشد اما مالیاتی پرداخت نکند.

منبع: بلاگ دیوار

به "مشاهده شرایط مالیاتی برای مالکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده شرایط مالیاتی برای مالکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید