بهداشت دهان و دندان

هیدیس: کلاس درسی در زمینه گیم دیزاین

وقتی برای اولین بار هیدیس (Hades) را اجرا کردم، قصدی برای بازی کردن آن نداشتم. صرفاً می خواستم گشتی در محیط آن بزنم، ایده ای کلی از کنترل و حال وهوای آن به دست بیاورم تا بعداً سر فرصت، با دقت و تمرکز بنشینم پایش. ولی همین که بازی را اجرا کردم، دیدم یک هفته گذشته...

26 دی 1402

این 9 هشدار بدن یعنی باید به پزشک مراجعه کنید

نفخ زیاد، خستگی همیشگی، کاهش و افزایش جدی وزن، سردرد زیاد و تغییر رنگ ناخن ممکن است علایم یک بیماری باشند که با تشخیص سریع بهتر درمان می گردد.

11 شهریور 1402

نوروز در قلعه جی به روایت اهالی ، پذیرایی از مهمان ها در این قلعه آداب مخصوصی داشت

سفید کردن دیوارهای کاهگلی خانه و ملحفه های آویزان شده ازبند رخت، نخستین زمزمه های آمدن بهار در قلعه جی را خبر می داد. استکان های کمر باریک لبه طلایی از کنج صندوق خانه به مطبخ و بچه ها دور از چشم مادر به مهمانخانه راه پیدا می کردند.

13 فروردین 1402

تمیزکردن و جرم گیری شیرآلات با مواد طبیعی

تمیزنکردن و تجمع رسوبات آب در شیرآلات موجب خرابی و مسدودشدن راه خروجی آب می گردد. برای جلوگیری از رسوبات شیرآلات از مواد طبیعی جرم گیری بهره ببرید.

1 اسفند 1401

اندازه قند و شکر مورد احتیاج بدن در یک روز چقدر است؟

خبرنگاران : حد مجاز مصرف روزانه قند و شکر را در این مطلب به شما می گوییم.

29 بهمن 1400

دستبند کافئین، جایگزینی برای ماگ قهوه شما

مقاله های مرتبط:آن چه درمورد قهوه نمی دانیدطرز تهیه قهوه در کشورهای مختلفمراسم قهوه خوری در جنوب ایرانقهوه تنها یک نوشیدنی نیست، بلکه برای بعضی آدم ها قهوه یا چای یعنی انرژی و انگیزه برای انجام دادن کارهای پیش رو. اگر شما هم چا ی خور و قهوه دوست باشید،...

5 بهمن 1400

آشنایی با فواید مصرف گوشت مرغ

مصرف گوشت مرغ باعث کاهش فشار خون و سطح کلسترول می گردد و بعلاوه باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می گردد و هم از حمله قلبی جلوگیری می نماید.

8 دی 1400

علایم عفونت سینوس در نوزادان و درمان آن

در این مقاله با علایم و نحوه تشخیص و درمان عفونت سینوس در نوزادان آشنا می شویم.

8 آذر 1400

آبسه دندان؛ تشخیص و درمان

آبسه وقتی به وجود می آید که باکتری ها مغز دندان را عفونی کرده و باعث تورم و التهاب آن شوند. عروق خونی موجود در مغز دندان بزرگ می شوند و به اعصاب ناحیه فشار وارد می آورند و در نتیجه درد ایجاد می شود.

31 شهریور 1400

تشخیص بارداری از راه معاینه دهان؟

برخی دندانپزشکان تنها با نگاه کردن به دهان مراجعان می توانند باردار بودن آنان را تشخیص دهند.

30 تیر 1400

فواید شگفت انگیز سیر؛ از درمان عفونت های تنفسی تا برطرف میخچه و زگیل

فرتاک نیوز/ شیما احمدی نیا، در رابطه با فواید و خواص سیر با اشاره به این که از سال های دور تا کنون از سیر برای تصفیه خون استفاده می شده است، اظهار کرد: سیر حاوی ترکیبات گوگرد است که سیستم ایمنی بدن را تحریک نموده و پتانسیل بالایی در نابودی تومورهای سرطانی...

3 تیر 1400

نحوه پاک کردن لکه آدامس بر روی سطوح مختلف

چندین مکعب یخ را در یک بسته پلاستیک قرار داده و آن را بر روی آدامس بگذارید. این روش باعث می گردد که آدامس سریعاً یخ بزند و از حالت چسبندگی خارج گردد. البته از اسپری خنک کننده یا وسیله مشابه که مانند یخ عمل کندنیز می توانید بهره ببرید.

27 آبان 1399

تفاوت غش با تشنج؛ منشا، انواع و درمان هر کدام

ممکن است با دیدن فردی که از حال رفته و روی زمین افتاده از خود بپرسید که آیا غش کرده است یا تشنج؟ ما در این مطلب به بررسی تفاوت غش با تشنج خواهیم پرداخت.

18 آبان 1399

سریال دل؛ کجای ایران را نمایش می دهد؟

دل به اندازه همان سریال های ترکی، نازل است. نه فقط به این دلیل که در نمایش لاکچری بودن افراط می نماید، بیشتر به این خاطر که نگاه حاکم بر روابط انسانی و عشق در آن به اندازه اغلب سریال های ترکیه ای، کلیشه ای و سطحی است.

11 آبان 1399

افزایش حقوق بازنشستگان در واریزی خردادماه اعمال می گردد

به گزارش خبرنگاران، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در نشست با نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی اصفهان اضافه کرد: هدف گذاری سازمان در حوزه بازنشستگان در سال 99 متناسب سازی حقوق مستمری بگیران است.

9 مرداد 1399