اخبار اقتصادی

یک استفاده مفید و باورنکردنی از ته سیگار

دیجیاتو نوشت: دانشمندان لیتوانیایی ضایعات سیگار را برای فراوری سوخت بیودیزل تغییر می دهند و هزینه های فراوری کاهش می یابد.

7 دی 1402

جزئیات تغییر ساعت ادارات تهران از فردا ؛ قاعده شناوری لغو شد ، جدول ساعت کار تازه بانک ها ، زمان طرح ترافیک تغییر کرد؟ ، نحوه فعالیت مترو و اتوبوس

ساعت کاری دستگاه های اجرایی، بانک ها، شهرداری ها و سایر نهادهای عمومی، بدون استثنا از نیمه خرداد تا نیمه شهریور، ساعت 6 صبح آغاز می گردد و قاعده شناوری ساعت آغاز به کار در شهر تهران نیز لغو شد.

18 خرداد 1402

این گوشی نوکیا رقیب سرسخت آیفون است

نشانه های مختلف حاکی از آن است شرایط نوکیا در بازار گوشی های هوشمند به زودی تغییر خواهد نمود و افراد هنگام خرید گوشی هوشمند نو، محصولات این شرکت را نیز مدنظر قرار خواهند داد.

21 فروردین 1402

نوروز در قلعه جی به روایت اهالی ، پذیرایی از مهمان ها در این قلعه آداب مخصوصی داشت

سفید کردن دیوارهای کاهگلی خانه و ملحفه های آویزان شده ازبند رخت، نخستین زمزمه های آمدن بهار در قلعه جی را خبر می داد. استکان های کمر باریک لبه طلایی از کنج صندوق خانه به مطبخ و بچه ها دور از چشم مادر به مهمانخانه راه پیدا می کردند.

13 فروردین 1402

خبر بد برای متقاضیان سهام عدالت، تخصیص سهام به 3.5 میلیون جامانده چه شد؟

در حالی که مقرر بود تا انتها سال گذشته تخصیص سهام عدالت به 3.5 میلیون نفر جامانده سهام عدالت اجرایی شد، این مهم هنوز در وضعیتی مبهم واقع شده است.

9 فروردین 1402

جنگ سرد دوم از آسیا آغاز می گردد؟

اگر جنگ سرد دوم واقعیت داشته باشد، بدون تردید، آسیای دریایی و اقیانوسیه نه تنها پیشتاز این عرصه بلکه میدان اصلی وقوع آن نیز هست.

20 اسفند 1401

نوسان قیمت در بازار خودرو ، تیبا هاچ بک پلاس 313 میلیون تومان شد؛ جدیدترین قیمت پراید، کوییک، ساینا، تارا و شاهین

قیمت خودرو در هفته ای که گذشت نوسانات زیادی را تجربه کرد. از طرفی برخی از خودروهای پرطرفدار رکوردهای تازه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند و از طرفی دیگر، برخی از خودروها با کاهش جزئی همراه شدند.

11 بهمن 1401

چگونه طلا را با روش خانگی تمیز کنیم؟

بازگرداندن ظاهر براق و زیبا به جواهراتی که تیره شده و درخشش خود را از دست داده اند از ارزش بسیاری برخوردار است. اگر فکر می کنید تمیز کردن جواهرات طلا و نقره فقط شامل شستن با آب و صابون است ، در اشتباهید. اگر در پی پاسخی صحیح برای تمیز کردن طلا هستید ، این...

5 بهمن 1401

دلایل و تبعات کسری بودجه؛ پیدا کنید مقصر را؟

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون مالی مجلس، از کسری 400 هزار میلیارد تومانی بودجه خبر داده و گفته است: انتظار داریم تا در بودجه سال جاری دولت احکام خوبی در نظر بگیرد تا 400 کسری بودجه را مدیریت کنیم.

23 دی 1401

برد پیت و آدام سندلر در کدام فیلم هم بازی می شوند؟!

اکنون با توجه به قرارداد نوا بامباک با نتفلیکس به نظر می رسد همکاری آن ها ادامه خواهد داشت و گزارش شده پروژه بعدی وی با حضور برد پیت و آدام سندلر شکل می گیرد. جزییات بیشتری از پروژه بعدی که هنوز در مراحل اولیه است فاش نشده است.

21 دی 1401

33 وسیله ضروری که باید برای سفر زمستانی همراه داشته باشید

برخی از مردم اگر بتوانند در زمستان چند روزی تعطیلی داشته باشند، برای سفر زمستانی برنامه ریزی می نمایند اما مسافرت با وسیله نقلیه شخصی در زمستان می تواند با دشواری هایی همراه باشد. در این مقاله فهرستی از مهم ترین لوازم و وسایل آورده شده است که باید آن...

10 دی 1401

سند چشم انداز 10 ساله وزارت میراث فرهنگی در دست تدوین نهایی است

ایرنا/ براساس سخنان قائم مقام وزیر میراث فرهنگی کشور، سند چشم انداز 10 ساله وزارت میراث فرهنگی در دست تدوین نهایی است.

6 دی 1401

تعرض به حریم منظری مجموعه زندیه، ساخت هتل 18 طبقه در جوار ارگ کریم خان

احداث یک هتل 18طبقه در نزدیکی ارگ کریم خان در شیراز حریم منظری مجموعه زندیه و ارگ را مورد تعرض قرار داده است. به گزارش خبرنگار مهر درشیراز، ارگ کریم خان یکی از مجموعه آثار دوره زندیه در شیراز است که در زمان کریم خان به عنوان محل زندگی وی مورد استفاده قرار...

5 دی 1401

بودجه بدون رانت چند ده هزار میلیارد تومانی پتروشیمی ها بسته می گردد؟

موضوع خوراک پتروشیمی، یکی از موضوعات مهم در زمینه یارانه پنهان انرژی است، زیرا مشخص قیمت سوخت صنایع متناسب با درصدی از خوراک پتروشیمی است و اگر رانتی به خوراک پتروشیمی اختصاص یابد، به سوخت با درصد بیشتری این رانت انتقال می یابد.

20 آذر 1401

فتح الله زاده قبل از دربی کولاک می کند

بازیکنان استقلال قرار بود تا 10 روز قبل از دربی بخشی از قرارداد خود را دریافت کنند که با این حال هنوز خبری از این پرداخت نیست.

17 آذر 1401

10 انیمیشن برتر دیزنی که کاراکترهای اصلی شان حیوانات هستند

یکی از دلایل معروفیت دیزنی استفاده از کاراکترهای حیوانات است. در سال 2022 فیلم چیپ و دیل: تکاوران نجات با صداپیشگی جان مولانی و اندی سندبرگ منتشر شد. این فیلم که 32 سال پس از انتشار مجموعه ای انیمیشنی به همین نام ساخته شده، به خوبی مورد استقبال مخاطبان قدیمی...

26 مهر 1401

اخذ شناسه کیو. آر برای عرضه هشت محصول کشاورزی الزامی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اخذ شناسه کیو. آر برای عرضه هشت محصول کشاورزی را الزامی اظهار داشت.

19 مهر 1401

دانمشندان منشأ یک فوران رادیویی سریع را از اعماق کیهان شناسایی کردند

دانشمندان پیروز شدند منشأ یک فوران رادیویی سریع را در کهکشانی مشابه راه شیری شناسایی کنند و به جزئیات بی نظیری درباره این رویدادهای بزرگ کیهانی دست یابند.

5 مهر 1401

آکواریوم سی لایف در استانبول

آکواریوم سی لایف استانبول برای آشنایی با دنیای زیر آب یکی از برترین آکواریوم های اروپا در ترکیه است. در کنار آکواریوم استانبول که آن هم از آکواریوم های غول پیکر ترکیه به شمار میرود، آکواریوم سی لایف به خوبی توانسته در میان گردشگران خودش را نشان دهد. خودتان...

29 شهریور 1401

بازدید رایگان از موزه ها در روز جهانی گردشگری

در روز جهانی گردشگری تماشا از موزه ها رایگان استچهارشنبه 5 مهر است و در این مناسبت تماشا از موزه ها و اماکن فرهنگی- تاریخی که تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی هستند رایگان است. در ادامه این خبر خبرنگاران را همراهی کنید.

14 شهریور 1401
تعداد: (222)